וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיוט של כל הורה": אתר לפדופילים הופעל מישראל

תחקיר ברשת BBC חשף כי מאות תצלומים שנגנבו מנערות וילדות עלו לאתר שהופעל במסווה מישראל. נציג האתר: "התכנים הורדו בצורה חוקית. זו לא פורנוגרפיה, אלא לכל היותר תוכן נועז"

תחקיר פדופילים ברשת BBC – נובמבר 2014. BBC, צילום מסך
פדופיליה? זה עניין של הגדרות אישיות"/צילום מסך, BBC

תחקיר של רשת בי-בי-סי חשף אתר פורנוגרפי המופעל מישראל ופונה לפדופילים. באתר הופיעו יותר מ-700 תצלומים של נערות וילדות מצפון אירלנד, ובהן תלמידות מבתי הספר הפרטיים היוקרתיים ביותר במדינה. התצלומים לא הציגו את התלמידות בעירום מלא, אך תיעדו אותן במצבים מיניים. חלקן הוצגו במדי בית-ספר מופשלים.

טוקבקים מבזים, שהופיעו לצד התמונות, כללו תכנים פדופיליים מובהקים. כך כתב אחד ממשתמשי האתר על ילדה כבת 14: "הביטו בבחורה הזו, זו עם המכנסונים הבהירים. המכנסונים האלה יצטרכו לרדת" ו"ילדה מפוזרת, פשקי כבר את הרגליים".

התחקיר שודר אמש (שלישי) בתכנית "ספוטלייט". צוות התכנית עקב אחרי פעילות האתר במשך כמה שבועות עד שהצליח להתחקות אחרי מפעיליו. נציג החברה התעקש שלא מדובר באתר עם תכני פדופיליה, ואמר כי "מדובר בעניין של הגדרות אישיות". אחרי השיחה, הוסרו התצלומים מהאתר. משטרת צפון אירלנד פתחה בחקירה.

בעוד ששרתי האתר יושבים בהולנד, מפעיליו רשומים בחברת קש בקפריסין. אך תחקירני התכנית איתרו את המפעילים ואת השרתים האמיתיים של האתר, הנמצאים למעשה בישראל.

לקריאה נוספת
אתר ישראלי טוען: "פדופיליה? לא פשע, דבר לגיטימי"
האפיפיור: "1 מכל 50 כמרים הוא פדופיל. זו צרעת"
בריטניה: חף מפשע הוצת למוות לאחר שנחשד כפדופיל

גברים נעצרו בחשד לפדופיליה במבצע רחב היקף ברחבי הארץ. דרור עינב
מעצר חשוד בעבירות פדופיליה ב-2012. למצולם אין קשר לכתבה/דרור עינב

צוות התכנית הדגיש שהנערות שנראו באתר "לא עשו דבר רע מימיהן", וכי התצלומים ככל הנראה הופיעו ברשתות חברתיות, ונגנבו משם ללא ידיעתן. אביה של אחד המצולמות התראיין לתכנית בפנים מוסתרים, וסיפר על הרגע שבו נחשף בפניו כי תמונת בתו עלתה לאתר. "זה הסיוט הגרוע ביותר כל הורה", אמר. "רק דמיינו את הנזק הפוטנציאלי. זה הלם, כמו אגרוף בבטן".

האב תיאר את הזעזוע שהרגיש כאשר התמונה של בתו הוצגה לו, ולצדה תצלומים נועזים יותר של נערות אחרות. לדבריו, הוא פנה לכתובת מייל שהופיעה באתר, ורק אחרי 9 ימים הוסרה התמונה, לא לפני שנשאל "מדוע הוא כל-כך כועס, שהרי התמונה הגיעה לאתר באופן חוקי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"לא יכול להגיד אפילו באיזו יבשת נמצא השרת"

בתכנית הצליחו ליצור קשר עם נציג מטעם מפעילי האתר, אדם בשם סטיב ששוחח עמם ממספר טלפון הרשום בארה"ב. בתגובה להאשמה כי מדובר באתר פורנוגרפי, השיב "סטיב" כי הנערות והילדות "מופיעות עם בגדים לגופן". הוא התעקש ש"שהחוק לא הופר כאן", מכיוון ש"לא מדובר בפורנוגרפיה אלא בתצלומים שרק מופיעים באתר פורנוגרפי".

"במקרה הכי גרוע זה נועז (risque)", אמר סטיב. "זו חברה חופשית ופתוחה, ואנחנו לא מפקחים על כל דבר שעולה לאתר בכל רגע ורגע".

הוא סירב לומר מי העלה את התכנים לאתר ומה מקורם. כשנשאל למי שייך האתר, הוא אף סירב לספק את שם המדינה שבה יושבים השרתים. "אני אפילו לא יכול לומר את שם היבשת", התנצל.

ג'ים גאמבל, לשעבר מנהל המרכז המשטרתי למניעת ניצול ילדים ולהגנה מקוונת (CEOP), אמר לתכנית כי "למי שאוסף את התצלומים האלה ומעלה אותם לאתר, יש בעיה רצינית. מדובר במשיכה מינית סוטה ביותר לילדים". לדבריו, יש סבירות גבוהה שתכני האתר מופצים בין פדופילים. "אם הייתי עדיין שוטר, והייתי מאתר אדם שהיה מעלה את התמונות האלה, הייתי דואג לעצור אותו מיד".

משטרת צפון אירלנד הודיעה כי נפתה חקירה בעניין. לצוות תכנית התחקירים נמסר כי לעת עתה, לא ניתן לספק צו בית משפט נגד מפעילי האתר, מכיוון שאין ראיות הוכחות שמדובר בעבירה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully