וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד ברצח הנערה נועה אייל: יהודי מירושלים

11.11.2014 / 12:29

בתום מצוד של 16 שנים, עצרו בלשי ימ"ר ירושלים את ד', תושב העיר בן 38, אב לשתי בנות, בחשד שאנס ורצח את בת ה-17. מעצרו התאפשר לאחר שדגימת רוק שלו תאמה לדי-אן-איי שנמצא על גופת הנרצחת

מערכת וואלה!

היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה עצרה חשוד מרכזי באונס וברצח של הנערה נועה אייל בתחילת חודש פברואר 1998 – כך הותר היום (שלישי) לפרסום. בתום מצוד שנמשך 16 שנים, עצרו לפני כשבועיים החוקרים את ד', תושב ירושלים יהודי בן 38, חשמלאי רכב נשוי ואב לשתי בנות, בחשד לכך שהוא העומד מאחורי האונס והרצח המזעזעים של אייל, אשר הסעירו את המדינה. עורך דינו יהודה שושן ביקש לעכב את פרסום שמו.

ב-16 השנים האחרונות גבו במשטרת מחוז ירושלים עשרות אלפי עדויות בניסיון להתחקות אחר הרוצח. לפני כמה שנים אירעה תפנית משמעותית בחקירה. מ', אביו של ד', נעצר בחשד לעבירות של אלימות במשפחה. כמו בכל מקרה של מעצר חשודים בגין עבירות מסוג זה, נלקחה ממנו דגימת DNA. הדגימה שכבה במשך שש שנים במאגר של המשטרה, מבלי שנעשה בה שימוש מיוחד. בשנה האחרונה, במסגרת חקירת הרצח של אייל, הפעילו במשטרה תוכנה חדשה, ובאמצעותה סרקו דגימות DNA שבמאגר המשטרה, ובהן גם דגימתו של מ'. מניתוח ממצאי הסריקה התברר לחוקרים כי מרכיבים מה-DNA של מ' דומים מאוד לזה שנמצא על גופה של אייל. בעקבות זאת החלו בלשי הימ"ר לעקוב אחר כל בני המשפחה.

המשטרה לא מיהרה לעצור את ד'. אנשי הימ"ר התמקדו תחילה במעקב סמוי אחריו בניסיון להשיג ממנו דגימת DNA כדי להצליב אותה עם זו שנמצאה על גופתה של אייל. הם האזינו לשיחות הטלפון שניהל והתחקו אחר תנועותיו. ה"בינגו" מבחינת הבלשים הגיע לאחר שד' נצפה יורק ברחוב כורש בירושלים. כמה שוטרים הגיעו למקום, לקחו את דגימות הרוק והעבירו אותם לבדיקת מעבדה. לאחר כמה ימים התברר כי יש התאמה ל-DNA שנמצא על גופתה של אייל.

ממשפחתה של אייל נמסר: "זהו הישג מרשים למשטרה. אנו רוצים לחזק את הפרקליטות ואת המשטרה ולהעביר להן את תמיכתנו בכל שלבי החקירה שבדרך". לדבריהם, "לפני אי אלו ימים, קיבלנו ידיעה מאנשי המשטרה, על התפתחות משמעותית בחקירת הפרשה של נועה שלנו זיכרונה לברכה. כולנו מוצפים עכשיו בזיכרונות קשים מהימים ההם, לפני כ-17 שנה. תקופה ארוכה של תעלומה בלתי פתורה. היום התגלמות הרוע לבשה פתאום פנים. העובדה הזאת, טלטלה אותנו והכתה אותנו בתדהמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully