וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן: "להפציץ את האיראנים הבני זונות"

מיליארדר הישראלי-אמריקני אמר בוושינגטון שעל ישראל לנקוט בצעד אקטיבי אם ייחתם הסכם שיציב אותה בפני סכנה ביטחונית. שלדון אדלסון: "לא נורא אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה"

חיים סבן וכוכבי הוליווד באירוע התרמה למען חיילי צה"ל. PETER HALMAGYI,
הכרזה לוחמנית. סבן/PETER HALMAGYI

התבטאות פרובוקטיבית של אחד הישראלים המשפיעים בארצות הברית: לפי דיווח באתר האמריקני "דיילי ביסט" המיליארדר הישראלי-אמריקני חיים סבן התייחס אתמול (ראשון) במהלך כנס של ארגון הקהילה הישראלית-אמריקנית (IAC) בוושינגטון למשא ומתן של המערב עם איראן בנוגע לתכנית הגרעין שלה וטען כי "אם ממשלת ישראל תגיע למסקנה שהעסקה שנחתמה עם איראן מציבה את ישראל בפני סכנה ביטחונית, הייתי מפציץ כהוגן את הבני זונות".

סבן אמר את הדברים במהלך שיחה פומבית שהתקיימה במהלך הכנס יחד עם המיליארדר היהודי-אמריקני שלדון אדלסון, מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו והמו"ל של החינמון "ישראל היום".

בניגוד לסבן, היה אדלסון פחות נחרץ ומפורש והבהיר כי אם אכן ייחתם הסכם שאינו מיטיב עם ישראל, "אני לא הייתי רק מדבר, הייתי גם נוקט פעולה". בהמשך השיחה ובהקשר אחר, ציין אדלסון כי "לא נורא אם ישראל לא תהיה דמוקרטיה".

מו"מ על תכנית הגרעין של איראן - עוד כותרות:
יו"ר הפרלמנט באיראן: הסכם גרעין ישפיע לטובה על האזור
אובמה במכתב סודי לחמינאי: הסכם גרעין תמורת סיוע נגד דאעש
בכיר ישראלי: אובמה בדרך להסכם גרעין רע עם איראן

שלדון אדלסון – לאס וגאס, 1 באוקטובר 2014. AP
שלדון אדלסון/AP

אתמול התחדשו שיחות הגרעין בעומאן, בנוכחות שרי החוץ של ארצות הברית ואיראן. בריאיון שהעניק אמש בנושא לרשת CBS התייחס הנשיא ברק אובמה להסכם המתגבש עם הרפובליקה האיסלאמית, והזהיר כי אין ערובה להצלחת המגעים מול טהראן. "הפער בין הצדדים גדול", אמר אובמה. לדבריו, אף ייתכן כי עד תאריך היעד שהוצב למשא ומתן, ה-24 בנובמבר, "לא נצליח לגשר על הפער הזה".

עם זאת, יו"ר המג'לס (הפרלמנט) של איראן, עלי לריג'אני, טען מוקדם יותר כי המשא ומתן עם המערב דווקא "מתקדם בצורה טובה", וכי "פתרון הסוגיה יביא להשפעות חיוביות על האזור". על פי הדיווח בכלי התקשורת האיראניים, לריג'אני, שכיהן בעבר כממונה על המשא ומתן לשיחות הגרעין עם המערב, הוסיף כי הצדדים מתקרבים זה לזה בעמדותיהם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מחלוקת על יכולת ההעשרה הסופית של איראן

במקביל, הנציג האיראני לשיחות הגרעין וסגן שר החוץ, עבאס עראקצ'י, הביע גם הוא אופטימיות לקראת השיחות בין הצדדים, אולם בניגוד ללריג'אני אמר: "איני חושב שנוכל להגיע להסכם בסבב הזה של השיחות, וככל הנראה נידרש לפגישות נוספות, אך אני מקווה שנוכל לצאת מהסטטוס קוו, והשיחות בעומאן יפתחו את הצוהר הדרוש לשם כך".

לב המחלוקת שנותרה בין הצדדים קשור ליכולת ההעשרה הסופית שתאושר לאיראן, ומספר הסרכזות (צנטריפוגות) שיתאפשר לה לשמור. בחודש שעבר דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית "מהר", כי ארצות הברית ריככה את הצעתה לאיראן והיא הסכימה שטהראן תפעיל 4,000 צנטריפוגות. זאת, לעומת ההצעה הקודמת שעמדה על 1,300 סרכזות בלבד. כמו כן, נמסר כי איראן ושש המעצמות - ארצות הברית, רוסיה, סין, בריטניה, צרפת וגרמניה - עדיין חלוקות על כמות האורניום המועשר שאיראן תורשה להחזיק וכיצד להסיר את הסנקציות שהוטלו על כלכלת איראן.

(עדכון ראשון: 23:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully