וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הודיע על הקמת "צבא עממי" לשחרור מסגד אל-אקצא

8.11.2014 / 0:47

בשל המתיחות בירושלים, הודיעה הזרוע הצבאית של הארגון כי גייסה עד כה 2,500 לוחמים להשתתף בכוח עתודה כחלק מההכנה לעימות נוסף עם ישראל. "התחמושת והמנהרות במצב טוב"

פעילי חמאס בתוך מנהרת טרור – רצועת עזה, אוגוסט 2014. רויטרס
אנשי חמאס בתוך מנהרת טרור/רויטרס

חמאס הודיע אמש (שישי) כי בכוונתו להקים "צבא עממי" ברצועת עזה, על מנת "להתכונן" לעימות מחודש עם הכוחות הישראליים, בעיקר לנוכח המתיחות סביב העיר העתיקה בירושלים – כך דווח בסוכנות הידיעות הצרפתית. במהלך אירוע שנערך במחנה הפליטים ג'באליה ברצועת עזה, שיבח מוחמד אבו עסכר, בכיר הזרוע הצבאית של הארגון, גדודי עז א-דין אל-קסאם, את גיוסם של 2,500 לוחמים, "המייצגים את החלק הראשון של הצבא העממי לשחרור מסגד אל-אקצא ופלסטין".

אבו עסכר עוד הוסיף כי הארגון מחמש ומכין את הצבא, "על מנת שעמנו יהיה מוכן לכל עימות עם הכיבוש" הישראלי. "הגיוס פתוח לכל הצעירים מגיל 20 ומעלה, והם מוזמנים להצטרף לאימונים יומיים לקראת הקמת הצבא", אמר אבו עסכר. הוא הדגיש כי הצבא יתערב "ברגע שבו יהיה מסגד אל-אקצא נתון להפרות ישראליות אכזריות". דובר נוסף של הזרוע הצבאית אישר כי "האנשים, התחמושת והמנהרות של אל-קסאם במצב טוב", לקראת עימות אפשרי.

הכוח שמתכנן חמאס להקים צפוי לכלול בני נוער ומבוגרים, ולשמש מעין "כוח עתודה" לעימות עתידי. גם בעבר נשמעו הכרזות דומות מצד הארגון העזתי, אולם עד כה לא הוקם כוח שכזה.

עוד בוואלה! חדשות:
כדי למנוע עצרת לערפאת: "חמאס פוצץ בתי אנשי פתח בעזה"
חמאס מלבה, ישראל נרפית: האחראים האמיתיים לגל הפיגועים
מאז "צוק איתן": הרשות עצרה 250 פעילי חמאס וג'יהאד

מהומות במזרח ירושלים. רויטרס
מהומות במזרח ירושלים/רויטרס

בתחילת השבוע הודיע מפקד בזרוע הצבאית של חמאס, אבו חאלד, כי הארגון חידש את פעילות המנהרות. "אנחנו זקוקים לכל דקה", אמר אבו חאלד בשיחה עם ביטאון חמאס "א-ריסאלה". "יש לפנינו עבודה רבה וזה דורש מעורבות של אנשים רבים". על פי הדיווח, אבו חאלד אמר את הדברים כשהוא נמצא עשרות מטרים מתחת לאדמה.

"תודה לאל, חיילינו חופרים את המנהרות במומחיות, והם עובדים קשה מאוד", אמר אבו חאלד והוסיף כי למנהרות היה תפקיד חשוב במלחמה האחרונה והן גרמו ל"פגיעות קשות אצל האויב". לדבריו, למנהרות היו כמה תפקידים צבאיים, ובהם "ירי רקטות לעבר ערי ישראל ועוטף עזה, פעילויות מעבר לקווי האויב וכתוצאה מכך הרג של חיילים ולקיחת חיילים בשבי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוננות גבוהה במזרח ירושלים 31.10.14. טלי מאייר
כוחות בכוננות גבוהה במזרח ירושלים/טלי מאייר

בפיגועים האחרונים בירושלים, ובהם פיגוע הדריסה השבוע, היו מעורבים מחבלים המזוהים עם חמאס, והארגון שיבח את המעשים. דובר חמאס בעזה, מושיר אל-מסרי, פרסם בטוויטר הודעת תמיכה במחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים. "אנחנו מחזקים את ידי מי שנוקם את דמם של הנפגעים באל-אקצא", כתב אל-מסרי. גם לאחר הדריסה בגוש עציון, שנחשדה תחילה כפיגוע דריסה נוסף, השמיעו בארגון תגובה. בהודעה שפורסמה ברשת אל-אקצא נמסר: "זוהי הוכחה לכך שההתנגדות הפלסטינית נמשכת והגדה מהווה חלקה אסטרטגי בה".

(עדכון ראשון: 7.11.14, 22:47)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully