וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב יוזלו משלחות התיכונים לפולין?

משרד החינוך השיק מכרז חדש לשירותי הטסה של המסעות במטרה להפחית את העלויות הנאמדות ב-5,500 שקל לתלמיד. בין היתר, שוקלים במשרד לקצר את הטיול ולממן באופן מלא את עלות המלווים

טיול לפולין  - מעודד סרבנות. מערכת וואלה!
רבים נאלצים לוותר על המסעות בשל העלויות תלמיד בפולין/מערכת וואלה!

משרד החינוך השיק ביום חמישי מכרז חדש לשירותי הטסה למשלחות נוער לפולין. במסגרת המכרז שופרו מעט התנאים עבור המתמודדים, בתקווה כי המהלך יוביל להוזלת העלויות הגבוהות המושתות מדי שנה על הורי התלמידים. תוצאות המכרז אמורות להתפרסם בעוד כחודשיים, אז יתבהר אם אכן הוזלו העלויות.

כ-30 אלף תלמידים נוסעים בשנה למסעות פולין במסגרת פעילות חינוכית המוצעת בבתי הספר. בשל העלויות הגבוהות של המסעות, כ-5,500 שקלים בממוצע לתלמיד, ישנם תלמידים שאינכם יכולים להרשות לעצמם להצטרף לטיול. לאורך השנים התרעמו ההורים על סכומי העתק ובחלק מהמקרים נטען כי חברות שסיפקו חבילות בעלויות נמוכות יותר לא נכנסו למכרז. כעת, משרד החינוך מחדש את המכרז לאחר שפג תוקפו של האחרון, עם שורה של צעדים שנועדו להקל על המשתתפים, במטרה להנגיש את הטיסות לפולין לתלמידים רבים ככל שניתן.

אחד השינויים הבולטים היא האפשרות של סוכנויות טיולים מוסמכות להגיש את הצעתן במכרז. במשרד החינוך מדגישים כי מלבד התקווה כי פתיחת התחרות לגופים חדשים תוזיל את העלויות, ישנו דגש גם על שמירת האיכות החינוכית והערכית של המסעות, כמו גם נושא האבטחה של המשלחות.

עוד ידיעות על חינוך
הלמ"ס: עלייה בשיעור הערבים הנרשמים למוסדות האקדמיים
בניגוד להבטחות: משרד החינוך קיזז שכר ממורים
תלמיד תבע את משרד החינוך – וזכה ב-350 אלף שקל

נושא נוסף שצפוי להשתנות הוא אופן שיבוץ הטיסות - עד היום התלמידים שיצאו למסעות שובצו לטיסות על ידי חברות הנסיעות, כך שבטיסות שהיו יוצאות מהארץ לא מלאות, עלויות הכיסאות הריקים שוקללו במחירי השתתפות התלמידים והעלו את עלויות הנסיעה. כעת המשרד בוחן הטמעה הדרגתית ומבוקרת של שיבוץ טיסות באמצעות "מנהלת פולין" במנהל חברה ונוער במשרד החינוך במקום דרך סוכנויות הנסיעות.

רכיב חדש נוסף במכרז עוסק במימון המלווים - כמו במכרז הקודם ישובצו גם עכשיו ארבעה מלווים לכל משלחת, הכוללים שני מחנכים, מדריך ומאבטח. עם זאת, עד היום עלות המדריך והמאבטח הושתו גם הם על המשתתפים וכעת המשרד מתכוון לממן את כל ארבעת המלווים.

המשרד בוחן גם חלופות בנוגע להיקף ימי המסע: המסלול הקיים כיום כולל שמונה ימים ושבעה לילות, אך כעת בודקים אפשרות לקיצור המסע ביום אחד - שבעה ימים ושישה לילות - מהלך שישפיע משמעותית על עלויות המשתתפים. כמו כן, משרד החינוך ימשיך להעמיד לרשות המשתתפים קרן מלגות לפולין. במשרד מציינים כי קרן זו הוגדלה פי עשרה בשנה שעברה - מחמישה מיליון שקלים לחמישים מיליון. זאת לרווחת התלמידים שמעוניינים לנסוע לפולין ונזקקו לסיוע כספי.

"מחכים לתגובה בימים הקרובים"

בארגון ההורים הארצי בירכו על המהלך, אך מסרו כי עוד בטרם פרסומו הם פנו למשרד החינוך עם כמה חלופות להוזלת העלויות. "המסע לפולין גובה עלויות כבדות על ההורים, ואנו קוראים לפיקוח על המחירים. פנינו למשרד החינוך להסדיר את מחירי הנסיעות ויש כמה פתרונות אופציונליים", אמרה דגנית גרינבאום, חברה בארגון. "מבחינתנו מחיר היעד לכל תלמיד הוא 3,000 שקלים במקום 6,000 שקלים, כלומר, להוריד בשליש את העליות. אופציה נוספת שעלתה היא שהמדינה תוותר על המע"מ. אנו מחכים לתגובה בימים הקרובים כפי שהובטח לנו".

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

(עדכון ראשון: 7.11.14, 20:30)

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully