וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין צעדו לכיוון הר הבית: "לא מפחדים מהמחבלים"

6.11.2014 / 18:44

שבוע לאחר ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק שעדיין מאושפז, צעדו כמה עשרות פעילים שהגיעו עד לכותל המערבי. הח"כ לשעבר מיכאל בן ארי: "לפני שבוע למדנו לקח חמור מאוד על העסקה של מחבלים"

צעדת תמיכה של נאנהי הר הבית ביהודה גליק, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
"מבקשים רק את זכות השיבה". חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, היום/נועם מושקוביץ

שבוע אחרי ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק, צעדו היום (חמישי) כמה עשרות פעילי ימין, מכרים, רבנים וקרובי משפחתו מזירת הירי לכיוון הר הבית. הפעילים, שמשתייכים לתנועת "דרך חיים", קראו להחלת ריבונות יהודית במקום.

התהלוכה עברה דרך הרחובות דוד המלך, יצחק קריב, גן הבונים, שער ציון ותסתיים בכותל המערבי. הצעדה, שלא הגיעה עד למתחם הר הבית עצמו, אובטחה על ידי משטרת ירושלים כחלק מהיערכותה המוגברת בבירה. זאת, לנוכח האירועים האלימים בה בתקופה האחרונה, בהם פיגוע הדריסה אתמול שבו נרצח קצין משמר הגבול ג'דעאן אסעד.


מהומות בבירה - סיקור מיוחד
דעה: קיצוני הר הבית גוררים לאבדון
זוהה הפצוע האלמוני מהפיגוע בבירה: "חשבנו שהוא בישיבה"
"אנשים עפים באוויר": האזינו לשיחה למד"א לאחר הפיגוע

מצבו של יהודה גליק מוסיף להשתפר: "כנראה יחזור לתפקוד מלא". יותם רונן
החל לתקשר עם קרוביו. יהודה גליק/יותם רונן

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי, שהשתתף בצעדה, אמר: "אומרים לנו שהבית שלנו הוא לא שלנו. מה אנו מבקשים בסך הכול? את הדבר הכי בסיסי והכי אנושי - את זכות השיבה". בן ארי הוסיף כי "אומרים לנו לא לעשות פרובוקציה. מי עושה פה פרובוקציה? הגנב שנכנס הביתה או בעל הבית שרוצה לחסור לביתו? לפני שבוע למדנו לקח חמור מאוד על העסקה של מחבלים. בבוקר הוא טבח בערב הוא טובח. מי מעסיק את אויבי ישראל ונותן להם פרנסה במסעדות, במטבחים, באוטובוסים?".

חבר מועצת העיר אריה קינג, שנכח באירוע, אמר: "המשטרה לא אשמה במה שקרה. אשמים בזה שני אנשים. הראשון בנימין נתניהו - ראש הממשלה שפגע בכל דבר יהודי טוב - והשר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. צריך לפטר את הבן אדם הזה, שעדיין לא קורא לזה אינתיפאדה. צריך שהאדם הזה יעבור מתפקידו - כמה שיותר מוקדם יותר טוב".

"האמירה שלנו היא שצועדים לירושלים שלנו", אמר אריאל גרונר אחד ממארגני האירוע. "המפגעים הערבים ותומכיהם מנסים לגרום לפחד בקרב הציבור היהודי בירושלים, בטח בשכונות מזרח העיר, שם יהודים מדירים את רגליהם. המצב רק הולך ומחמיר כשהטרור מרים ראשו ברחובות ראשיים בירושלים. אנו באים לומר שאנו לא מפחדים לצעוד עם מוסיקה. זאת לא הפגנה - זאת בעיקר אמירה להעלאת מורל היהודים בעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
צעדת תמיכה של נאנהי הר הבית ביהודה גליק, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
התהלוכה, היום/נועם מושקוביץ
צעדת תמיכה של נאנהי הר הבית ביהודה גליק, נובמבר 2014. נועם מושקוביץ
התהלוכה, היום/נועם מושקוביץ

גליק נורה בשבוע שעבר מחוץ למרכז בגין בירושלים ועבר כמה ניתוחים, שלאחריהם התייצב מצבו. חגי, בנו של פעיל הימין, אמר הבוקר לוואלה! חדשות כי אביו החל לתקשר עם קרוביו. "אבא ענה בהנהונים של 'כן' ו'לא' לשאלות, אתמול בערב והבוקר", סיפר. עם זאת, בשל כאביו העזים, החליטו הרופאים בבית החולים שערי צדק בירושלים להגביר את מינון חומרי ההרדמה.

פרופ' פתחיה רייסמן, מנהל המחלקה הכירורגית בשערי צדק, שם מאושפז גליק, סיפר כי הרופאים במחלקה הכירורגית בבית החולים מקווים שניתן יהיה להעירו בהדרגה. ביממה האחרונה גליק אכן התעורר, אמנם בשל כאביו הורדם פעם נוספת.

מהומות בבירה - סיקור מיוחד
דעה: קיצוני הר הבית גוררים לאבדון
זוהה הפצוע האלמוני מהפיגוע בבירה: "חשבנו שהוא בישיבה"
"אנשים עפים באוויר": האזינו לשיחה למד"א לאחר הפיגוע

פעיל הר הבית ארנון סגל הגשתי תלונות על איומים המשטרה לא עושה דבר. פייסבוק, צילום מסך
תמונת הסתה נגד ארנון סגל/צילום מסך, פייסבוק

כמו כן,השבוע חשף ארנון סגל - עיתונאי ופעיל ימין שנאבק אף הוא למען הר הבית - כי בדומה לגליק, גם הוא סובל מאיומים על חייו בחודשים האחרונים. עוד טען סגל, שעובד בעיתון "מקור ראשון", כי גם במקרה שלו המשטרה לא עושה די בנושא. לעמוד הפייסבוק שלו הועלו תגובות של גולשים הקוראות להרוג אותו, כמו גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואנשי ימין אחרים.

לדברי סגל, הוא קיבל מסרים מאיימים רבים ברשת הפייסבוק, האיומים על חייו קיימים כבר זמן רב, אך התגברו בצורה משמעותית בשלושת החודשים האחרונים, עם עליית מפלס המתיחות בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. "במקום לטפל בנושא, נותנים פרס לטרור והמצב רק ילך ויחמיר", אמר לוואלה! חדשות. "אם לא הספיק האסון הזה כדי לתקן את העוולות כלפי יהודים בהר הבית אז כנראה הרשויות יתעוררו רק אחרי האסון הבא".

(עדכון ראשון: 17:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully