וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות ההסלמה בי-ם: השגריר הירדני הוחזר לעמאן

השגריר וואליד עבידאת, שרק לפני שבוע הפציר בישראל להימנע מצעדים חד-צדדים, נקרא לשוב לירדן. עוד נודע כי ירדן תגיש תלונה למועצת הביטחון של האו"ם נגד ישראל על "פעולותיה באתרים הקדושים"

שגריר ירדן בישראל: "הבנייה בהתנחלויות תסכן את הסכם השלום". מערכת וואלה! NEWS
השגריר עבידאת, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS

שגריר ירדן בישראל וואליד עבידאת הוחזר היום (רביעי) לעמאן לצורך התייעצויות. זאת, בעקבות האירועים האחרונים בירושלים שכללו עימותים בין כוחות הביטחון לבין פלסטינים בשורת מוקדים וכן את סגירת הר הבית למתפללים. ההודעה על החזרת השגריר פורסמה אחרי פיגוע הדריסה בירושלים. פרט להחזרת השגריר - ירדן מתכוונת להגיש תלונה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם בגין פעולות ישראל באתרים הקדושים בירושלים – כך מסר היום דובר הממשלה הירדנית.

ממשרד החוץ נמסר בעניין: "אנו מצטערים על החלטת ירדן שאינה תורמת להרגעת הרוחות, אלא להפך, ומצפים מירדן לגנות את האלימות היזומה המכוונת מרמאללה ואת רצח החפים מפשע שנגרמה ממנה".

הפעם הקודמת שבה שגריר ירדני נעדר מישראל בעת משבר הייתה במבצע "עופרת יצוקה" ב-2009, אז החליטו הירדנים להאריך חופשה מתוכננת מראש של השגריר הקודם ולא להחזירו לישראל. לפני כן, בשנים 2000-2005 לא היה שגריר ירדני בישראל נוכח האינתיפאדה השנייה שפרצה ב-2000. התפקיד אויש מחדש רק לאחר ביצוע תכנית ההתנתקות מעזה.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
פיגוע דריסה בירושלים: הרוג ו-12 פצועים, המחבל נורה למוות
ריבלין: "יום השנה לרצח רבין - תמרור אזהרה"
תיק הפרארי: חייליו של מולנר ישתחררו מוקדם יותר בגלל הפרקליטות?

בשבוע שעבר התייחס השגריר להסלמה בירושלים והפציר בישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט. עבידאת, שאמר את הדברים באירוע לציון 20 שנה להסכם בין המדינות במרכז רבין בתל אביב, הוסיף כי צעדים אלו פוגעים בהסכם שנחתם ב-1994. עבידאת טען כי "יוזמת השלום הערבית, שירדן תרמה רבות לקידומה, עדיין נמצאת על השולחן ומציעה הסכם שעונה על צרכי כל הצדדים".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במסיבת עיתונאים אחרי פגישתו עם נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. קהיר, 23 באוגוסט 2014. רויטרס
יו"ר הרשות אבו מאזן/רויטרס

בתוך כך, כוחות הביטחון ממשיכים לפעול בירושלים באופן מעובה במסגרת מבצע "שומרי החומות" - שהוכרז בשל ההידרדרות הביטחונית בבירה. ראש הממשלה בנימין נתניהו האשים היום את יו"ר הרשות בהסתה שהובילה בין היתר לפיגוע האחרון היום בצהריים, שבו נהרג אדם אחד בפיגוע דריסה ליד תחנת הרכבת הקלה ברחוב שמעון הצדיק. "בימים האחרונים אנחנו עדים להסתה הולכת וגוברת של אבו מאזן, שאף שלח מכתב תנחומים למתנקש ביהודה גליק. פיגוע הדריסה בירושלים הוא כתוצאה מהסתה של ראש הרשות - אך אין לי ספק שננצח במערכה. המאבק יכול להיות ממושך ויש לאחד את הכוחות בעם".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, פנה בתגובה לפיגוע במכתב לשרי החוץ של הקהילה הבינלאומית, וגם הוא האשים את אבו מאזן בפיגוע. ליברמן כתב לעמיתיו מרחבי העולם כי לקהילה הבינלאומית אסור לשתוק על המכתב שכתב אבו מאזן למשפחת המחבל שירה בגליק, וכי הנהגה כמו זו של הרשות הפלסטינית, שמאדירה ומעודדת טרור, יוצרת "יישות טרורקרטית" שמביאה רק לעוד ועוד שפיכות דמים.

יו"ר מרצ ח"כ זהבה גלאון אמרה: "פיגוע הדריסה הוא פשע חמור ונתעב", והוסיפה: "לצערי, ממשלת 'ניהול הסכסוך' ממשיכה להתייחס למציאות הקשה בירושלים כמו אל רסיס בישבן ותגובות החברים בה נעות על הציר שבין התעלמות מהמצב לבין פרובוקציות שמטרתן להבעיר את השטח. אני קוראת לראש הממשלה לרסן את חברי ממשלתו, בנט, ליברמן ואהרונוביץ' שממהרים להתסיס, להסית ולקרוא לרצח בדם קר. על ראש הממשלה להפסיק את הבנייה ואת ניסיונות ההשתלטות על שכונות מזרח ירושלים ולהבין שבטווח הארוך הפתרון היחיד בירושלים הוא סיום הסכסוך והפיכתה לעיר הבירה של שתי המדינות, הישראלית והפלסטינית".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully