וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל קרובה לרכוש עוד שני מטוסי סופר-הרקולס"

5.11.2014 / 10:53

בכיר בענקית התעופה "לוקהיד מרטין" חשף כי ישראל בדרך לרכוש שני מטוסי "שמשון" נוספים. הוא גם אישר פרסום בוואלה! חדשות על סיכום עקרוני לרכש 31 מטוסי F-35 נוספים

מטוס ה"סופר-הרקולס" שהגיע לבסיס חיל האוויר. אפריל 2014. קרדיט : דיאגו מיטלברג,
עוד שניים בדרך לכאן. מטוס הסופר-הרקולס הראשון מגיע לישראל/קרדיט : דיאגו מיטלברג

ישראל מנהלת מגעים מתקדמים עם ארצות הברית לקראת חתימה על חוזה לרכש שני מטוסי "סופר-הרקולס" חדשים – כך אמר אמש (שלישי) סגן נשיא בכיר של ענקית התעופה "לוקהיד מרטין", פט דיואר, בשיחה עם וואלה! חדשות. המטוסים צפויים להיות החמישי והשישי בטייסת "שמשון", של דגם ההרקולס החדיש (C-130J). נוסף על כך, מנהלים הצדדים מגעים על רכש עתידי של שלושה מטוסים נוספים.

לקריאה נוספת
ה"סופר הרקולס" בישראל: "פסגה חדשה לצה"ל". צפו
גאווה ישראלית: נחנך פס הייצור של כנפי החמקן המתקדם בעולם
חרף המתיחות: ישראל תרכוש עוד טייסת אף-35 מארה"ב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ה"סופר הרקולס" הוא מטוס תובלה צבאי בינוני, בעל ארבעה מנועי טורבו-פרופ המשמש למשימות סיוע צבאיות, אזרחיות והומניטריות. עלות הייצור של כל מטוס מסתכמת בכ-80 מיליון דולרים. בחודשים האחרונים הגיעו לישראל ראשוני המטוסים החדישים, שזכו בישראל לכינוי "שמשון". לקראת קבלת המטוסים, דרשה ישראל, בין היתר, כי במטוס יוצבו שלוש עמדות קדמיות, לשני טייסים ולנווט או למפקד טיסה, וכן עמדה מיועדת לפקח העמסה בלב המטוס.

דיואר אישר גם את הסיכום העקרוני של ישראל מול החברה על רכש 31 מטוסי קרב חמקניים מדגם F-35, זאת נוסף על 19 המטוסים שהחברה האמריקנית אמורה לספק לחיל האוויר, כפי שפורסם בוואלה! חדשות. במהלך השיחה הוא חשף גם כי החברה מתכוונת להתקין על מטוסי F-35 מחשב קוואנטום, פרי פיתוח אמריקני, המסוגל לבצע מספר רב של פעולות תוך פרק זמן קצר, ולסייע בכך לפעילות המבצעית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
50 כאלה בחיל האוויר הישראלי. מטוס F-35/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוכח פעילותה המתרחבת בישראל, סיפר דיואר כי "לוקהיד מרטין" הקימה משרד אינטרסים בבאר שבע בשנה האחרונה, המעסיק עובדים ישראלים, ובראשם תת-אלוף (במיל') שלי גוטמן, ששירת בעבר בתפקיד בכיר בחיל האוויר.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully