וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקין הכריז: "התלבטתי, אבל לא אכנס לפוליטיקה"

4.11.2014 / 0:12

ראש השב"כ לשעבר הזים את השמועות בדבר הצטרפותו לזירה הפוליטית, אולם הודיע: "אנסה לעורר את המרכז והשמאל, אך לא ארוץ בבחירות". על נתניהו: "לביבי אין שליטה בליכוד"

יובל דיסקין בהפגנה למען שוויון בנטל בתל אביב. דרור עינב
"לא אתמודד בבחירות הקרובות". דיסקין/דרור עינב

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, ששמו עלה לא פעם בתור מי שעשוי להיכנס לזירה הפוליטית הכריז אתמול (שני) כי אין בכוונתו לעשות כן. בשיחה עם חברי קיבוץ בארי שבאזור עוטף עזה הכריז: "אני לא נכנס לפוליטיקה ולא אתמודד בבחירות הקרובות".

דיסקין, ראש השב"כ במשך שש שנים עד 2011, שמפלגות מהמרכז ומהשמאל חיזרו אחריו, אמר: "התלבטתי הרבה אם ללכת לפוליטיקה. למרצ למשל יש אידיאולוגיה, אבל כשאתה הולך משם ימינה הבעיה היא שהם חלולים אידיאולוגית. הימין האידיאולוגי והציונות הדתית הם אולי קטנים, אבל יש להם מנוע צמיחה מאוד חזק".

דיסקין, שבימים האחרונים דחה את אפשרות שיחבור למפלגה שיקים השר לשעבר משה כחלון, זכה בעבר לביקורת מימין על דבריו החריפים ב-2012 נגד הממשלה ונגד נתניהו. "אני מאוד לא מאמין במנהיגות שמקבלת החלטות מתחושות משיחיות", אמר אז. גם היום הוא הקדיש חלק גדול מנאומו לניגוח המדיניות הישראלית. "אני חושב שהממשלה הנוכחית הצליחה להכניס לתודעה שאין פרטנר ושאין עתיד לשלום. הקו שהממשלה שלנו נוקטת הוא של הפחדה מאיראן ומדאעש. ראש הממשלה הצהיר בעד פתרון שתי מדינות לשני עמים - וחזר על כך, אבל לא עושה מעשים בנידון".

עוד ידיעות על יובל דיסקין
דיסקין מגבה את בנט: "נקט יוזמה וירד לשטח"
דיסקין נגד גנץ: "הזמנו את חמאס להביך אותנו"
דיסקין: המהומות בארץ - תוצאה של מדיניות נתניהו

עוד אמר: "אם ביבי רוצה שלום הוא צריך להחליף קואליציה, אבל יש לו בעיה בקבלת ההחלטות. אין לו את מה שהיה לשרון". הוא הזהיר גם מההקצנה בציבור הדתי-לאומי, שהולך ומתקבע על התפיסה של "מדינה אחת בין הנהר לים".

"סימני שאלה בנוגע למדינה הפלסטינית"

לדבריו, יש צירוף של נסיבות שיאפשרו להגיע לפתרון, אף שזה לא יגיע בזכות ממשלת האחדות הפלסטינית שהיא לטענתו "פיקציה". "יש לי סימני שאלה בנוגע למדינה הפלסטינית הזאת אם לא יהיו בה מהפכים דרמטיים. הדרך היחידה להגיע להסכם עם הפלסטינים היא דרך הסכם אזורי. המעגל הראשון הוא מצרים וירדן, המעגל השני הוא ערב הסעודית ומדינות ערב הנוספות והמעגל השלישי הוא האמריקנים והאירופים. היוזמה הסעודית יש בה צדדים חיוביים, ואף פעם לא דנו בה לעומק. מדינת ישראל צריכה להגיד 'בואו נעדכן אותה ובואו נעשה מזה בסיס לשיחות'. אנחנו צריכים לפנות לעולם ולהגיד 'אנחנו הולכים לוועידה אזורית'".

לטענתו, בישראל כמו ברשות הפלסטינית יש בעיה משום שאין תחליף להנהגה. "לביבי אין שליטה בליכוד, ואבו מאזן לא טיפח את תנועת הפתח. מקצין. אנחנו סובלים ממנהיגויות חלשות בשני הצדדים", אמר. " אבו מאזן איבד את האמון בשלום. הוא הולך במערכה מדינית נגד ישראל כי הוא הבין שאין דרך לעשות שלום".

בסוף דבריו מתח ביקורת חריפה על ההתנהלות של מערכת הביטחון במבצע "צוק איתן" ואמר כי ישראל נגררה למערכה. "צה"ל לא היה מוכן, הכול היה אלתור. בגלל זה, זה היה מבצע מוגבל, שלא נתן אפקט מספק. בסוף זה הסתיים בשאלה למי יש אורך נשימה יותר ארוך, ולחמאס היה אורח נשימה שלא הכרנו אצל האויבים שלנו. בנוגע למצב בעזה הוסיף כי המצרים נתנו לחמאס להבריח פנימה לרצועה באין מפריע מאז 2006 ועד עלייתו של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

(עדכון ראשון: 21:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully