וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילונות ב-17 אלף שקל, מדבקות ב-70 אלף: הוצאות השרים

2.11.2014 / 11:56

מפירוט ההתקשרויות של כמה ממשרדי הממשלה עם ספקים חיצוניים, המשולמות מתקציב המדינה, עולה כי השרים מוציאים עשרות אלפי שקלים על ריהוט ועל מקררים. אילו משרדים סירבו לשתף פעולה?

יאיר שמיר ביום עיון לח"כים חדשים, ינואר 2013. טלי מאייר
"מראה בליטוש בלגי". שר החקלאות יאיר שמיר/טלי מאייר

אז מה עושה הממשלה עם כספי המסים של האזרחים? על התשובה הזו ענו כמה משרדי ממשלה שפרסמו את פירוט ההתקשרויות שלהם עם ספקים חיצוניים בשנת 2013 לבקשת התנועה לחופש המידע. התנועה פרסמה את תשובותיהם בסוף השבוע, וכך התגלו לא מעט סעיפי הוצאות מביכים למדי.

שר החקלאות יאיר שמיר מככב עם מגוון הוצאות תמוהות כמו "תרמוס לתה עלים ללשכת השר" ב-1,564 שקלים, "מראה בליטוש בלגי" ב-796 שקלים וריהוט ללשכה בעשרות אלפי שקלים. מסיבה לא ברורה הוציא משרד החקלאות גם 354 שקל על "פריסת דשא בביתה של השרה לשעבר אורית נוקד".

שרת הקליטה סופה לנדבר הוציאה לא פחות מ-17,049 שקלים מכספי המסים עבור וילונות בלשכה שלה ובלשכת המנכ"ל. כמו כן, היא הקצתה סכום של 21 אלף שקל ל"מתנות".

עוד בוואלה! חדשות:
אסם פותחת מפעל בערד - אך סוגרת המפעל בקריית מלאכי
אביה של שלי דדון במשפט הרצח: "שישב בכלא לכל החיים"
בכיר ישראלי: אובמה בדרך להסכם גרעין רע עם איראן

שר החינוך, הרב שי פירון, ומנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן. קרדיט: דוברות משרד החינוך. צלם: ששון תירם,
כורסה בשווי 4,000 שקלים. שר החינוך שי פירון/קרדיט: דוברות משרד החינוך. צלם: ששון תירם

עוד עולה מפירוט ההתקשרויות כי שר החינוך שי פירון אוהב להתרווח בכורסה בשווי 3,980 שקלים כשהוא מנהל את ענייני ההשכלה בישראל. נוסף על כך, הוא הוציא עוד 11 אלף שקלים על סעיף "ריהוט". סעיף מעניין במיוחד בתקציב המשרד הוא "מדבקות עגולות ללשכת השר", שתומחרו בלא פחות מ-76 אלף שקלים. משרד החינוך גם הוציא 6,200 שקל על "כריכים לישיבות", וזאת בנוסף על סעיפי הכיבוד באירועים שונים שהגיעו גם הם לאלפי שקלים.

סעיף הוצאה נוסף בלשכת שר החינוך היה הוא "אירוח השר למפקחים וראשי רשויות לצום הרמדאן", שתומחר ב-37 אלף שקלים. כמו כן, מדינת ישראל הוציאה לא פחות מ-5,745 שקלים כדי להתקין מקרר במכוניתו. לשר המדע, יעקב פרי, כבר היה מקרר ברכב, אבל הוא הוציא כ-500 שקלים על תיקונו, ועוד כ-500 שקלים עבור "מסגרות עץ לבית השר".

משרד האוצר, מצדו, משקיע לא מעט בפיתוח עובדיו. "השתלמות לעובדי אגף התקשוב" עלתה לא פחות מ-476 אלף שקלים, והשתלמות נוספת, "לגיבוש אגף שוק ההון" עלתה למשלם המסים 162 אלף שקל בשנת 2013. בסך הכול הוציא המשרד האמון על שמירת הקופה הציבורית יותר מ-1.5 מיליון שקל רק על גיבוש עובדיו בשנה שעברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

משרד האוצר: 14 אלף שקלים לאימוני כדורעף

משרד האוצר גם דואג לכושר הגופני של פקידיו, והקצה 14 אלף שקל לאימוני כדורעף עבורם בתקופה של חצי שנה. עבור השכרת ציוד לשתי מסיבות עיתונאים שבהן השתתף שר האוצר יאיר לפיד שולמו 30 אלף שקלים, והתקנת מקרר במכונית של סגנו מיקי לוי עלתה 3,500 שקלים.

עם זאת, לצד אלה שהוציאו הוצאות מוגזמות, חשוב גם לשים לב מי לא מסר את המידע. באתר התנועה לחופש המידע מצוין כי רק שישה משרדי ממשלה מסרו פירוט מלא, ושישה משרדי ממשלה נוספים העבירו התייחסות בתשובה לפניית העמותה. משרדי המשפטים והחוץ אמנם מופיעים ברשימת המשרדים שמסרו דיווח, אולם מדובר בדיווח חלקי ביותר, המפרט רק את שמות הספקים ולא את המוצר שהוזמן מהם, כך שלא ניתן לדעת למה שימש הכסף. משרדים אחרים כמו משרדי הביטחון ומשרד ראש הממשלה סירבו בשלב זה לשתף פעולה ולמסור את המידע בנוגע לפעילותם בהתאם לחוק חופש המידע.

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully