וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן תקף את כוחות הקואליציה: למה להפציץ רק בכובאני?

1.11.2014 / 0:11

נשיא טורקיה ביקר את האסטרטגיה של המדינות הלוחמות ב"מדינה האיסלאמית" ותהה מדוע הן מתמקדות בעיר הכורדית שבצפון סוריה. "למה לא לתקוף בחומס ובאידליב?". בתוך כך, לוחמים כורדים מעיראק בדרכם לעיר

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך ביקורו בפריז, 31 באוקטובר 2014. AP
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן במהלך ביקורו בפריז, אתמול/AP

נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, תקף אתמול (שישי) את כוחות הקואליציה הפועלים נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בטענה כי הם מתמקדים בעיר הכורדית כובאני שבצפון סוריה בלבד. לטענתו, על התקיפות להתרחב מעבר לעיר, הגובלת בטורקיה ונמצאת במצור יותר מחודש, אל אזורים נוספים במדינה.

"מדוע כובאני ולא ערים אחרות כמו אידליב, חמאת וחומס?", תהה ארדואן במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד בפריז. "דאעש שולטים על 40% משטחה של עיראק. יש רק 2,000 לוחמים בכובאני וקשה להבין את הגישה הזאת. למה הקואליציה לא תוקפת באזורים אחרים?".

ארדואן ביקר פעמים רבות את הגישה של המערב נגד "המדינה האיסלאמית" ואמר כי היא עשויה לחזק את שלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד. ארדואן מעוניין בהדחתו של אסד ואף טען כי אין הבדל בינו לבין דאעש.

המלחמה ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
עיראק: דאעש הוציא להורג לוחמים סונים, מאות במצור
בשל חשש מפיגועים: ארה"ב תתגבר האבטחה במבני ממשל
דאעש פרסם סרטון מכובאני: "הלחימה כמעט הסתיימה"

שוטר טורקי שומר על משאית דלק שעליה יושב לוחם כורדי, בטרם יצאו לעיר קובאני. רויטרס
שוטר טורקי בסמוך למכלית דלק שעליה יושב לוחם כורדי עיראקי, אתמול/רויטרס

בתוך כך, ארצות הברית תקפה ביממה האחרונה ארבע מטרות של דאעש בכובאני, בהן ארבע עמדות תקיפה של הארגון הקיצוני ובמבנה שעליו השתלטו לוחמי "המדינה האיסלאמית". ההפצצות אמורות לסייע ללוחמי המיליציה הכורדית בעיראק, הפשמרגה, לחצות את הגבול מטורקיה ולהצטרף ללחימה בעיר.

לוחמי המיליציה הכורדית הסורית, "יחידות ההגנה של העם" (YPG), מצפים לעזרה מאחיהם בעיראק - שתאפשר להם להתמודד בצורה טובה יותר עם לוחמי דאעש, המצוידים בנשק כבד ובטנקים. שיירת האספקה של לוחמי הפשמרגה עושה את דרכה מטורקיה לכיוון כובאני והיא כוללת תותחים ומכונות ירייה. כוח חלוץ של עשרה לוחמים הגיע אמש לעיר ושוחח עם מנהיגי ה-YPG על האסטרטגיה המשותפת של הכוחות.

(עדכון ראשון: 17:44)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully