וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפיכה הושלמה: צבא בורקינה פאסו תפס את השלטון

הרמטכ"ל הונור טראורה הודיע כי ישלוט במדינה לאחר שהנשיא בלאז קומפאורה הודיע על התפטרותו. הפגנות האופוזיציה נגד כוונת הנשיא לשנות את החוקה כדי שיוכל להתמודד שוב בבחירות, הן שגרמו לו להתפטר

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי

הפיכה צבאית במערב אפריקה: נשיא בורקינה פאסו, בלאז קומפאורה, הודיע אתמול (שישי) על התפטרותו עקב המהומות במדינה ועקב החלטת הצבא שלשום לפרק את הממשלה ולפזר את הפרלמנט. מפקד הצבא, גנרל הונור טראורה, ישלוט במדינה במקומו עד שייערכו בחירות חדשות.

בימים האחרונים קראו אלפי מפגיני אופוזיציה להדחתו של קומפאורה בשל כוונתו לשנות את החוקה, וכדי שיוכל להתמודד לכהונה נוספת. אתמול הודיע הצבא על פיזור הממשלה והפרלמנט, אולם קומפאורה, ששולט במדינה ב-27 השנים האחרונות, עוד התעקש להחזיק בשלטון.

עוד ידעות על אפריקה בוואלה! חדשות:
התכנית שתגן על מצרים: רצועת ביטחון של 14 ק"מ בגבול עזה
לראשונה מאז האפרטהייד: אדם לבן בראש מדינה אפריקנית
חשש מהתפרצות אבולה במאלי: "עשרות ייבדקו"

מהומות בבורקינה פאסו נגד הנשיא, 31 באוקטובר 2014. רויטרס
מפגין שנפגע מאש כוחות הביטחון בבורקינה פאסו, אתמול/רויטרס

בהצהרה שנמסרה ממשרד הנשיאות ושודרה בטלוויזיה המקומית, הכריז הנשיא המודח על "ואקום שלטוני" וקרא לבחירות "חופשיות והוגנות" בתוך 90 יום. כמו כן, דווח כי נצפתה שיירה צבאית ארוכה, שבה ככל הנראה נמצא קומפאורה, כשהיא בדרכה דרומה, לעבר הגבול עם גאנה. "קומפאורה כבר לא בשלטון", הצהיר קולונל בורימה פארטה בפני קהל של אלפי מפגינים שהתכנס מחוץ למפקדת הצבא בבירה וואגדוגו והריע למשמע החדשות.

צרפת, ששלטה על המדינה עד 1960, בירכה על המהלך והביעה תקווה כי הוא יאפשר למצוא פתרון למשבר. "צרפת מביעה את תמיכתה בחוקת המדינה ובבחירות מוקדמות ודמוקרטיות", נמסר בהצהרה מטעם משרדו של הנשיא פרנסואה הולנד.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מפגינים נגד הממשלה, השתלטו על בניין הפרלמנט בואגדוגו בירת בורקינה פאסו, אוקטובר 2014. רויטרס
המפגינים הסתערו על מבנה הפרלמנט והעלו אותו באש, שלשום/רויטרס

שלשום הסתערו אלפי מפגינים על הארמון הנשיאותי, העלו באש את בניין הפרלמנט ופרצו למשרדי רשת הטלוויזיה הממלכתית בבירה. עשינו זאת כי בלאז ניסה להישאר יותר מדי, נמאס לנו ממנו", אמר סיידו קברה, אחד המפגינים בבירה. "אנחנו רוצים שינוי, הוא חייב ללכת".

חברי הפרלמנט היו אמורים להצביע שלשום על תכנית ממשלתית לשינוי החוקה. זאת, על מנת שקומפאורה, שעלה לשלטון בהפיכה בשנת 1987, יוכל להציג שוב את מועמדותו בבחירות לנשיאות בשנה הבאה, במקום לסיים את כהונתו, כפי שהוא נדרש לעשות. עם זאת, על אף שהממשלה הודיעה על ביטול הצעד, סירבו מפגיני האופוזיציה להתרצות ודרשו את התפטרותו של טראורה.

(עדכון ראשון: 17:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully