וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרת החוץ השוודית: "אשמח לשלוח לליברמן חבילה של איקאה"

"גם הרכבה של חבילת איקאה דורשת פרטנר ושיתוף פעולה", אמרה וולסטרום בהמשך לעקצנות הדיפלומטית שהתגלעה בינה לבין ליברמן על רקע ההכרה בפלסטין

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(וולסטרום: "תמיכתנו במדינה פלסטינית לא תסכן את היחסים עם ישראל")

ענקית הריהוט השוודית ממשיכה לעמוד במרכז ההתנצחות העוקצנית בין שר החוץ אביגדור ליברמן ומקבילתו השבדית מרגוט וולסטרום, לאור הכרתה של שוודיה בפלסטין. וולסטרום אמרה הערב (חמישי) לרשת סי.אן.אן. כי היא תשמח "לשלוח לשר החוץ הישראלי ליברמן חבילה להרכבה עצמית של איקאה". היא המשיכה והקבילה את מלאכת ההרכבה ליחסים בינלאומיים: "הוא יראה שהיא דורשת פרטנר, שיתוף פעולה והוראות הרכבה טובות". דבריה היו התייחסות להצהרותיו של ליברמן שעקץ את שוודיה ואמר כי על ממשלתה "להבין שהיחסים במזרח התיכון מורכבים יותר מרהיט להרכבה עצמית של איקאה".

עוד ידיעות באותו נושא:
אחרי ההכרה בפלסטין: ליברמן הורה להחזיר את השגריר משוודיה
שוודיה הכירה רשמית בפלסטין; אבו מאזן: "החלטה אמיצה"

שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום. AP
וולסטרום/AP

מוקדם יותר היום הודיעה וולסטרום, כי ממשלתה אישרה צו המכיר במדינה הפלסטינית, ובכך הפכה למדינה הראשונה החברה באיחוד האירופי המקבלת החלטה שכזו. מיד לאחר מכן הורה ליברמן על החזרתו לישראל של השגריר בשוודיה, יצחק בחמן, לצורך התייעצויות.

שר החוץ אביגדור ליברמן במסיבת עיתונאים באו"ם. רויטרס
"שם לו למטרה לחרב את יחסי החוץ של ישראל". ליברמן/רויטרס

התגובות להחלטתו של ליברמן לא איחרו להגיע, משמאל ומימין, בהן זו של יו"ר סיעת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, שאמרה כי "שר החוץ שם לו למטרה לחרב את יחסי החוץ של ישראל". "ההודעה של ממשלת שוודיה על הכרה במדינה פלסטינית היא תוצאה של מדיניות החוץ של ישראל שגורמת לבידודה בעולם", אמרה גלאון. "לישראל יש הזדמנות לחבור לידידותיה בעולם, אך במקום זאת ליברמן בוחר לפתוח מולן חזית במחאה עלובה שלא תמנע ולא תרתיע את שאר מדינות אירופה לתמוך במהלך להכרה במדינה פלסטינית באו"ם, שהוא אינטרס ישראלי".

לעומתה, השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ כינה את ההכרה "התקפה על קיומה וביטחונה של מדינת ישראל". במפגש עם ראשי מועצת יש"ע בשילה, אמר השר כי "ההכרה פוגעת בסיכויים להגיע לשלום במזרח התיכון". לדבריו, "זאת מכיוון שהיא איננה מציבה תנאים של שלום וביטחון למדינת ישראל, של גבולות ברי הגנה ושל הכרה ערבית- פלסטינית בזכות קיומה של ישראל כמדינה יהודית. העוינות השוודית לא תרפה את ידינו ולא תיגרע מזכויותינו ההיסטורית בארץ ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מצאה את עצמה בלב המחלוקת. איקאה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"היום, הממשלה קיבלה את ההחלטה להכיר במדינת פלסטין", מסרה וולסטרום במאמר שפורסם בעיתון השוודי "דאגנס ניהטר". "מדובר בצעד חשוב שמאשר את זכויות הפלסטינים להגדרה עצמית". שרת החוץ הוסיפה כי מטרת ההכרה, "שאולי תיראה כמוקדמת בעיני גורמים מסוימים", היא לתמוך בפלסטינים המתונים ולקרוא להם לשוב לשולחן המשא ומתן, לתרום לאופטימיות בקרב הפלסטינים והישראלים הצעירים, להפוך את הצדדים בסכסוך ל"פחות בלתי-שווים", ולקדם פתרון המבוסס על שתי מדינות בגבולות 67' כנקודת פתיחה למו"מ, עם ירושלים כבירת שתי המדינות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully