וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליק, שבוע לפני הירי: "ההפקרות בירושלים תעלה בחיי אדם"

שבוע לפני שנפצע באורח קשה מאוד מירי של פעיל הג'יהאד האיסלאמי בבירה, התראיין פעיל הימין לרדיו "גלי ישראל" והודה כי לאור התגברות הפרות הסדר "התחושה קשה. אין דין ואין דיין". האזינו לריאיון

יח"צ - חד פעמי

"התחושה בירושלים מאוד קשה, של הפקרות. זה יעלה בחיי אדם" – כך התריע רק לפני שבוע פעיל הימין יהודה גליק, שנפצע אמש באורח קשה מירי שביצע לעברו פעיל של הג'יהאד האיסלאמי מחוץ למרכז מורשת בגין בבירה. בריאיון שהעניק גליק לתכנית "יוסי של לילה" המשודרת ברדיו "גלי ישראל", טען גליק כי בשל הפרות הסדר הרבות שאירעו במהלך החודשים האחרונים מאז רציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר, התחושה השלטת בעיר היא של "הפקרות טוטאלית. אין דין ואין דיין. או שמישהו כובל למשטרה את הידיים, או שהם חוששים מתגובה. המשטרה ממלאת פיה מים ולא עושה כלום, כי אם הם יעשו משהו גם הירדנים וגם הפלסטינים יתרגזו".

לדבריו, "במקום שהם יתרגשו מכל מה שקורה הם כל הזמן בלמו את התגובה, והדבר הזה בא לידי ביטוי בחג הסוכות האחרון. הייתה לנו התחייבות מפורשת שיהודים יוכלו לעלות בחופשיות להר הבית, והנה מתוך שמונה ימי חג הסוכות, בשישה, הר הבית היה סגור בגלל התפרעות של ערבים. היום בבוקר טיילתי בעיר העתיקה. ראיתי על חלונות עשרות דגלי דאעש, הג'יהאד האיסלאמי, וחמאס. מוכרחים להשיב את תחושת הביטחון האישי לאזרחים הטרור לא בורח כשמבליגים, אלא זוחל, מסלים ומתרחב". "אני יכול לומר כי באופן אישי אני אמרתי את הדברים בוועדת הפנים לפני כמה שבועות", הוא הוסיף. "אני אמרתי כי זה יעלה בחיי אדם, והייתה תחושה שיש התעלמות מוחלטת".

הסלמה בבירה - כותרות נוספות:
אחרי ניסיון ההתנקשות בגליק: אבטחה צמודה לח"כ פייגלין
"המחבל נראה כמו שליח - ואז ראיתי שיש לו אקדח שלוף ביד"
העימותים בירושלים: שעתם הגדולה של הפירומנים | פרשנות

פעיל הימין יהודה גליק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"הייתה התעלמות מוחלטת". גליק נואם בכנס במרכז מורשת בגין, אמש/צילום מסך, מתוך פייסבוק

אמש מסר פרופ' פתחיה רייסמן, מנהל המחלקה לכירורגיה כללית במרכז הרפואי שערי צדק בירושלים, בו מאושפז גליק, כי מצבו משתפר. "גליק הגיע אלינו לפני פחות מ-24 שעות במצב קשה מאוד", אמר פרופ'' רייסמן. "הוא עבר ניתוח חירום שנמשך כמה שעות כדי לבצע את הפעולות הכירורגיות הנדרשות להציל את חייו. לאחר מכן הוא עלה להתאוששות בטיפול נמרץ. היום בשעות הבוקר המוקדמות הייתה הרעה נוספת במצבו שהצריכה ניתוח נוסף. בשעות האחרונות אפשר לומר שמצבו הולך ומשתפר, ואנו קצת יותר אופטימיים ממה שהיינו אתמול בלילה, אבל הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
כוחות הביטחון במזרח ירושלים, היום/נועם מושקוביץ

גליק, מנהל "ארגון הליבה לחופש יהודי בהר הבית", נפצע ביום רביעי בסביבות השעה 22:00 מירי שביצע לעברו מועתז חיג'אזי, פעיל ג'יהאד איסלאמי, מחוץ למרכז מורשת בגין, בתום נאום שנאם בכנס במקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מיד אחרי ניסיון החיסול והימלטותו מהזירה של חיג'אזי, בן 32, שהיה כלוא בעבר בישראל במשך 11 שנים, ריכזו במשטרה מאמצים מרובים לעלות על עקבותיו, לאחר שנעלם מהזירה רכוב על אופנוע.

"אדם שהחליט עם עצמו לבצע את הפיגוע"

בפעילות משותפת של השב"כ, הימ"מ ומשטרת ירושלים, אותר חיג'אזי בבית משפחתו באבו טור שבמזרח העיר. הכוחות הרגו אותו, ומצאו במקום אופנוע ואקדח, שבהם ככל הנראה הוא השתמש.

ההערכה היא שחיג'אזי - שעבד במסעדה שבמרכז מורשת בגין, שם נאם גליק - הוא חלק מתשתית טרור רחבה יותר של הג'יהאד האיסלאמי, אולם כנראה החליט לבצע את הפיגוע על דעת עצמו. הבוקר נעצר חשוד נוסף במעורבות בניסיון החיסול. הג'יהאד האיסלאמי פרסם הודעת אבל על מותו של חיג'אזי. "נכון לעכשיו זה אדם שהחליט עם עצמו לבצע את הפיגוע. זה יכול להיות מושפע מהאווירה באזור ומההסלמה סביב הר הבית", אמר גורם ביטחוני.

(עדכון ראשון: 30.10.14, 21:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully