וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקווה למפוטרים? לפיד הכריז על הקמת מפעל "אסם" בערד

30.10.2014 / 20:55

שר האוצר חשף בכנס של יש עתיד בתל אביב כי הוא שוחח עם מנכ"ל החברה, שהצהיר כי ייבנה בעיר מפעל גלידות שיעסיק 250 עובדים. הדבר עשוי להוות פתרון עבור חלק מהעובדים שפוטרו מ"מגבות ערד"

צילום: דוד קורן

נמצא הפתרון לכ-170 מפוטרי "מגבות ערד"? שר האוצר, יאיר לפיד, חשף הערב (חמישי) כי חברת "אסם" מתעתדת לפתוח מפעל גלידות חדש בעיר, שעשוי להעסיק לפחות חלק מהעובדים שפוטרו בתחילת השבוע שעבר. "הגעתי לדן פרופר (יו"ר דירקטוריון 'אסם') ודיברתי איתו על מפעל 'מגבות ערד'", סיפר לפיד בכנס של מפלגת "יש עתיד" בבית "ציוני אמריקה" בתל אביב. "הוא אמר לי שאם זו משימה ציונית, אז הוא נענה לאתגר לבנות במקום מפעל חדש. הם העבירו החלטה לבנות שם מפעל שיעסיק 250 עובדים וכבר ממחר בבוקר הצוותים המקצועיים יעבדו כדי שהפרויקט ייצא לפועל במהירות שיא".

"אנו רואים בפנייתו של שר האוצר אות כבוד ל'אסם' ולתעשייה הישראלית בכלל, שחוסנה והתפתחותה הם בסיס הכרחי לצמיחה והבטחת מקורות תעסוקה יציבים גם בפריפריה, אמר יו"ר דירקטוריון "אסם", דן פרופר. "כדרכה, 'אסם' ממשיכה להירתם לטובת הקהילה והמשק. אנו מאמינים שהמפעל החדש יתרום לערד, כפי שקרה ביקנעם ובשדרות שבהם הקימה אסם מפעלים חלוציים בתחומם, אשר עודדו פיתוח מפעלי תעשייה נוספים באזור. כבעבר, גם במקרה זה 'אסם' תדאג להמשך העסקתם של עובדיה וליצירת מקורות תעסוקה חדשים".

פיטורים בערד - כותרות נוספות:
"מה ניתן לילדינו לאכול?": מפוטרי ערד מחו נגד הממשלה
ליברמן נפגש עם מפוטרי ערד, והותקף: "למה באת?"
משרד הכלכלה: לא יועבר כסף להצלת מפעל מגבות ערד

השר יאיר לפיד ופעילים בכנס של מפלגתו בבית ציוני אמריקה, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
לפיד עם פעילים של יש עתיד, הערב בכנס בתל אביב/ראובן קסטרו

ביום ראשון שעבר הודיעה חברת "ערד תעשיות טקסטיל" על סגירתו של מפעל "מגבות ערד", ועל פיטוריהם של כ-170 עובדיו. בתגובה למהלך, החלו לנקוט העובדים בצעדי מחאה. בין השאר, קיימו ביום שישי האחרון הפגנת מחאה בכיכר המרכזית בעיר. "בנט, בשבילנו אתה לא אח שלנו" ו"מה ניתן לילדינו לאכול ללא עבודה?", נכתב על כמה מהשלטים הרבים שנישאו באירוע. "אנשים פה מיואשים, לא יכול להיות מצב כזה, שכולם נוטשים את ערד. פשוט מזלזלים בנו", אמר אחד המשתתפים בהפגנה. "עיר שפעם הייתה פנינת הנגב הפכה למקום שאנשים לא רוצים לגור בו".

במקביל לצעדי המחאה, נפגשו העובדים עם פוליטיקאים מכל קצוות הקשת הפוליטית. ראשונה להגיע לעיר הייתה ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו). היא כינסה ביום שלישי שעבר את העובדים המפוטרים בבניין העירייה והבטיחה לסייע במציאת פתרונות שיובילו להמשך העסקתם. יומיים לאחר מכן הגיעו למפעל חברי הכנסת אלי ישי ויעקב מרגי מש"ס. הם סיירו במפעל והבטיחו להעלות את מצוקת העובדים בכל פורום אפשרי. באותו יום הגיע למקום גם ח"כ איציק שמולי (העבודה).

ביום ראשון ביקרו בעיר דב חנין מחד"ש ואילן גילאון ותמר זנדברג ממרצ. ביום שני הגיע שר החוץ, אביגדור ליברמן, לסיור בעיר. נוסף על פגישות העובדים עם הפוליטיקאים, נפגשה השבוע ראשת העיר, טלי פלוסקוב, עם שר הכלכלה, נפתלי בנט, ושוחחה בטלפון עם שר השיכון, אורי אריאל, עם שר הרווחה, מאיר כהן, ועם השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

משרד הכלכלה דחה האפשרות להעברת כסף למפעל

אולם, לא צעדי המחאה ולא הפגישות עם נבחרי הציבור עזרו להצלת "מגבות ערד". ביום שלישי הוחלט במשרד הכלכלה שלא להעביר כסף להצלת המפעל. ההחלטה התקבלה אחרי שאנשי המקצוע במשרד הכלכלה, אשר עברו על הדוחות ועל הצעות העובדים ומהנהלים של המפעל – הודיעו שאין אפשרות להצלת המקום. עוד הבהירו כי במשרד הכלכלה עסוקים כרגע במציאת משרות חלופיות למפוטרים ובמתן הסבה מקצועית לחלקם. גורמים במשרד הבהירו כי גם אם יושקעו הכספים במפעל כדי להחזירו לעבודה, בעוד כמה שנים יחזור המצב לקדמותו בדמות הפסדים וחוסר כדאיות כלכלית שיובילו לסגירה. כעת, לפחות לפי הצהרתו הערב של שר האוצר, ישנה אפשרות שנמצא לבסוף הפתרון שיביא להעסקתם מחדש של המפוטרים.


לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

השר יאיר לפיד בכנס של מפלגתו בבית ציוני אמריקה, אוקטובר 2014. קסטרו,
לפיד במהלך נאומו בכנס/קסטרו
השר יאיר לפיד בכנס של מפלגתו בבית ציוני אמריקה עם עדי קול, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
לפיד עם חברת מפלגתו עדי קול/ראובן קסטרו
השר יאיר לפיד ואשתו ליהיא לפיד בכנס של מפלגתו בבית ציוני אמריקה, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
לפיד ואשתו ליהיא/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully