וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במלחמה הבאה עם חיזבאללה נתב"ג ייסגר מהיום הראשון"

30.10.2014 / 19:35

קצין בכיר התייחס למתיחות בגבול הצפון והוסיף כי בעימות עתידי עם הארגון לא ניתן יהיה להכריעו מהאוויר. "יש להכין את העורף לתהליכים מתמשכים". על איראן אמר: "לא עוסקים בנו, הם חוששים מדאעש"

חסן נסראללה – ביירות, 25 ביולי 2014. רויטרס
"צהל יצטרך לפעול במלוא כוחו". מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

קצין בכיר בצה"ל אמר הערב (חמישי) כי במלחמה עתידית מול חיזבאללה "נמל התעופה בן גוריון ונמל חיפה ייסגרו כבר ביום הראשון של הלחימה, בניגוד למבצע 'צוק איתן', אז נסגר נתב"ג ליומיים בלבד". לנוכח המתיחות הגוברת בגבול לבנון, התייחס הקצין לאיומים מצד הארגון השיעי והדגיש כי "לא נוכל להכריע אותו מהאוויר".

בשיחה עם כתבים צבאיים ציין כי על מנת להשיג מלחמה קצרה, צה"ל "יצטרך לפעול במלוא כוחו, אך ההיסטוריה הוכיחה כי פגיעה בתשתיות אזרחיות לא משרתת את האינטרס המידי של צה"ל". הוא הוסיף כי "יש להכין את העורף לתהליכים מתמשכים".

הבכיר התייחס גם למעורבותו של חיזבאללה במלחמת האזרחים בסוריה. "לא נכון לומר שחיזבאללה במצוקה. יש לו אתגרים, הוא מתמודד איתם ועושה זאת באופן ראוי לציון".

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי ההכרה בפלסטין: ליברמן הורה להחזיר את השגריר משוודיה
המתיחות בירושלים: הר הבית ייפתח מחר למתפללים
קרי: "האמירות נגד נתניהו מבישות ומזיקות"

חיילים על גבול לבנון מבצעים סריקות, אוקטובר 2014. ג'יליס
חיילים מבצעים סריקות בגבול לבנון, החודש/ג'יליס

בהמשך דיבר הקצין על מאגרי הנשק הכימי של הנשיא בשאר אסד ואמר כי "מרבית מאגריו הקודמים הושמדו או הוצאו מסוריה, בדגש על גז עצבים מסוג סארין". הוא הוסיף כי אסד, שאותו כינה "רב-טובחים האחראי לחיסולם של לפחות 120 אלף איש", עבר לייצר נשק פרימיטיבי מסוג כלור שלא נמצא בפיקוח. הדבר יכול לטענתו להיות בשורה טובה לאזרחי ישראל, משום שמדובר בנשק שאותו לא ניתן לשגר בטילים, אך בשורה פחות טובה לחיילי צה"ל הפרוסים לאורך הגבול.

על קשריה של ישראל עם המורדים הסורים ברמת הגולן אמר הקצין הבכיר כי "המדיניות של ישראל שלא להתערב בנעשה במדינה התבררה כנכונה". יחד עם זאת, הוא ציין לטובה את הטיפול הרפואי שמקבלים המורדים בבתי החולים בישראל ואמר כי הוא "מאפשר לנו לדעת משהו על מה שקורה בגבול הסורי". הוא התייחס בקצרה גם לפעילות ארגון "ג'בהת א-נוסרה" באזור הגבול וציין כי "עד כה הם לא ביצעו פיגוע נגד ישראל, אבל הגלגל יכול להתהפך".

הקצין התייחס גם לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) ואמר כי הקואליציה הבינלאומית "משרתת את האינטרסים של האויב", כלומר, את אלו של סוריה. כמו כן, הבהיר כי "מה שמוביל היום את איראן זו לא ישראל. החשש שדאעש יטרוף את עיראק או סוריה מדיר שינה מעיניהם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
נשיא סוריה, בשאר אסד, במהלך תפילה בחג הקורבן בדמשק, סוריה, 04 באוקטובר 2014. רויטרס
"רב טובחים האחראי לחיסולם של לפחות 120 אלף איש". אסד, החודש/רויטרס

לגבי הפלת המטוס הסורי שחדר לישראל בחודש שעבר, אמר הקצין הבכיר כי "הגבנו בכל מקום שבו חשנו שהסורים עברו את הגבול תוך סיכון כוחותינו, יישובינו ומוצבנו". מלבד הסכנות האוויריות והקרקעיות הנשקפות לישראל, ציין הקצין חזית נוספת: "האיום על היכולות הכלכליות של ישראל בים נמצא במגמת עליה, זאת מכיוון שהנכסים בים נמצאים בעליה".

בתום דבריו התייחס הקצין לסערה סביב תקציב הביטחון והזהיר מהגעה לקווים אדומים ברמת הכשירות והמוכנות של לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים והודה כי "איננו מצליחים להסביר את הנושא הזה לאנשי האוצר".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully