וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצפות בצפון תל אביב: "המים הגיעו עד לברכיים"

31.10.2014 / 0:20

בתים בשכונת צהלה הוצפו, ומכבי האש הגיעו למקום כדי לעזור בפינוי גן ילדים. "זה חוזר על עצמו כל שנה", מתלונים התושבים. מזג האוויר הסגרירי יישאר עד תחילת השבוע

הצפות בשכונת צהלה בתל אביב , אוקטובר 2014. גיל כהן כבאות תל אביב, מערכת וואלה! NEWS
הצפות בשכונת צהלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, גיל כהן כבאות תל אביב

מזג האוויר הבהיר והטמפרטורות הנעימות שהורגשו אתמול בבוקר (חמישי) התחלפו בצהריים במזג אוויר סגרירי וגשום. גשם מקומי החל לרדת ברחבי הארץ, ותפס רבים לא מוכנים. החזאי אסף רייצפלד מהשירות המטאורולוגי מסר כי עד לשעות הערב ירדו רוב המשקעים באזור צפון תל אביב והשרון. לדבריו, התחנה בכפר הירוק מדדה נתון מרשים של 53 מילימטרים.

בשכונת צהלה שבצפון תל אביב אף נרשמו הצפות ומים שהגיעו לגובה של עשרות סנטימטרים. "ברגע שהתחיל לרדת גשם, אני חושבת שזה היה בשעה 16:00, פתחי הביוב כאן נסתמו, המים הגיעו עד הברכיים והמכוניות צפו", סיפרה סופרי כפיר, תושבת השכונה.

עוד בוואלה! חדשות:
אחרי ההכרה בפלסטין: ליברמן הורה להחזיר את השגריר משוודיה
קרי: "האמירות נגד נתניהו מבישות ומזיקות"
שעתיים מהירי לפיצוח: כך אותר המתנקש ביהודה גליק

הצפות בשכונת צהלה בתל אביב , אוקטובר 2014. גיל כהן כבאות תל אביב, מערכת וואלה! NEWS
"פתחי הביוב נסתמו והכול צף", הצפה בצהלה/מערכת וואלה! NEWS, גיל כהן כבאות תל אביב

כפיר סיפרה כי כמה בתים, ואף גן ילדים אחד בשכונה, הוצפו. בשל כך, כוחות כיבוי אש הגיעו למקום כדי לסייע בפינוי הילדים. "הבעיה הייתה להוציא את הילדים מהגן", אמרה סופרי. "הגננות מצאו פתרון - הן העמידו אותם על הכסאות והוציאו אותם החוצה. הכבאים ניסו לעזור ולא כל כך הצליחו".

"פתחו פה כבר חמש פעמים את פתחי הניקוז, שמסתבר שלא מסוגלים להכיל את כמות המים שיורדת בישראל", האשימה. "זה הזוי, וחוזר על עצמו כל שנה. לא מצליחים למצוא לזה פתרון. זה מעצבן, אנחנו כבר למודי ניסיון, אנחנו לא חונים את המכוניות שלנו בכניסה לבית בחורף אלא ברחוב הצדדי. הבנו שזה פוטנציאל לטביעה מכיוון שטובעים לנו שני כלי רכב בכל חורף".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הצפות בצהלה, אוקטובר 2014. כפיר סופרי, מערכת וואלה! NEWS
"טובעים לנו שני כלי רכב כל חורף". שכונת צהלה/מערכת וואלה! NEWS, כפיר סופרי

מזג האוויר הסגרירי יישאר אתנו לפחות עד תחילת השבוע הבא. הלילה ירד גשם לסירוגין בצפון הארץ ובמרכזה ויתכנו סופות רעמים בודדות. בצפון הנגב צפוי גשם קל. היום יהיו הטמפרטורות נמוכות מהרגיל לעונה וימשיך לרדת גשם לסירוגין בצפון הארץ ובמרכזה. כמו כן, בנגב צפוי לרדת גשם מקומי. ייתכנו סופות רעמים יחידות וקיים חשש קל לשיטפונות במזרח. בשבת הטמפרטורות צפויות להישאר נמוכות מהרגיל וירד גשם מדי פעם מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. עדיין קיים חשש קל לשיטפונות במזרח הארץ.

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: הגשמים הראשונים שוטפים את רחובות העיר וסוחפים איתם לכלוך רב שהצטבר במהלך הקיץ על הכבישים, המדרכות והבתים. לכלוך זה לעיתים גורם לחסימות בקולטנים הפרושים ברחובות. רחוב שוהם נמצא במקום נמוך, ולכן המקום מועד להצפות יתר על המידה. מיד עם קבלת הדיווח, שלחה העירייה צוות לפתיחת הקולטנים במקום, לניקוז המים. נוסיף כי במשך השנים האחרונות בוצע שיקום מסיבי של מערכת הניקוז העירונית ומערכת הביוב. ברוב אזורי העיר, בוצעו פרויקטים רבים לשיפור ופיתוח מערכת התיעול ולמניעת הצפות כתוצאה ממי הגשמים, והושקעו תקציבים בסך של מאות מיליונים. לאור ביצוע הפעולות חלה ירידה דרסטית בהצפות ובשיטפונות ברחבי העיר בכלל, ובעיקר בכל האזורים שבעבר ההצפות היו תופעה של קבע כמו שכונת פרדס דקא, שכונת התקווה, שכונת עזרא, שכונת הארגזים ועוד".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 30.10.14, 19:20)

גשם בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
ילד בתל אביב שהתכונן כראוי לגשם, היום/ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
הולכת רגל בתל אביב/ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
חוצים את הכביש הרטוב/ראובן קסטרו
הצפות צהלה, אוקטובר 2014. כפיר סופרי, תמונות גולשים
הצפה בשכונת צהלה/תמונות גולשים, כפיר סופרי
גשם בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
רוכב אופניים נרטב כהוגן/ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, אוקטובר 2014. ראובן קסטרו
הולך רגל שלא התכונן כראוי לגשם/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully