וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפחת נתניהו בזבזה אלפי שקלים בחודש על אוכל ממסעדות"

30.10.2014 / 18:38

בתצהיר שהגיש מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, שתובע את בני הזוג על סך 650 אלף שקלים, סיפר כי "שרה הורתה לעובדים להחליף 3 זוגות בגדים במשמרת". משפחת נתניהו: לנפתלי רקע של התנהגות אלימה"

אב הבית: "לא ביקשתי קביעות במעון נתניהו". לשכת העיתונות הממשלתית
"עשו ככל העולה על רוחם". בני הזוג נתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, הגיש היום (חמישי) תצהיר לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים אשר חושף התנהלות בעייתית ובזבזנית לכאורה מצד בני הזוג נתניהו. מהתצהיר עולה כי התבצעו הוצאות בניגוד לנהלים, בהן הזמנת מזון באלפי שקלים על אף שהועסקה במקום טבחית במשרה מלאה. יתרה מכך, העובדת ששימשה טבחית, הועסקה, לדבריו, באופן רשמי כעובדת ניקיון. "משפחת נתניהו נהגה להוציא אלפי שקלים מדי חודש לרכישת מזון מוכן ממסעדות שונות בירושלים, ובה בעת להעסיק עובדת מיקוד, שעליה דווח כי היא עוסקת בניקיון, כטבחית במשרה מלאה".

לדברי נפתלי, כאשר לא מועסק במעון הרשמי מבשל, ניתן להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן "במסגרת התקשרויות עם קבלנים ונותני שירותים ו/או רכישות שימומנו באמצעות קופה קטנה", אלא שלדבריו, סעיף זה לא כובד ובמעון ראש הממשלה "עשו ככל העולה על רוחם". הוא הוסיף וסיפר כי "כאחראי על תפעול מעון ראש הממשלה נקלעתי, שלא בטובתי, לחיכוכים בלתי פוסקים עם הגברת נתניהו בשל החובה המוטלת עליי לשמור על מסגרת ההוצאות הביתיות שהוקצבה למעון ראש הממשלה מחדש, ובשל הצורך להתעמת עם דרישות בלתי פוסקות של גברת נתניהו להוציא כספים בניגוד לנהלים המחייבים מאידך".

נפתלי, המיוצג על ידי עורכות הדין נעמי לנדאו ונאוה פינצ'וק אלכסנדר, תובע את מעון ראש הממשלה על סך 650 אלף שקלים.

עוד על הפרשה:
אב הבית הגיש כתב תביעה נגד בני הזוג נתניהו
משפחת נתניהו נגד אב הבית: "פגע בשאר העובדים"
אב הבית של נתניהו: "הייתי מוכן לחטוף בשבילם כדור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה מארחים בבית ראש הממשלה בירושלים את נשיא צרפת פרנסואה הולנד וזוגתו. נובמבר 2013. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בני הזוג נתניהו מארחים את נשיא צרפת פרנסואה הולנד ורעייתו, בשנה שעברה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"כאשר נושא הוצאת הכספים המופרזת במעון ראש הממשלה הגיע לתקשורת, הטיחה בי גברת נתניהו האשמות קשות, כאילו איני יודע לנהל כראוי את משק הבית ולחסוך בהוצאות השוטפות. בפועל, גברת נתניהו היא זו שדרשה כל הזמן להוציא עוד ועוד כספים מעל ומעבר למסגרות המאושרות למעון ראש הממשלה, ובנוסף דרשה ממני לפעול בניגוד לנהלים במה שנוגע לתשלום עבור אירועים פרטיים שדווח עליהם כממלכתיים ולכיסוי הוצאות פרטיות שדווחו כהוצאות משק בית". כמו כן, הוא העיד, "בני הזוג נתניהו אירחו בביתם מוזמנים פעמיים-שלוש בחודש ולשם כך דרשה שרה נתניהו כי יועמדו לרשותה שירותים של שפים ומלצרים ממסעדות עלית בירושלים, ובנוסף יסייעו להם עובדים מצוות הבית".

חריגה נוספת מהנוהל שעליה הצהיר נפתלי היא אירוח ממלכתי של אורחים פרטיים. "גברת נתניהו אסרה עלי לרשום בסידור העבודה השבועי מי יגיע לביקור או לארוחת ערב ומתי, כנראה בשל העובדה שאורחים פרטיים ואף פוליטיקאים המקורבים לבני הזוג זכו לאירוח בסטנדרט ממלכתי (דהיינו אירוח הכולל שף והגשה מקצועית) בניגוד לרשום בנוהל". כך לדוגמא התארחו במעון ראש הממשלה בני הזוג מופז ובני הזוג כץ, וכן חברים פרטיים של משפחת נתניהו שזכו לאירוח ממלכתי. לדבריו, "עלות כל ארוחה כזאת הייתה מגיעה לפעמים לסכומים כפולים ויותר ממאלו המאושרים על פי הנוהל".

בתחילת הדרך, כך הוא מציין, הועלו מצד חשב משרד ראש הממשלה, יוסי שטראוס, תהיות לגבי ההוצאות הבלתי סבירות במעון, כגון 7,000 שקלים בחודש על פרחים. "כאשר אשת ראש הממשלה שמעה שמר שטראוס מבקש לדעת מה קורה, התרגזה עלי ואמרה בכעס 'חכה חכה, זה החשב של אולמרט, עוד מעט הבחור שלנו איצקוביץ יגיע".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"שיגיונות חסרי פשר"

שרה נתניהו דרשה שכל עובדי הבית יקראו לה "הגברת"

מלבד ההוצאות המוגזמות לכאורה, הוסיף וסיפר נפתלי על התנהגות בלתי הולמת ופוגענית מצד שרה נתניהו. "חלק ניכר מעבודתי סובב סביב טיפול בשיגיונות חסרי פשר. נאלצתי לספוג ממעסיקי יחס מתנשא ומזלזל שלעיתים הגיע לכדי השתלחויות, צעקות, וגידופים מצד אשת ראש הממשלה". הוא טען כי "גברת נתניהו ראתה בכל העובדים כמי שמהווים 'בעיה הגיינית'. הגברת נתניהו הורתה לכל מי שעובד בקומה השנייה של המעון להחליף שלושה זוגות בגדים במשמרת, ולשטוף את הגוף לפני שהוא נכנס לחדר השינה." לדבריו, הבגדים מוספרו מאחת עד שלוש, לפי המיקום שבו נלבשו בעת העבודה: בגד מספר אחת לובשת העובדת בזמן שהיא מטפלת בשירותים, בגד מספר שתיים בעת ששוהים בחדר כביסה ובגד מספר שלוש לשימוש בעת הטיפול בחדר השינה. בין לבין נדרשה העובדת להתקלח. אם היו צובעים קיר בקומה זו, היו צריכים העובדים לכסות בניילון את כל הקומה".

נפתלי סיפר כי שרה נתניהו דרשה שכל עובדי הבית יקראו לה "הגברת" וכי לאחר פרשת ליליאן פרץ - העוזרת לשעבר של משפחת נתניהו בביתם בקיסריה שהגישה ב-2010 תביעת פיצויים נגד שרה נתניהו בסך 300 אלף שקלים לאחר שפוטרה מתפקידה - החתימה נתניהו את העובדים על התחייבות לשמירת סודיות כלפיה אישית מעבר לטופס הרגיל שעליו מוחתם עובד מדינה. "זכור לי כי באחת הפעמים שאשת ראש הממשלה 'גילתה' שאחת העובדות ארזה בטעות כמה ביצים בשקית אחת, היא דרשה ממני לחזור למטבח עם העובדת ותוך 20 שניות לדאוג שהיא תארוז כל ביצה בשקית נפרדת. ברקע שמעתי אותה צועקת – 'עשר, תשע, שמונה, שבע, שש... אתה מעכב את ראש הממשלה. בגללך תתפרק הקואליציה כי ראש הממשלה ייסע בשבת".

מקרה נוסף שעליו סיפר נפתלי הוא על ההתייצבות לעבודה בימי חופש. "בשנה השנייה לעבודתי במעון ראש הממשלה, ביום העצמאות, לא היו עובדים שהסכימו להגיע בחג ואני נדרשתי להתייצב לעבודה כדי לערוך לבני משפחת נתניהו ואורחיהם הפרטיים ברביקיו מפואר (עלות הבשר בלבד הייתה כ- 11,000 שקלים). לאחר שתקופה ארוכה לא ראיתי ושהיתי עם ילדיי, החלטתי להביא אותם איתי למעון ראש הממשלה, כדי שיהיו בקרבתי, לפחות, בעת הכנת ארוחת החג, כשמראש היה ברור שבסוף אוכל לעזוב עמם לביתי". עם זאת, לדבריו הגברת נתניהו מסרה לו באמצעות אחד העובדים האחרים במעון שהיא דורשת שהוא "יעיף את הילדים". "כשניגשתי אליה ואמרתי שאם הילדים הולכים - גם אני הולך, השיבה אשת ראש הממשלה כי מעון ראש הממשלה אינו מקום לילדים. משהסברתי לה שאני לא רואה את הילדים שלי בכלל כי אני עובד בלי סוף, גברת נתניהו השיבה 'גם ראש הממשלה לא רואה את הילדים שלו'".

לבסוף העיד נפתלי על תגובות הזוג נתניהו כששמעו שהוא מתכנן להגיש תביעה: לדבריו, כששרה נתניהו ראתה את המכתב ששלח על הפסקת עבודתו, היא קרעה אותו לנגד עיניו וצעקה: "ראש הממשלה עסוק עם איראן... אין לו זמן לדברים האלה... אתה עובד פה לא בשביל הכסף. אתה עובד פה לשרת את ראש הממשלה... המשכורת שלי היא רק 3,500 שקל, ואני אחראית על שלושה בתים. אני פסיכולוגית ויש לי צרות משלי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה. יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"מר נתניהו לא התרשם כלל ממצבי". ראש הממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

לאור הדברים, טען נפתלי כי ניסה לפנות ישירות לראש הממשלה. "מר נתניהו לא התרשם כלל ממצבי ואמר לי לפנות לעזרא סיידוף ( סמנכ"ל משרד ראש הממשלה), וכאשר התלוננתי על כך שמר סיידוף אינו מטפל כראוי בעניין הפנה לי כתף, העביר נושא, ושאל- "מה יש לאכול?".

נפתלי סיפר כי ב-19 החודשים שבהם עבד במעון ראש הממשלה עזבו 29 עובדים. "שיטת ההעסקה במעון ראש הממשלה בנויה על כך שעובדים חלשים יפחדו להתלונן, וככל שהעובדים מתחלפים ביתר מהירות, כך קטנים הסיכויים כי יבינו מה מתרחש או ימחו כנגד העסקתם הפוגענית".

משפחת נתניהו: "גיבובי רכילות שקרית וזדונית"

ממשפחת נתניהו נמסר: "מצער שבימים אלה, שבהם ראש הממשלה משקיע את כל מעייניו בטיפול בבעיות ביטחון הרות גורל לאזרחי ישראל, הוא נאלץ להתייחס לגיבובי רכילות שקרית, זדונית וקטנונית נגדו ונגד רעייתו. מדובר בניסיון ציני וזדוני מצדו של מני נפתלי להוציא כספים מקופת המדינה, שאינם מגיעים לו, על ידי פגיעה בראש הממשלה ורעייתו. מני נפתלי מציג עצמו כעובד מסור, מקצועי ואחראי. אך האמת הפוכה והיא תוכח על ידי עדויות וראיות רבות שיוצגו במשפט".

עוד נמסר כי "דוגמה אחת מני רבות – סמנכ"ל ביטחון וחירום במשרד ראש הממשלה קובע כי 'עבודתו של מני נפתלי כמאבטח ביחידת מגן הופסקה בדצמבר 2010 כתוצאה מהתנהגות שאינה הולמת שבאה לידי ביטוי בעימות מילולי ופיזי עם מאבטח נוסף', כלומר כתוצאה מהתנהגות אלימה של נפתלי. השקרים וטענות השווא של מני נפתלי נגד רעיית ראש הממשלה נועדו להכפשתה במטרה להשיג כותרות ואינן נשענים על שום בסיס עובדתי, ענייני ומשפטי.

צר לנו על כך שכלי תקשורת מסוימים משתפים פעולה עם הקמפיין המרושע הזה לשפיכת דמה של רעיית ראש הממשלה, מבלי שיש לה אפשרות אמיתית להתגונן בפני גל הפרסומים המשמיצים, והכול כדי לפגוע באמצעותה בראש הממשלה ולהוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה", לשון ההודעה.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully