וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: "דברו חופשי - אך בחרו מילותיכם בקפידה"

על פי דיווח בעיתון מקומי, הממשל המרכזי בסין הנחה את הנציגים החברים בוועדה המפקחת על האזור המנהלי המיוחד "לא להביע ביקורת שאינה בונה", אך קרא להם "לדבר על כל עניין ולהעלות כל סוגיה"

מפגינים פרו-דמוקרטיים בהונג קונג, 4 באוקטובר. AP
הפגנות פרו-דמוקרטיות בהונג קונג/AP

על רקע המתיחות בין הרשויות בהונג קונג לבין המפגינים הפרו-דמוקרטיים במחוז המנהלי המיוחד, גורם המקורב לוועידה המדינית המייעצת של סין (CPPCC), הגוף המפקח של הממשל המרכזי בבייג'ינג, מסר אתמול (רביעי) לעיתון ההונג קונגי "South China Morning Post" כי יו"ר הוועידה, יו ז'נגשנג, אמר לבכירים כי הם יכולים "לומר בחופשיות כל מה שהם רוצים", אך אסור להם לקרוא להתפטרותו של מושל הונג קונג, לונג צ'ון-יינג, או לבקר את הממשל המקומי "באופן שאינו חיובי".

על פי הדיווח, ההוראה מבייג'ינג נמסרה שעות ספורות לפני שהוועדה הצביעה על הדחת מנהיג המפלגה הליברלית, ג'יימס טין פי-צ'ון, לאחר שזה קרא למושל הונג קונג להתפטר בשל המשבר הפוליטי החריף באזור המנהלי המיוחד של סין.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
אופטימיות זהירה בליבריה: צניחה בהידבקות באבולה
איראן: "סוכל ניסיון חבלה של מדינה זרה בכור באראק"
שוודיה הכירה רשמית בפלסטין; אבו מאזן: "החלטה אמיצה"

מושל הונג קונג לונג צ'ון-יינג - 1 באוקטובר 2014. רויטרס
מושל הונג קונג, לונג צ'ון-יינג/רויטרס

בחודש מרץ הוחלט "כי נתמוך בממשלת הונג ובעומד בראשה, במסגרת החוק. יו אמר כי טין קרא באופן פומבי למנהיג להתפטר, מה שמהווה הפרה של ההחלטה", הסביר הגורם. עם זאת, "יו הבהיר כי אין זה אומר שאסור להביע ביקורת - אחרת לא תהיה דמוקרטיה - אלא פשוט שהנציגים חייבים להביא ביקורת בונה".

לדברי הגורם, יו"ר הוועדה המפקחת, הנחשב הבכיר הרביעי בדרגתו בממשל הסיני, אמר כי "אם יש קולות מהאופוזיציה, יש לשקף אותם לממשל המרכז באופן ישיר, ולא להצהירם בפומבי". הוא הוסיף: "הנציגים בוועדה, במיוחד אלה המגיעים מהונג קונג, יכולים לדבר על כל עניין ולהעלות כל סוגיה, אך עלינו עם לפעול לפי ההחלטה הקיימת מחודש מרץ".

עשרות אלפי אזרחים יצאו לרחובות בחודש האחרון, בדרישה לשינוי נוהל הבחירות להנהגת המחוז המנהלי המיוחד, לקראת הבחירות בשנת 2017. המנהיג נבחר באופן דמוקרטי, אולם רק מתוך שניים או שלושה מועמדים אשר ממונים על ידי המפלגה הקומוניסטית בבייג'ינג. מדובר במחאה הנרחבת ביותר נגד הממשל הסיני מאז ההפגנות בכיכר טיאננמן בבייג'ינג בשנת 1989, שדוכאו באכזריות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully