וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופטימיות זהירה בליבריה: צניחה בהידבקות באבולה

30.10.2014 / 16:15

שיעור ההידבקות בנגיף הקטלני נמצא בירידה של כ-25% בכל שבוע במדינה המערב אפריקנית. "מוקדם מדי לחגוג", הבהיר סגן שר הבריאות. "שתי קבורות שמשתבשות, והמחלה עלולה להתפשט מחדש"

מרכז הטיפול נגד אבולה של מחוז בונג, ליבריה. רויטרס
מרכז טיפול נגד אבולה בליבריה, אתמול/רויטרס

התקדמות חיובית נעשתה בליבריה בהתמודדות עם האבולה, "אך מוקדם מדי לחגוג" – כך מסר אמש (רביעי) סגן שר הבריאות של ליבריה, טולברט ניינסוואה. לדבריו, שיעור ההדבקה של הנגיף הקטלני במדינה המערב אפריקנית נמצא בהאטה, וכמות מקרי המוות פחתו.

דבריו של ניינסוואה מגיעים במהשך להצהרה של סגן מזכ"ל ארגון הבריאות העולמי, ברוס איילוורד, שמסר מוקדם יותר אתמול כי שיעור ההידבקות במחלה בליבריה נמצא בירידה של כ-25% בכל שבוע. מתוך כ-14 אלף מקרי הידבקות, קרוב למחצית מהם נרשמו בליבריה בלבד. מקרים נוספים תועדו בגינאה ובסיירה לאון השכנות, כמו גם מקרים בודדים בספרד ובארצות הברית.

התפרצות האבולה - עוד בוואלה! חדשות:
צעד קיצוני במאבק באבולה: אוסטרליה תמנע כניסת אפריקנים
חשש מהתפרצות אבולה במאלי: "עשרות ייבדקו"
משלחת מקובה נחתה בליבריה: "נילחם באבולה לצד ארה"ב"

עובדי רפואה נושאים את גופתו של אדם שמת מאבולה, מונרוביה. רויטרס
מניין ההרוגים נמוך ב-300 מהדיווח המקורי. פינוי אדם שמת מאבולה במונרוביה, בירת ליבריה/רויטרס

לדברי איילוורד, מספר המטופלים החדשים, כמו גם מספר המתים שנקברו, צנח, ולא נרשם גידול במספר המקרים שאובחנו על ידי המעבדות הרפואיות במדינה. "כל המידע מצביע באותו הכיוון", אמר במסיבת עיתונאים. "האם אנחנו מרגישים בטוחים שבזכות תגובתנו לנגיף, ידינו כעת על העליונה? כן, אנחנו רואים האטה במקרים חדשים, בהחלט".

עם זאת, הזהירו הגורמים מפני "אופטימיות יתר". סגן מזכ"ל ארגון הבריאות טען: "זה כמו להגיד שגור נמרים נמצא תחת שליטה. זאת מחלה מאוד, מאוד מסוכנת. שתי קבורות שמשתבשות, ויכולה להתחיל שרשרת חדשה לגמרי של הדבקות, והמחלה עלולה להתפשט שוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שגרירת ארה"ב לאו"ם סמתנה פאוור בפגישה עם נשיאת ליבריה אלן ג'ונסון סירליף, מונרוביה. רויטרס
פאוור וג'ונסון-סירליף, אתמול במונרוביה/רויטרס

השגרירה האמריקנית באו"ם, סמנתה פאוור, ביקרה אתמול במונרוביה, בירת ליבריה, ונפגשה עם הנשיאה, אלן ג'ונסון-סירליף. לדברי פאוור, על הממשלות שהתחייבו לסייע במלחמה נגד האבולה לקיים את הבטחותיהן. פאוור מסרה כי היא שמחה על ההתקדמות שנרשמה בשבועיים האחרונים, והבהירה כי שני האתגרים הקריטיים ביותר שנותרו הם השלמת הפערים בעובדי סיוע ובמשאבים, והמלחמה נגד הפחד, הפצת מידע שגוי וסטיגמות.

אם המגמות הנוכחיות בגינאה, סיירה לאון וליבריה ימשיכו, לפי ארגון הבריאות העולמי, ניתן יהיה לעמוד במטרה שהוצבה להגברת הפעילות למיגור המחלה עד ה-1 בדצמבר. הנתונים שפורסמו בעבר על ידי ארגון הבריאות גבוהים ב-300 מהמספר הממשי, ומניין ההרוגים הכולל עומד על 4,922.

מרכז הטיפול נגד אבולה של מחוז בונג, ליבריה. רויטרס
עובדות סיוע במרכז לטיפול באבולה במחוז בונג בליבריה, אתמול/רויטרס

בשבוע שעבר, מאלי הפכה למדינה האפריקנית השישית בה דווח על מקרה של המחלה, עם הידבקותה של פעוטה בת שנתיים, לאחר שהגיעה באוטובוס מגינאה עם סבתה. הפעוטה מתה מהמחלה זמן קצר לאחר אבחונה. סנגל וניגריה הוכרזו לאחרונה נקיות מאבולה, לאחר שעברה התקופה הנדרשת של 42 ימים ללא מקרים חדשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully