וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנה: 24 אלף פקידים של חמאס ברצועת עזה קיבלו שכר

30.10.2014 / 4:50

הפקידים קיבלו 1,200 דולר כל אחד, שהועברו מקטאר לגדה ומשם לעזה דרך ישראל. מדובר רק בתשלום של חלק מהסכום שאמור לעבור לכל אחד מהעובדים. לכ-16 אלף עובדים בעזה לא הועבר שכר

ראש ממשלת האחדות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, במהלך ביקורו ברצועת עזה, 09 באוקטובר 2014. רויטרס
ראש ממשלת האחדות, ראמי חמדאללה, בביקור ברצועת עזה/רויטרס

24 אלף פקידים אזרחיים של ממשלת חמאס ברצועת עזה קיבלו אתמול (רביעי) 1,200 דולר כל אחד, לאחר קרוב לשנה שבה רובם כלל לא קיבלו שכר. התשלום הועבר מקטאר לממשלת האחדות בגדה המערבית, ועבר דרך ישראל לפקידים בעזה.

עם זאת, מדובר בחלק קטן מאלפי הדולרים שאמורים לעבור לכל אחד מהעובדים, בעקבות הקמת ממשלת האחדות הפלסטינית בחודש יוני. מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הגדיר זאת כ"תשלום הומניטרי". לכ-13 אלף עובדים של כוחות הביטחון של חמאס וכ-3,000 עובדים אזרחיים נוספים לא הועבר תשלום.

עוד בוואלה! חדשות:
פרשנות | שיקום עזה לא החל, אבל חמאס עדיין חזק
ארגוני הטרור בירכו: "שיקום עזה - תנאי להמשך הרגיעה"
דיווח: אבו מאזן יקבל השליטה על רצועת עזה

מחסן ובו חומרי בנייה שהעביר האו"ם לרצועת עזה – שג'אעיה, אוקטובר 2014. AP
חומרי בניין שהועברו לרצועת עזה/AP

בתחילת החודש הגיע ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה לרצועת עזה לראשונה מאז 2007 יחד עם שריו, על מנת לקיים את הישיבה הראשונה של ממשלת האחדות. בישיבה דנו השרים וחמדאללה בין היתר בשיקום הרצועה לאחר מבצע "צוק איתן".

לפני שבועיים הוכנס המשלוח הראשון של חומרי הבנייה לרצועת עזה, במסגרת תוכנית השיקום שעליה סיכמו ישראל, האו"ם והרשות הפלסטינית. אולם לפי הדיווחים מעזה, חלק גדול משקי המלט עדיין שוכבים במחסנים בעזה.

על פי ההסכם, חומרים הבנייה נמצאים במעקב של מצלמות וידאו, כדי לוודא שהשקים לא ימצאו את דרכם לחמאס או לארגוני הטרור האחרים הפועלים ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully