וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר האו"ם: "ישראל חייבת לשמוע לקריאות העולם"

תת-מזכ"ל האו"ם פתח דיון חירום של מועצת הביטחון, ותהה: "מדוע הייתה כה מעט התקדמות בשנים האחרונות? איך מקדמים את תהליך השלום?". הנציג הפלסטיני: "ירושלים נותרה המפתח לשלום"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מועצת הביטחון מתעלמת ממי שסובל באמת במזרח התיכון". פרושאור/מערכת וואלה!, צילום מסך

תת-מזכ"ל האו"ם לעניינים מדיניים, גפרי פלטמן, קרא אתמול(רביעי) לישראל "לשמוע לקריאות הקהילה הבינלאומית", ולהגיע לפתרון המאפשר לבני כל הדתות לגשת למקומות הקדושים בירושלים. בדיון חירום של מועצת הביטחון של האו"ם שכונס לבקשת ירדן בנושא "המצב במזרח התיכון, כולל השאלה הפלסטינית", פלטמן התייחס למתיחות הגוברת בבירה, והזכיר את פיגוע הדריסה, בו נהרגה תינוקת בת שלוש, "המתואר על ידי הישראלים כפיגוע טרור". לדבריו, "למרבה הצער, גורמים פלסטיניים שיבחו את המתקפה".

"עלינו לשאול את עצמנו, מדוע הייתה כה מעט התקדמות בשנים האחרונות? איך מקדמים את תהליך השלום?", הוסיף פלטמן. "האם לא עלינו לבחון מחדש את מעורבותנו? לפלסטינים ולישראלים אסור לטעות – לא יהיה תחליף למעורבותם במאמצים. האו"ם ייתן יד לכל מאמץ, אך הסטטוס קוו אינו בר קיימא. עיכוב בהשגת שלום רק יחריף את המצב. עכשיו הוא הזמן למנהיגות אמיצה ולמשא ומתן כנה".

עוד בוואלה! חדשות:
בצל המתיחות בבירה: ראש הממשלה הפלסטיני הגיע להר הבית
נתניהו מקדם בניית אלף יחידות דיור בירושלים
אבו מאזן לארה"ב: התערבו כדי למנוע "פיצוץ" בירושלים

השגריר הפלסטיני לאו"ם ריאד מנסור בדיון מועצת הביטחון. רויטרס
"הם מתעקשים שהם אינם כובשים". מנסור/רויטרס

בפתח הישיבה אמר פלטמן כי ב-21 באוקטובר, מזכ"ל הארגון באן קי מון הביע את דאגתו בנוגע לפעילות ההתנחלות הישראלית, וקרא לישראל לחדול ממנה. "למרבה הצער, הפעילות רק התרחבה", הוסיף פלטמן, וציין את ההכרזה על קידום תכנון כ-400 יחידות דיור בשכונת הר חומה וכ-600 נוספות ברמת שלמה שבירושלים, מעבר לקו הירוק.

"יישום התכניות האלה יציב סימן שאלה גדול בנוגע למחויבות הישראלית לפתרון מדיני", הוסיף. "המדיניות הישראלית ביישוב אזרחים בשטחים הכבושים, כולל מזרח ירושלים הכבושה, נוגדת את החוק הבינלאומי ופוגמת באפשרות להקמה עתידית של מדינה פלסטינית".

השגריר הישראלי לאו"ם, רון פרושאור, הגיב לדברים, ואמר: "מועצת הביטחון מתעלמת ממי שסובל באמת במזרח התיכון", והתייחס להפרות של זכויות אדם באזור. "עם ישראל אינו כובש ואנחנו לא מתנחלים", הוסיף פרושאור. "ישראל היא מולדתנו, וירושלים היא בירתנו הנצחית. הצביעות פה ברורה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
"אם אנחנו לא מסוגלים לשכנע יחד את הכוח הכובש לבוא לשולחן המו"מ, האופציה של שתי מדינות לא תמומש"

לדברי פרושאור, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן "פתח בקמפיין להשמצת ישראל, ואתם (חברי מועצת הביטחון) מוכנים לרקוד לצלילי דרישותיו". הוא טען כי ההנהגה הפלסטינית היא האחראית למשבר הנוכחי בירושלים. "קיצונים פלסטיניים יידו אבנים ובקבוקי תבערה, המשטרה הישראלית נפרשת במקום – ואז הפלסטינים באים למועצת הביטחון", אמר.

הנציג הפלסטיני באו"ם, ריאד מנסור, הוסיף: "אם אנחנו לא מסוגלים לשכנע יחד, בכוח המשולב שלנו, את הכוח הכובש לבוא לשולחן המשא ומתן, האופציה של שתי מדינות לא תמומש". הוא הוסיף כי הוגשה הצעה פלסטינית, ביוזמתו של יו"ר הרשות אבו מאזן, הכוללת לוח זמנים להגעה להסכם שלום.

"הם מתעקשים שהם אינם כובשים, בסתירה מלאה להחלטות מועצת האו"ם ולקונצנזוס העולמי" אמר מנסור. "ירושלים נותרה המפתח לשלום. מזרח ירושלים היא ליבה של פלסטין. לירושלים תמיד היה אופי ערבי ומוסלמי, וזה לא ישתנה. הישראלים מנסים לשנות את הדמוגרפיה ולעוות את ההיסטוריה שלה".

ההתנחלות הר חומה. רויטרס
"יש לחייב את ישראל למלא את החוק הבינלאומי וללכת בדרך השלום". בנייה בהר חומה, מעבר לקו הירוק/רויטרס

"יש לחייב את ישראל למלא את החוק הבינלאומי וללכת בדרך השלום", אמר מנסור, "אם לא תעשה זאת, יש להעמיד אותה לדין על פעולותיה. ירושלים היא דוגמה לדחייתה המלאה של ישראל של השלום". מנסור קרא לכונן את ירושלים כ"בירה משותפת של שלום".

מוקדם יותר היום, דווח ברשת "א-ראי" הפלסטינית כי הוועד המנהל של סוכנות האו"ם לחינוך, מדע ותרבות, אונסק"ו, אישר את ההצעה המשותפת של הנציגים הירדנים והפלסטינים, לפי ישראל תוגדר במסגרת החוק הבינלאומי ככוח כובש.

(עדכון ראשון: 21:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully