וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

100 עובדי מוקדי הקליטה הפגינו מול הבית של לפיד

29.10.2014 / 20:52

העובדים מחו על תנאי העסקתם כעובדי קבלן במשך שנים ארוכות ודורשים כעת העסקה ישירה. "מנהל מוקד בעל ותק של 14 שנה, שעובד תשע שעות ביום, משתכר סכום של 6,000 שקלים בלבד"

צילום: אבי כהן, עריכה: ניב פוקס
הפגנת עובדי קבלן אתיופים מחוץ לביתו של שר האוצר יאיר לפיד, תל אביב. אוקטובר 2014. ניב אהרונסון
פרויקט זמני שחודש שוב ושוב. המפגינים ויאיר לפיד מחוץ לביתו, הערב/ניב אהרונסון

כמאה עובדי מוקדי הקליטה בארץ הפגינו הערב (שלישי) מול ביתו של שר האוצר, יאיר לפיד, במחאה על העסקתם כעובדי קבלן במשך שנים ארוכות. בהפגנה בה מונפים שלטים עליהם כתוב "הכושי עשה את שלו, הכושי לא יכול ללכת אחרי 14 שנה", דורשים העובדים העסקה ישירה על ידי משרד הקליטה או על ידי הרשות המקומית, על כל הזכויות שנלוות לכך בחוק.

בישראל קיימים 22 מוקדי קליטה המופעלים על ידי הרשות המקומית ומשרד הקליטה. ארבעה מוקדים נוספים צפויים להיפתח בקרוב. בכל מוקד מועסקים שלושה עד חמישה עובדים, בהם מנהל מוקד, רכז תעסוקה, ומזכיר. מטרת המוקדים לסייע בהשתלבות אנשי הקהילה האתיופית בחברה בדגש על השתלבות הנוער במערכת החינוך והאוכלוסייה הבוגרת בשוק העבודה. אלא שעל אף שמדובר בשרות מטעם המדינה, העובדים מועסקים כעובדי קבלן ללא זכויות ובטח שלא במעמד של עובדי מדינה או רשות מקומית.

עוד בוואלה! חדשות:
נגמרה הפרוטקציה לאדמו"רים בנתב"ג: "חריגה מסמכות"
המבקר: שליש מעובדי נמל אשדוד - קרובי משפחה
סטודנטים: "אם לא יעבור חוק השכירות נצא לרחובות"

"עובדים באותו שכר מיומנו הראשון ללא תנאים סוציאליים"

באופן זה מועסקים מזה 14 שנה מאה עובדי המוקדים. בתחילה היה מדובר היה בפרויקט זמני, אך לאור הצלחתו הוחלט על הרחבתו שוב ושוב. מדי תקופה מפוטרים העובדים ומועסקים שוב ושוב על מנת לעמוד בדרישות החוק. "אנו מועסקים בצורה מבישה זו 14 שנה והחלטנו שאנו לא מוכנים לקבל זאת ויוצאים למאבק", אמר יעקב אנגדאו, מנהל מוקד הקליטה ביבנה וממובילי המאבק. "אנו עובדים באותו שכר מיומנו הראשון ללא כל תנאים סוציאליים של תשלום נסיעות, ותשלום עבור שעות נוספות. ותק או השכלה לא מהווים גורם משפיע על השכר ואנחנו פשוט מנוצלים, אין דרך אחרת להגדיר זאת".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

על פי אנגדאו, מנהל מוקד בעל ותק של 14 שנה, שעובד תשע שעות ביום, משתכר סכום של 6,000 שקלים בלבד, ללא כל תוספת. שכר של רכז תעסוקה עם ותק של כמה שנים נע בין 4,500-5,000 שקל. "אנו דורשים צדק חברתי שיאפשר לנו קיום בסיסי וביטחון תעסוקתי" הוסיף אנגדאו. "אם מחר מודיעים לנו שהפרויקט הסתיים, נמצא עצמנו תוך שבועיים ללא מקום עבודה וללא שכר, וזה אחרי שנים של עבודה עבור המדינה. איך אנחנו שונים מכל עובד מדינה אחר?".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully