וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועצת הבוטה או "דובר האמת האחרון": מי קילל את נתניהו?

30.10.2014 / 0:31

בירושלים ובוושינגטון ניסו ביממה האחרונה לפצח מי הם אותם בכירים אנונימיים בממשל אובמה שהתבטאו נגד ראש הממשלה. גורם ישראלי המעורה ביחסים בין המדינות מציע אפשרויות ואומר: זה כנראה לא קרי

מערכת וואלה!

בבית הלבן עשו אתמול (רביעי) מאמץ פומבי להרחיק את עצמם מהציטוטים הסנסציוניים על ראש הממשלה בנימין נתניהו, שפורסמו אמש במגזין "אטלנטיק". דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, ציין כמה פעמים במהלך התדרוך היומי לעיתונות עד כמה הקשר בין ארצות הברית לישראל חזק ויציב. כמו רבים מדוברי ובכירי הממשל, הוא הדגיש כי הכינויים השליליים שהודבקו לנתניהו ("פחדן עלוב", "בלפן", "לוקה באספרגר") אינם מייצגים את השקפתו של הממשל.

למרות הדברים הברורים הללו, קשה להשתחרר מהרושם שבכירי הבית הלבן "מכחישים עם קריצה". אחרי הכול, אילו היו רוצים להתנער לחלוטין מהאמירות המכוערות נגד נתניהו, היו יכולים לקחת כדור נגד בחילה ולהוסיף להכחשה כמה מילות הערכה על ראש הממשלה הישראלי. אף אחד מהבכירים לא עשה זאת, אפילו לא שר החוץ ג'ון קרי, ידידו האחרון של נתניהו בין מקבלי ההחלטות בוושינגטון.

יחסי ישראל-ארה"ב - כותרות אחרונות:
ההידרדרות ביחסים - התרחישים המסוכנים לישראל
שיחת התנצלות? קרי יתקשר לנתניהו לגבי הערות הבכירים
ביבי-אובמה: סחרור שעלול לצאת משליטה / דני אילון

פגישת רוה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב ברק אובמה בבית הלבן, אוקטובר 2014. לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו בבית הלבן/לשכת העיתונות הממשלתית

לא מעט גורמים בירושלים ובבירה האמריקנית עסקו ביממה האחרונה בניסיון לפצח מי הם אותם בכירים אנונימיים, שדבריהם נגד נתניהו "אינם מייצגים" כביכול את הממשל. "למרבה הצער, זה יכול להיות כמעט כל אחד בממשל אובמה, למעט אולי שר החוץ קרי", אמר לוואלה! חדשות גורם ישראלי שמעורה ביחסים עם ארה"ב. התיעוב כלפי ראש ממשלתנו הוא מאפיין המשותף לרוב בכירי הממשל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

החשודים המידיים: חובבי הביטויים הלא דיפלומטיים

פקיד בכיר לשעבר בממשל האמריקני הצביע על סגן הנשיא ג'ו ביידן והיועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, כשני חשודים מידיים - וזאת בשל חיבתם של השניים לקללות וביטויים לא דיפלומטיים. רייס, למשל, הטיחה לפני כמה חודשים בראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, את המשפט הבא: "אתם הפלסטינים אף פעם לא מסוגלים לראות את התמונה הגדולה המזוינת" (באנגלית: The big fucking picture). גורם פלסטיני שהיה עד לתקרית אמר לוואלה! חדשות: "סוזן היא אישה מאוד לא גזענית. כל מי שמעצבן אותה יחטוף ממנה - ללא הבדלי דת, גזע ומין".

סוזן רייס - היועצת לביטחון לאומי של הבית הלבן – מרץ 2014. GettyImages
"כל מי שמעצבן אותה יחטוף ממנה". סוזן רייס/GettyImages

לגבי ביידן, סגן הנשיא ידוע כמי שהסתבך אינספור פעמים במהלך הקריירה שלו בהתבטאויות ופליטות פה מביכות. רק לאחרונה הוא נאלץ להתנצל בפני נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אחרי שאמר כי טורקיה סייעה לעלייתו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). פרשנים בכירים בארה"ב כינו אותו עקב כך, "דובר האמת האחרון בוושינגטון". ביידן ונתניהו, אגב, היו מיודדים לאורך שנותיו הארוכות של ביידן בסנאט, אבל כסגן נשיא וראש ממשלה, נקלעו לא פעם לעימותים.

בערוץ 10 דווח הערב כי בכירים ישראלים הפנו אצבע מאשימה לעבר יועצה הבכיר של רייס, בן רודס, שמלווה את אובמה מאז כניסתו לבית הלבן ונחשב מקורב לנשיא. בבית הלבן הכחישו בתוקף את הדברים.

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נואם בכנס נגד שחיתות בוושינגטון. אוגוסט 2014. רויטרס
נקלע כמה פעמים לעימותים עם נתניהו. ג'ו ביידן/רויטרס

הפקיד הבכיר לשעבר הבהיר, עם זאת, כי אין בידיו כל מידע ממשי שקושר מי מהשניים לאמירות הקשות. "בשורה התחתונה, אני מבין שכולם סקרנים לדעת מי אמר את הדברים - אבל אין לזה הרבה חשיבות. אובמה הרי בעצמו כינה בעבר את נתניהו 'קוץ בישבן', ואת הדברים המעליבים שנתניהו ושריו אמרו על בכירי הממשל כולנו מכירים. השאלה החשובה איננה מי אמר מה, אלא איך שמים קץ לחילופי המהלומות הללו".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully