וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוסר ראיות: שמעון גפסו לא יועמד לדין בפרשת שוחד נוספת

29.10.2014 / 21:48

הפרקליטות החליטה שלא להגיש כתב אישום נגד ראש העיר נצרת עילית, עוזרו ומנהלת לשכתו, בגין קבלת מאות אלפי שקלים מאיש עסקים. בקרוב יוכרע תיק שוחד אחר העומד נגד גפסו בבית המשפט

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
אין די ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום. שמעון גפסו/ערן גילווארג

פרקליטות מחוז צפון החליטה היום (רביעי) שלא להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית נצרת עילית המושעה שמעון גפסו ב"פרשת השוק". כמו כן, הוחלט שלא להעמיד לדין את עוזרו של גפסו יעקב גולדברג ומנהלת לשכתו, משי סינואני. החלטת הפרקליטות נובעת מחוסר ראיות.

החקירה, שנוהלה על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), העלתה חשד שגפסו ואנשיו קיבלו מאות אלפי שקלים כשוחד מאיש עסקים שהפעיל את שוק "רמלה-לוד" בעיר. זאת, בתמורה לכך שיפעלו למתן הקלות מטעם החברה הכלכלית בעיר לטובת מפעילי השוק. גפסו נחקר גם בחשד לביצוע עבירות נוספות, בהן מרמה והפרת אמונים.

עוד בוואלה! חדשות:
הבית הלבן: "ההערות על נתניהו לא מייצגות את עמדתנו"
לא רק האפיפיור: רבנים מקבלים את תיאוריית המפץ הגדול
שופטי העליון הפחיתו את עונשו של האנס מגן העיר

לפני כחצי שנה טענו בפרקליטות כי נמצאה תשתית ראייתית לכך שראש העיר והחשודים הנוספים ביצעו את העבירות המיוחסות להם. עם זאת, בשימוע שנערך לו, הציג גפסו את טענותיו ביחס לראיות בתיק, ולדברי הפרקליטות, בהמשך התקבלה ראיה נוספת שחיזקה את טענותיו. לאחר בחינת כלל השיקולים הרלוונטיים, הוחלט כי אין די ראיות המצדיקות הגשת כתב אישום.

ההקלטה שהכריעה את הכף

בין היתר, טענו גפסו ואנשיו כי בידיהם הקלטת שיחה עם אדם שעבד בעבר עם מפעיל השוק, שהסתכסך עם ראש העיר. מאותה הקלטה עולה כי הזכיין מעליל בפני המשטרה על גפסו ואנשיו והציג בפני שותפיו מצג שווא של קרבה לראש העיר והעברת כסף לידיו, בעוד שלמעשה שלשל לכיסו כסף שהיה שייך לשותפיו.

במסגרת חקירה זו עלו גם חשדות לעבירות הקשורות להבטחת עבודה בעירייה לפעילים, בתמורה לכך שאותם פעילים יעבדו עבור גפסו במערכת הבחירות. בנושא זה הוגש לפני כמה חודשים כתב אישום נגד גפסו. אתמול דחה בג"ץ על הסף את עתירתו של ראש העיר לביטול כתב האישום.

בפרשת שוחד אחרת, כן הוגש כתב אישום נגד גפסו ונגד סגנו בעבר, עדי ברקו. בעקבות הגשת כתב אישום זה הושעה גפסו מתפקידו כראש העיר. הראיות בתיק כבר נשמעו בבית המשפט והסיכומים צפויים להישמע מחר. בהמשך ייתן בית המשפט את הכרעתו.

שמעון גפסו בהארכת מעצר בבית המשפט בחיפה. ערן גילווארג
"עלילה מופרכת". גפסו/ערן גילווארג

גפסו מסר בתגובה: "תיק השוק הוא עלילה מופרכת שהייתה צריכה להיגדע באיבה, וסגירת התיק לאחר חמש שנים היא הרע במיעוטו. קיבלתי בתחושת הקלה את סגירת התיק, ואני מקווה שגם יתר הפרשיות יסתיימו בהקדם".

עורכת הדין פנינת ינאי, המייצגת את גפסו, מסרה בתגובה: "תיק השוק שעל סגירתו הודיעה היום הפרקליטות באיחור בלתי סביר התבסס כל כולו ומלכתחילה על עדות שקרית מן היסוד, של עבריין מורשע אשר האינטרסים הברורים שלו נכרכו בעבותות בכל אחת מעדויות הכזבים המקוממות שמסר, ואשר היו בולטים לכל עין ולכל אורך הדרך".

לדבריה, "העובדה שחרף כל אלו, הוחלט על ביצוע מעצרים קשים ומיותרים של איש ציבור ואנשי לשכתו, ובהמשך בחוסר זהירות מוחלט הוצאו אין ספור הודעות ודיווחים לכלי התקשורת, תוך ששמו של אדם הושם למרמס ותוך פגיעה קשה ביותר בו ובמשפחתו, כל אלו ובמיוחד לנוכח האופן בו הסתיים עניין עגום זה – בלא כלום, צריכים להטריד מאוד את כל מי אשר בעיניו לזכויות אדם נודעת חשיבות כלשהיא, ומוטב לרשויות אכיפת החוק כי יידרשו לבדק בית משמעותי ומידי לנוכח השתלשלות האירועים החמורה. בכוונותינו לנקוט בכל צעד על מנת שהדברים יובאו לבחינה ולמסקנות הנדרשות, לרבות בעניין הנזקים הקשים והמיותרים שנגרמו למרשי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully