וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: חשד לפלילים בהתנהלות חברת נתיבי ישראל

29.10.2014 / 21:00

על פי החשד, הדבר נוגע לפעילות החברה בהפעלת מכרזים והטייתם, ובאופן התשלום לקבלנים בזמן כהונתו של המנכ"ל שי ברס, שעזב לאחרונה את תפקידו. "צריך כישרון מיוחד להגיע לחריגות כאלה"

מבקר המדינה יוסף שפירא מגיש את דוח הביקורת השנתי ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. נועם מושקוביץ
העביר את החומרים למשטרה. מבקר המדינה יוסף שפירא/נועם מושקוביץ

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף שפירא, העביר למשטרה חומרים שמהם עולה חשד לפלילים בהתנהלותה של חברת נתיבי ישראל – כך אישר היום (שלישי) משרד המבקר לוואלה! חדשות. על פי החשד, הדבר נוגע לפעילות החברה בהפעלת מכרזים והטייתם ובאופן התשלום לקבלנים בזמן כהונתו של המנכ"ל שי ברס, שעזב את תפקידו בחודש שעבר, כחודשיים לפני המועד הצפוי.

עוד על נתיבי ישראל בוואלה! חדשות:
מנכ"ל "נתיבי ישראל" מסיים תפקידו מוקדם מהצפוי
המחלף שקע, התקרה קרסה. למה המדינה עוד עובדת עם החברה?

בחודש שעבר פורסם בוואלה! חדשות כי על פי דרישת משרד האוצר אולץ ברס לסיים את תפקידו כחודשיים לפני המועד הצפוי, בעקבות פרסומים על מינויו של המהנדס החיצוני דוד גת ליועץ החברה ללא קיום מכרז. על פי הפרסומים, באפריל 2011 החליט ברס למנות את גת כבורר מיוחד במקרים בהם העלו קבלנים טענות נגד חברת נתיבי ישראל. לפי הדו"ח החמור של רשות החברות, גת קיבל מיליון ומאה אלף שקלים ממע"צ דרך חברת ד.נ ייעוץ שנמצאת בבעלותו.

ביקורת חריפה אף הופנתה על מינויו של גת ליו"ר ועדת חריגים במע"צ תמורת מיליון וחצי שקלים נוספים בשנה. רשות החברות הורתה בתגובה לעצור את עבודתה של ועדת החריגים ודרשה לפטר את גת מתפקידו. ברס סירב לכך ושכר שוב את שירותיו כיועץ חיצוני.

המקורבים לצלחת זכו ליחס מועדף

"שי ברס הצליח לחרוג ממסגרת תקציב מאוד הדוקה שנשמרה בתקופת המנכ"ל הקודם, דבר מפליא היות שלנתיבי ישראל יש מערכות בקרה ופיקוח רבות", אמר גורם בחברה. "צריך כישרון מיוחד להתגבר עליהן ולהגיע לחריגות בהיקפים בלתי נתפסים", הוא הוסיף וציין כי "רוב הקבלנים מעידים כי הם מקבלים מהחברה תשלום בעיכוב, ככל הנראה מי שמקורב לצלחת זכה ליחס הפוך".

זוהי לא הפעם הראשונה שבה נקשר שם החברה לפלילים. תחקיר של וואלה! חדשות שפורסם בחודש שעבר העלה כי במשך שנים שכרה החברה את שירותי חברות הניהול והפיקוח "איתם הנדסה אזרחית וניהול פרויקטים" ו"אמי מתום מהנדסים ויועצים בע"מ" למרות ליקויים רבים שהתגלו בפרויקטים שניהלו, בהם שקיעת מחלף דרור, קריסת תקרת מנהרות גילון והקמת הר אפר בכביש 531, ליד קיבוץ שפיים.

מחברת נתיבי ישראל נמסר: "העברנו התייחסות מפורטת למשרד מבקר המדינה ותיקנו את את הליקויים שעלו מהבדיקה. חוק מבקר המדינה אוסר על כל התייחסות לממצאי הביקורת ולכן החברה לא תוכל להתייחס לגופן של הטענות. יחד עם זאת, לחברה לא ידוע על בדיקה נוספת המתבצעת מעבר לבדיקת המבקר או על חשדות לפלילים".

לפניות לכתבת: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully