וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז האפרטהייד: אדם לבן בראש מדינה אפריקנית

29.10.2014 / 20:38

גאי סקוט מונה לנשיא זמביה לאחר מותו של מייקל סאטה, "קינג קוברה", שהנהיג את המדינה מאז שנבחר לתפקיד ב-2011. "הוא אדם שחור בעור של אדם לבן"

סגן נשיא זמביה גיא סקוט. רויטרס
"העובדה שקיבלנו אותו כסגן נשיא מראה שאנחנו מחשיבים אותו כאחד מאתנו". סקוט/רויטרס

גאי סקוט הפך היום (רביעי) לראש המדינה האפריקנית הלבן הראשון זה 20 שנים, כשהפך לנשיא זמביה בפועל בעקבות מותו של הנשיא, "קינג קוברה", מייקל סאטה, בבית חולים בלונדון, והוא בן 77. סקוט, בן להורים סקוטים, כיהן כסגנו של סאטה מאז עלייתו לשלטון בשנת 2011.

סקוט, בן 70, יכהן כנשיא בפועל עד לבחירות, שנקבעו לעוד שלושה חודשים. ראש המדינה הלבן האחרון ביבשת היה פרדריק וילם דה קלרק, שכיהן כנשיא דרום אפריקה עד שהפסיד לנלסון מנדלה בבחירות בשנת 1994, שהביאו לקצו את משטר האפרטהייד.

עוד כותרות מאפריקה בוואלה! חדשות:
צבא מצרים מפנה והורס מאות בתים בגבול עם עזה
חשש מהתפרצות אבולה במאלי: "עשרות ייבדקו"
ניגריה: במקום שחרור התלמידות - עשרות נוספות נחטפו

נשיא זמביה מייקל סאטה. רויטרס
טופל בישראל בחודש יוני. הנשיא המנוח מייקל סאטה בהשבעתו/רויטרס

הנשיא בפועל לא יוכל להגיש את מועמדותו לנשיאות, בשל הגבלות הנובעות מאזרחותו הכפולה. המועמדים המובילים לנשיאות הם שר הביטחון אדגר לונגו ושר האוצר אלכסנדר צ'יקוונדה, שניהם מטעם מפלגת השלטון "החזית הפטריוטית".

אזרחים רבים קיבלו בברכה את מינויו של סקוט. "הוא אדם שחור בעור של אדם לבן", אמר נתן פירי, נהג אוטובוס. "העובדה שקיבלנו אותו כסגן נשיא מראה שאנחנו מחשיבים אותו כאחד מאתנו". הוא נודע כדמות שנויה במחלוקת, לאחר שבין היתר, ביקר באופן חריף את דרום אפריקה השכנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא זמביה מייקל סאטה. רויטרס
סקוט לא יוכל לרוץ לנשיאות. דגל זמביה בחצי התורן בנציגות בלונדון/רויטרס

סאטה זכה לכינוי "קינג קוברה" בשל לשונו החדה, ולפי הודעת הממשלה, הוא הלך לעולמו אתמול. סיבת המוות לא נמסרה, אולם דווח כי סאטה עבר טיפולים רבים בתקופה האחרונה, האחרון שבהם בבית החולים "המלך אדוארד השמיני" בבירה הבריטית. בחודש יוני אף דווח כי הוא טופל בבית חולים בישראל.

הנשיא המנוח נודע בזכות דאגתו לזכויות העובדים, ובשל הביקורת הקשה שהעביר על חברות זרות לכריית נחושת הפועלות במדינה, היצרנית השנייה בגודלה בעולם של המתכת. חברת הייעוץ העסקי הדרום אפריקנית ETM מסרה: "הנשיא סאטה היה דמות מפלגת עבור זמביה בחזית הכלכלית, כשהציג מדיניות רודנית נגד מגזר הכרייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully