וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה ערעורה של זועבי על השעייתה; "החלטה חסרת תקדים"

29.10.2014 / 13:21

בדיון על הרחקתה מהכנסת לחצי שנה בשל החקירה נגדה, טענה זועבי כי "לא קרה מעולם שח"כ נענש בגלל התבטאות פוליטית. אמשיך למחות נגד הכיבוש". הערעור נדחה ושני ח"כים הורחקו במהלך הדיון הסוער

באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) תקפה היום (רביעי) את ההחלטה להשעות אותה לחצי שנה מוועדות הכנסת ומדיוני המליאה במהלך דיון על ערעורה במליאת הכנסת. "זו החלטה חסרת תקדים, נקמנית ולא מידתית", אמרה זועבי, שנעשה בשל החקירה המתנהלת נגדה בחשד שתקפה מילולית שוטרים ערבים. "לא קרה מעולם שח"כ נענש בגלל התבטאות פוליטית", הוסיפה. בתום הדיון הסוער, שבמהלכו הורחקו חברי הכנסת איציק שמולי (העבודה) ומוחמד ברכה (חד"ש), נדחה ערעורה – 68 ח"כים הצביעו נגד, 16 בעד וחבר כנסת אחד נמנע.

"לא חציתי שום גבול חוקי או מוסרי", התגוננה ח"כ זועבי. "אני חציתי גבולות של קונצנזוס לוחמני קיצוני, לוחמני ומתלהם. זאת בעיניי מצווה לחצות גבולות כאלו". לדבריה, "אני לא ציונית ולא יהודית - אני פלסטינית ואני ילידת הארץ הזאת. אני אמשיך למחות נגד הכיבוש. לא תמשיכו להסתתר מאחורי הדיכוי של הפלסטינים במדינת ישראל. אתם לא יכולים לדבר על גזענות כשאתם גזענים בעצמכם".

"אל תדברי ככה על חיילי צה"ל", צעק לעברה ח"כ שמולי. "את מדברת על חציית גבולות? גם לי מותר לומר לך במסגרת חופש הביטוי שהגזמת לגמרי הפעם. איך את לא מתביישת לבוא לכאן ולדבר איתנו על דמוקרטיה, כשאת סוחטת אותה עד הסוף?", המשיך שמולי, שכאמור הורחק בשל הפרעתו לדיון.

עוד על הפרשה
דעה: הדרך לאישום ח"כ זועבי עוד ארוכה
זועבי: "המשפט נגדי יהיה לפוליטי בתולדות ישראל"
ח"כ זועבי נחקרה: "ליברמן הסית לרצוח אותי"

הפגנה סביב הר הבית, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
ח"כ חנין זועבי בהפגנה בהר הבית, החודש/נועם מושקוביץ

אתמול דווח בערוץ 10 כי בפרקליטות המדינה נוטים להמליץ על הגשת כתב אישום נגד זועבי בגין עבירות של הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור. עם זאת, ההכרעה הסופית בנושא תהיה של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיצטרך להחליט אם לקבל את חוות הדעת של הפרקליטות. ממשרד המשפטים נמסר כי הנושא מצוי עדיין בבחינה וטרם התקבלה החלטה.

בחודש אוגוסט האחרון הודיע ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, כי הוא מאמץ את עמדת יחידה להב 433, וממליץ להעמיד לדין את ח"כ זועבי בגין הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור. החקירה בנדון החלה חודש לפני כן, בעקבות התבטאויות שהשמיעה זועבי בבית משפט השלום בנצרת נגד שוטרים, אשר נכחו בדיון בהארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר. בעת שקהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין המתינו מחוץ לאולם, הטיחה חברת הכנסת בשוטרים אמירות קשות ופוגעניות על היותם ערבים המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר, קראה לעברם ח"כ זועבי: "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב", ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully