וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש מפיגועים: ארה"ב תתגבר האבטחה במבני ממשל

29.10.2014 / 0:37

השר לביטחון הפנים, ג'ה ג'ונסון, מסר כי מבני ממשל בוושינגטון ובערים נוספות יתוגברו עקב "הקריאות של ארגוני טרור לפיגועים במדינה". לאחרונה קרא דאעש לפיגועים במדינות המשתתפות בקואליציה

גבעת הקפיטול, וושינגטון. AP
"בהתחשב באירועים בעולם, עלינו לנקוט אמצעי זהירות". גבעת הקפיטול, וושינגטון/AP

ארצות הברית תגביר את האבטחה סביב מבני הממשל בוושינגטון ובערים גדולות נוספות, מחשש לפיגועי טרור – כך מסר אמש (שלישי) השר לביטחון הפנים, ג'ה ג'ונסון. לדבריו, צעד זה נובע בשל "הקריאות של ארגוני לטרור לפיגועים במדינה ובמקומות אחרים".

"בהתחשב באירועים בעולם, אמצעי הזהירות דורשים מאתנו להגן על מתקני ממשל ועל אנשינו", הצהיר ג'ונסון. ככל הנראה, התייחס ג'ונסון לקריאותיו של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) לתקוף מדינות המשתתפות בקואליציה נגדו בעיראק ובסוריה.

האמצעים שעליהם הכריז ג'ונסון מגיעים לנוכח פיגוע טרור שהתרחש בניו יורק ביום שישי האחרון. זייל תומפסון, בן 32, תקף באמצעות גרזן ארבעה שוטרים במחוז קווינס שבעיר. למחרת, הרשויות הכריזו על התקיפה כפיגוע טרור. תומפסון, שפצע שני שוטרים ומת לאחר שנורה בידי השניים האחרים, התאסלם לפני כשנתיים ולפי הרשויות הוא ככל הנראה פעל לבדו.

המאבק ב"מדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
דאעש פרסם סרטון מכובאני: "הלחימה כמעט הסתיימה"
טרוריסטים במלכוד: לוחמי דאעש חוששים מענישה במערב
הביון הגרמני: "לדאעש יש טילי נ"מ מתקדמים"

משטרת קוויבק סורקת את זירת הדריסה במונטריאול, 21 באוקטובר 2014. רויטרס
הרכב של הדורס הקנדי, שהתהפך בתום מרדף, בשבוע שעבר/רויטרס

כמו כן, בשבוע שעבר אירעו שתי מתקפות טרור בקנדה השכנה. ביום רביעי נורה חייל קנדי באנדרטת הזיכרון הממלכתית באוטווה, בירת קנדה, על ידי חמוש שחדר למתחם הפרלמנט. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, החייל נפצע באורח קשה עד אנוש ופונה מהזירה. מאוחר יותר, הוא מת מפצעיו בבית החולים.

יום לפני, חייל קנדי נדרס בפאתי מונטריאול ומת מאוחר יותר מפצעיו. הנהג, צעיר שזוהה בשם מרטין אחמד רולו, דרס במכוון את החייל ואת עמיתו. בתום מרדף משטרתי הוא נורה למוות. לדברי המשטרה, הנהג היה נתון למעקב אחרי שהקצין את התבטאויותיו בתקופה האחרונה. ראש הממשלה סטיבן הרפר רמז כי הרשויות חוקרות חשד שמדובר בפיגוע טרור. אחד מכיווני החקירה שנבדקים הוא שלפיגוע יש קשר להצטרפותה של קנדה לקואליציה הבינלאומית נגד "המדינה האיסלאמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully