וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הפרקליטות תמליץ להעמיד לדין את ח"כ חנין זועבי

28.10.2014 / 21:13

בערוץ 10 דווח כי בפרקליטות נוטים לקבל את המלצת המשטרה להעמיד לדין את חברת הכנסת מבל"ד, בעקבות האירוע בו תקפה מילולית שוטרים ערבים. בכל מקרה, ההכרעה הסופית בנדון תהיה של וינשטיין

צילום: דוד קורן, אבי כהן; עריכה: קשת סידי

(זועבי מגיבה להאשמות נגדה בתום חקירתה במשטרה, באוגוסט האחרון)

בפרקליטות המדינה נוטים להמליץ על הגשת כתב אישום נגד ח"כ חנין זועבי (בל"ד) בגין עבירות של הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור - כך דווח הערב (שלישי) בערוץ 10. עם זאת, ההכרעה הסופית בנושא תהיה של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שיצטרך להחליט אם לקבל את חוות הדעת של הפרקליטות. ממשרד המשפטים נמסר כי הנושא מצוי עדיין בבחינה וטרם התקבלה החלטה.

עוד בוואלה! חדשות:
מלך הקזינו וגובה החובות: כך פעל העבריין מיכאל מור
משרד הכלכלה: לא יועבר כסף להצלת מפעל מגבות ערד
"ה-FBI איתר את מדליף המסמכים המסווגים הנוסף"

הפגנה נגד מבצע צוק איתן, חיפה. ערן גילווארג
חנין זועבי במהלך הפגנה בחיפה, ביולי האחרון/ערן גילווארג

בחודש אוגוסט האחרון הודיע ראש האגף לחקירות ולמודיעין, ניצב מני יצחקי, כי הוא מאמץ את עמדת יחידה להב 433, וממליץ להעמיד לדין את ח"כ זועבי בגין הסתה לאלימות, איומים והעלבת עובד ציבור. החקירה בנדון החלה חודש לפני כן, בעקבות התבטאויות שהשמיעה זועבי בבית משפט השלום בנצרת נגד שוטרים, אשר נכחו בדיון בהארכת מעצרם של חשודים בהפרות סדר. בעת שקהל רב, לרבות בני משפחות העצורים ועורכי דין המתינו מחוץ לאולם, הטיחה חברת הכנסת בשוטרים אמירות קשות ופוגעניות על היותם ערבים המשרתים במשטרת ישראל. בין היתר, קראה לעברם ח"כ זועבי: "אלה שמשתפים פעולה נגד בני עמם, צריך לנקות בהם את הרצפה", "שיפחדו מהשבאב", ו"צריך לירוק להם בפרצוף".

עם קבלת הדיווח והחומרים מהמחוז הצפוני הנחה מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, לנקוט את כל הצעדים הדרושים לבחינת פתיחה בחקירה נגד ח"כ זועבי. היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, קיבל את המלצת ראש אגף החקירות ופרקליט המדינה, ואישר לחקור את חברת הכנסת. במסגרת החקירה, בין היתר, נחקרה ח"כ זועבי באזהרה במשרדי יחידה להב 433 וכן נגבו עדויות ממעורבים. בתום החקירה גיבשה היחידה עמדה שלפיה קיימת תשתית ראייתית נגדה בעבירות המיוחסות לה. כעת מסתמן כי חוות הדעת מצד הפרקליטות תהיה לאמץ את זו של המשטרה, ולהביאה להכרעה סופית של וינשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully