וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

ריבלין בפולין

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התקבל בקבלת פנים ממלכתית בארמון הנשיאות בורשה על ידי נשיא פולין ברוניסלאב קומורובסקי. לשכת העיתונות הממשלתית
ריבלין בפולין. צילום: לשכת העיתונות הממשלתית/לשכת העיתונות הממשלתית

אתם צריכים לדעת שנשיא המדינה רובי ריבלין ימשיך היום את ביקורו הממלכתי בפולין, והיום הוא ייפגש עם ראשת הממשלה הפולנית, אווה קופאץ'. השניים יקיימו פגישת עבודה מדינית סגורה ולא ימסרו הצהרות בסיומה. בהמשך היום ייפגש עם יו"ר הפרלמנט ועם יו"ר הסנאט, ולאחר מכן ימריא חזרה ארצה. אתמול חנך ריבלין את מוזיאון תולדות יהודי פולין בוורשה ואמר: "לא כיחיד אני ניצב כאן, אלא כנציגה של אומה שלמה".

המפוטרים החדשים בכנסת

הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
מפגינים בערד. צילום: שי מכלוף/שי מכלוף

אתם צריכים לדעת שהיום יגיעו עובדי מפעלי מגבות ערד לוועדת הכלכלה של הכנסת בתקווה למצוא פתרון לבעיית התעסוקה ולסגירת המפעל. אתמול חשפנו בוואלה! חדשות שבמשרד הכלכלה החליטו באופן סופי שלא להזרים כספים למפעל אלא להשקיע בעובדים ובמציאת פתרון תעסוקתי אחר עבורם. בימים האחרונים ביקרו בערד שרים וחברי כנסת רבים, ביניהם שר החוץ ליברמן שהתקבל בצעקות ובזעם. למרות העלייה לרגל המרשימה, תושבי העיר הבהירו כי האדם היחיד שהם ממתינים למוצא פיו הוא שר האוצר יאיר לפיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

יום השנה לטבח

האנדרטה בכפר קאסם לזכר ההורגים בטבח. ויקיפדיה, אתר רשמי
האנדרטה לטבח. צילום: מתוך ויקיפדיה/אתר רשמי, ויקיפדיה

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 58 שנים, היום הראשון למבצע קדש, בוצע הטבח בכפר קאסם. בשל מבצע קדש, הוטל עוצר על הכפרים הערביים באזור, שהיו סמוכים לגבול ירדן, ובהם כפר קאסם. מפקד החטיבה שהוצבה באזור, אלוף-משנה יששכר שדמי, החליט על דעת עצמו להקדים את שעת העוצר בארבע שעות, אך הודעה על כך נמסרה למוכתרים של הכפרים רק חצי שעה לפני כניסת העוצר לתוקפו. התושבים הערבים שעבדו מחוץ לכפריהם לא ידעו דבר על ההקדמה. כוח צה"ל עצר כפריים ששבו לבתיהם וירו למוות ב-43 מתושבי הכפר. השופט קבע כי החיילים צייתו ל"פקודה בלתי חוקית בעליל". השבוע השתתף הנשיא ריבלין בטקס לזכר הטבח, ובמהלכו אמר כי מדובר ב"פשע חמור".

המבחן הירושלמי

ריון בראון שחקן הפועל תל אביב (שמאל) מול דרווין קיצ'ן שחקן הפועל ירושלים. קובי אליהו
צילום: קובי אליהו/קובי אליהו

אתם צריכים לדעת שהיום תתמודד הפועל ירושלים מול פרטיזן בלגרד. מפה לשם, מתברר שהפועל ירושלים החדשה מתחלקת לשתי קבוצות: זו של הליגה וזו של אירופה. בישראל, האדומים עומדים על מאזן מושלם, תוך כדי ניצחונות קלילים על יריבות נחותות. אלא שביורוקאפ החיים הרבה יותר קשים. הקבוצה של דני פרנקו כבר הפסידה לבאנביט ולוולגוגרד במשחקים צמודים, ולמשחק הבית מחר בארנה החדשה היא מגיעה עם הגב אל הקיר. הפסד נוסף יסבך מאוד את ירושלים, והמשימה לא תהיה פשוטה. היריבה הסרבית שיחקה שנית רבות ביורוליג, ובשורותיה מספר שחקני נבחרת, ביניהם אקס מכבי תל אביב מילאן מצ'באן.

וינונה בת 43

וינונה ריידר בבית המשפט, 2003. Mel Bouzad, GettyImages
הרגע הקשה של ריידר. צילום: אימג’בנק, Gettyimages/GettyImages, Mel Bouzad

אתם צריכים לדעת שהשחקנית וינונה ריידר חוגגת היום יום הולדת 43. פריצתה הגדולה הייתה בסרט "ביטלג'וס", שהעניק לוינונה בת ה-17 מעמד של כוכבת. מאז הספיקה לככב בשוברי קופות כמו "המספריים של אדוארד", "נערה בהפרעה" ו"סתיו בניו יורק" ולהיות מאורסת לג'וני דפ. ריידר הייתה מועמדת פעמיים לפרס האוסקר וזכתה פעם אחת בפרס גלובוס הזהב, אך כל ההישגים ירדו לטמיון בצהרי ה-12 בדצמבר 2001, כשהשחקנית גנבה פריטי לבוש בשווי 5,500 דולרים מבוטיק בבוורלי הילס. אחרי התקרית לקחה ריידר חמש שנות הפסקה ממשחק, וחזרה לשחק בתפקידים קטנים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully