וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב פניית ירדן: מועצת הביטחון תדון מחר בבנייה במזרח ירושלים

28.10.2014 / 19:27

הממלכה נענתה לבקשת הפלסטינים והמועצה תכונס לדיון חירום לאחר שישראל אישרה בנייה של יותר מאלף יחידות דיור בשכונות הר חומה ורמת שלמה בבירה. "על ישראל להתחייב להתליך השלום שאותו זנחה"

צילום: זוהר גואטה, עריכה: קשת סידי

מועצת הביטחון של האו"ם תכונס מחר לדיון חירום בעקבות הודעתה של ישראל כי היא מתכננת לבנות יותר מאלף יחידות דיור בשכונות הירושלים שמעבר לקו הירוק - כך דיווחה לפני זמן קצר (שלישי) סוכנות הידיעות הצרפתית. זאת, עקב פנייתה של ירדן, חברה זמנית במועצה, שנענתה לבקשת נציג הרשות הפלסטינית באו"ם, ריאד מנסור.

ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא דאעש. רויטרס
מועצת הביטחון של האו"ם תכונס מחר לדיון חירום/רויטרס

בפנייתו, הפציר מנסור במועצה לדרוש מישראל לבטל את התכניות באופן מידי ו"להתחייב לתהליך השלום שאותו זנחה בצורה ברורה וחסרת אחריות". על פי התכנית החדשה, ייבנו 660 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה ועוד כ-400 יחידות דיור בשכונת הר חומה.

הפנייה של הפלסטינית למועצת הביטחון מגיעה במקביל לביקורות הנוקבות ברחבי העולם נגד המשך הבנייה של ישראל בשטחי הגדה המערבית ומזרח ירושלים. אתמול אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי כי "אם ישראל רוצה לחיות בשלום, עליה לנקוט בצעדים שיפחיתו את המתח". לדבריה, "המשך נקיטת צעדים כאלה אינו תואם את המאמצים לשלום".

עוד על המתיחות בירושלים
שגריר ירדן: על ישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים
אלפי שוטרים נפרשו: המחבל מפיגוע הדריסה נקבר הלילה
בצל המתיחות בבירה: ראש הממשלה הפלסטיני הגיע להר הבית

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רוה"מ נתניהו בישיבת הפתיחה של המושב השלישי של הכנסת ה- 19 , אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
"לישראל הזכות המלאה לבנות בשכונות היהודיות בירושלים". נתניהו בכנסת, אתמול/נועם מושקוביץ

דוברת מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, מאיה קוצ'יאנצ'יץ', מסרה אמש כי האיחוד ביקש הבהרה בנוגע לתכניות של ירושלים. לדבריה, אם הרחבת הבנייה תאושר, "זה יציב שוב בסימן שאלה רציני את מחויבותה של ישראל לפתרון מדיני שיושג באמצעות משא ומתן עם הפלסטינים. אנחנו לא יכולים שלא לגנות החלטה כה לקויה שמגיעה בתזמון כה בעייתי, ואנחנו קוראים לביטול מידי שלה", הוסיפה קוצ'יאנצ'יץ'. "אנחנו מדגישים כי ההתפתחות העתידית של היחסים בין האיחוד האירופי וישראל יהיה תלוי במעורבותה של ישראל בתהליך שלום לקראת פתרון בר-קיימא של שתי מדינות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, מצדו, הדף את הטענות הבינלאומיות נגד התכניות החדשות. "לישראל הזכות המלאה לבנות בשכונות היהודיות בירושלים ובשכונות גוש עציון", טען נתניהו בפתח מושב החורף של הכנסת אתמול. "זה קונצנזוס, כך חשבתי. גם לפלסטינים ברור שהמקומות האלו יישארו של ישראל. צרפתים בונים בפריז, בריטים בונים בלונדון וישראלים בונים בירושלים. אנחנו בונים כפי שבנו ממשלות ישראל בחמישים השנים האחרונות ועל זה צריכה להיות הסכמה רחבה מאוד".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully