וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובה מיקרו-תבור: הלהיט החדש של ארגוני הפשע

28.10.2014 / 14:24

שני צעירים שנעצרו בחשד כי גנבו שני רובים מבסיס צאלים בדרום חשפה את הביקוש הרב בעולם התחתון לרובה המקוצר. הרובה, שמיוצר בישראל, נמכר ב-55 אלף שקלים ליחידה

מיקרו תבור. דובר צה"ל
בשימוש יחידות החי"ר של צה"ל. המיקרו-תבור בפעולה/דובר צה"ל

הלהיט החדש בעולם הפשע בישראל רובה הסער מיקרו-תבור. בלשי ימ"ר מג"ב וחוקרי המשטרה הצבאית החוקרת עצרו הלילה (שלישי) חייל בשירות סדיר שעל פי החשד גנב בשתי הזדמנויות שונות שני רובה מיקרו-תבור מלוחמים שהתאמנו בבסיס צאלים בנגב.

יחד עם החייל נעצרו שלושה חשודים שלכאורה התכוונו לסחור בכלי הנשק ולהעבירם לידי גורמים פליליים. במשטרה מעריכים כי מחירו של רובה מסוג זה עומד על 55 אלף שקלים בשוק העולם התחתון. המיקרו-תבור הוכנס לשירות מבצעי בחטיבות חיל הרגלים בסדיר של צה"ל ובמילואים והוא מחליף את רובה האם-16 האמרקני הנמצא עדיין בשירות מבצעי בקרב יחידות צה"ל.

רובה התבור פותח במשך מספר שנים ונחשב לאחד מרובי הסער הטובים בעולם ולאחרונה מספר גופי ביטחון הצטיידו בו, ביניהם, כל מערך האבטחה בנמל התעופה בן גוריון ובכל מעברי הגבול בארץ. אבל התבור זוכה להתעניינות גם מעבר לים, וכמה צבאות זרים החלו ברכישת כלי הנשק. במשטרה אומרים כי לאחרונה שמו לב לעלייה בדרישה לרובה גם בקרב גורמים עברייניים המבקשים לשים יד על התבור הצה"לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully