וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נפגש עם מפוטרי ערד, והותקף: "למה באת?"

27.10.2014 / 15:26

מאז נודע על פיטוריהם של מאות עובדים בעיר הדרומית, החליטו שרים וחברי כנסת להפגין נוכחות ולהיפגש עם העובדים. היום הגיע תורו של שר החוץ. "זו בדיחה גרועה, עברנו את שלב ההבטחות", זעמו העובדים

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

בשבוע שעבר קיבלו מאות מתושבי ערד הודעות פיטורים מעבודתם. כ-170 עובדי "מגבות ערד" סיימו את תפקידם במפעל עקב סגירתו, ו-23 עובדים במפעל של חברת "פלקסטרוניקס" נשלחו לביתם עקב סיום פרויקט שביצעו עבור החברה. כמו תמיד, במקרים שבהם נערכים בערים בפריפריה סבבי פיטורים נרחבים, גם הפעם לא נפקד מקומם של הפוליטיקאים מהסיפור. הם אמנם לא סייעו למפעל המגבות הוותיק להינצל או פתרו את מצוקת המפוטרים, אולם כדרכם הגיעו במהלך השבוע האחרון לעיר ופיזרו הבטחות רבות, וטרם ברור אם יש להן כיסוי בשטח.

הבוקר (שני) הגיע תורו של יו"ר מפלגת "ישראל ביתנו" אביגדור ליברמן להגיע למפעל "מגבות ערד". "באנו לשמוע את העובדים, לא באנו להבטיח הבטחות", הוא טען, וציין כי "אי אפשר להתעלם מהמצב בערד גם בדיונים שיהיו בכנסת. חברי הכנסת יתמודדו עם נושא התעסוקה ומצב המפעלים. אנחנו יכולים להתחייב רק לדבר אחד - לעשות את המקסימום".

עם זאת, מפוטרי המפעל לא התרשמו מדבריו ואחד מהם קרא לעברו מחצר המפעל: "אם לא באת להבטיח אז למה באת?". אם אתה בא, תבוא עם הצהרות", קרא לעברו מפוטר נוסף. "לבוא ולהגיד ל-200 מפוטרים 'אין לי הצהרות בשבילכם' זו בדיחה גרועה. עברנו את שלב ההבטחות". מפגין אחר הוסיף: "אנחנו מבקשים שיצילו לנו את העיר. זה כבר נמאס. למה הוא הגיע? בשביל להגיד לנו שהוא ישקול וידון?." נוסף על כך, נשאו העובדים שלטים עליהם נכתב: "כסף לתעשיות ולא להתנחלויות" ו"כסף לערד ולשדרות ולא להתנחלויות".

פיטורים בערד - כותרות אחרונות:
מאות פוטרו בערד בתוך יממה: "משהו רע עובר על העיר"
"ביבי בבקשה תפתח את העיניים, זאת מדינת תל אביב"
מחאה בערד על פיטורי מאות עובדים: "בוכים על העיר שלנו"

הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
להבטחות יהיה כיסוי בשטח? הפגנה של תושבי ערד, בשישי/שי מכלוף

ליברמן הוא האחרון בשורת שרים וחברי כנסת שהגיעו לעיר הדרומית בשבוע החולף. ראשונה להגיע הייתה חברת מפלגתו, ח"כ פאינה קירשנבאום. היא כינסה ביום שלישי שעבר את העובדים המפוטרים בבניין העירייה והבטיחה לסייע במציאת פתרונות שיובילו להמשך העסקתם. יומיים לאחר מכן הגיעו למפעל "מגבות ערד" חברי הכנסת אלי ישי ויעקב מרגי מש"ס. הם סיירו במפעל והבטיחו להעלות את מצוקת העובדים בכל פורום אפשרי. באותו יום הופיע במקום גם ח"כ איציק שמולי (העבודה).

אתמול היה זה תורם של דב חנין מחד"ש ואילן גילאון ותמר זנדברג ממרצ להפגין נוכחות. הם הבטיחו להיאבק למען המפוטרים ואף הזמינו אותם להופיע בדיון של ועדת העבודה והרווחה של הכנסת כדי להשמיע את זעקתם. כמו כן, ראשת העיר, טלי פלוסקוב, נפגשה אתמול עם שר הכלכלה, נפתלי בנט, ושוחחה בטלפון עם שר השיכון, אורי אריאל, עם שר הרווחה, מאיר כהן, ועם השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. ביום רביעי יגיעו העובדים לוועדת הכספים בעקבות הזמנתו של ח"כ אראל מרגלית (העבודה).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר האוצר יאיר לפיד בראיון באולפן וואלה! עם ינון מגל, אוקטובר 2014. נמרוד סונדרס
"הוא היה בשבילנו תקווה גדולה". לפיד/נמרוד סונדרס

"ברור לנו שחלק מהפוליטיקאים מנסים לעשות עלינו סיבוב, אבל אנחנו חייבים לנסות בכל דרך להילחם כדי שהמפעל לא ייסגר", אמרה פאני אדרי, אחת ממפוטרות המפעל. "נכון שלהיפגש עם כולם זה עבודה לא קלה בכלל, אבל אין לנו ברירה". אף שעובדי המפעל בטוחים שחלק מחברי הכנסת באים לעיר כדי להיפגש עמם רק כדי לתפוס כותרות על חשבונם, הם דווקא היו רוצים להיפגש עם שר האוצר, יאיר לפיד, ולו לשם העיקרון. "לא יכול להיות שנציג מעמד הביניים, זה שיושב על הפתרונות ומחזיק את התיק הכלכלי החשוב ביותר, מתעלם מאיתנו ואפילו לא מגיב על פיטורי 200 עובדים בערד", הוסיפה אדרי. "זו פשוט אכזבה, הוא היה בשבילנו תקווה גדולה".

העובדים הזועמים אינם מסתפקים במפגשים עם הפוליטיקאים, והחלו כבר לנקוט צעדי מחאה נגד הפסקת העסקתם. ביום שישי האחרון הם קיימו הפגנה בכיכר המרכזית בעיר נגד מדיניות הממשלה והזנחת העיר. "בנט, בשבילנו אתה לא אח שלנו" ו"מה ניתן לילדינו לאכול ללא עבודה?", נכתב על השלטים. ראשת העיר פלוסקוב הבהירה לוואלה! חדשות כי מדובר בצעד ראשון מני רבים שעוד יבואו. "אנשים פה מחפשים אוכל ועבודה לילדים, לא מדברים פה על יוקר המחיה אלא על המחיה עצמה. הממשלה יכולה לפתור את משבר מפעל 'מגבות ערד' במהירות. אפשר לקחת 50 מיליון מ'כיל' ולהשקיע אותם בעיר".

(עדכון ראשון: 11:23)


לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully