וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב החובל שגרם למותם של 300 תלמידים יוצא להורג?

27.10.2014 / 10:32

לי ג'ון-סאוק היה קברניט המעבורת שטבעה בקוריאה הדרומית בחודש אפריל. הוא נטש את ההגאים - והיה הראשון שנמלט מהספינה. התביעה דורשת לגזור עליו עונש מוות בתלייה

יומו השני של המבצע לחילוץ מעבורת שטבעה מול חופי קוריאה הדרומית – 17 באפריל 2014. AP
המעבורת, טבועה לגמרי, מציצה מהמים אחרי שטבעה/AP

התביעה בקוריאה הדרומית דורשת להטיל עונש מוות על קברניט מעבורת התלמידים, שטבעה בים בחודש אפריל. כ-300 בני אדם נספו באסון. גופותיהם של כמה מהנוסעים לא אותרו עד היום.

הקברניט, לי ג'ון-סאוק, הואשם בהריגה בנסיבות מחמירות, עבירה שבקוריאה הדרומית שקולה לרצח. בסך הכל עומדים לדין 14 אנשי צוות בבית המשפט בעיר קוואנגג'ו. התביעה דורשת לגזור מאסר עולם על שלושה מעוזריו.

בזמן התאונה, לי בן ה- 70 כלל לא החזיק בהגאי המעבורת אלא מסר אותם למחליפו, שאחז בהם בפעם הראשונה בחייו. אחרי התאונה, נטש לי את הספינה ועלה על סירת ההצלה, "מבלי לעשות כל מאמץ לחלץ את הנוסעים. הוא שיקר והשמיע תירוצים שונים ולא הביע חרטה על מעשיו".

ב-16 באפריל, המעבורת "סיוול" התהפכה בשל סיבוב חד מדי, וטבעה בזמן שעשתה את מסלול ההפלגה הרגיל שלה. בספינה היו 476 נוסעים, רובם תלמידי תיכון. רק 174 חולצו.

חדשות נוספות מהעולם
רגעי הזוועה בכלא דאעש: העינויים האחרונים לפני הרצח
20 שנות מאסר לאיש דת אפגני שאנס בת עשר במסגד
בפער זעום: נשיאת ברזיל רוסף נבחרה לכהונה נוספת

לי ג'ון-סאוק, קברניט המעבורת שטבעה מול קוריאה הדרומית, מגיע לחקירה. מוקפו, 19 באפריל 2014. רויטרס
הקברניט, לי ג'ון-סאוק. לא אחז בהגאים ומיהר לנטוש את הספינה/רויטרס

בעקבות האסון ובשל העיכוב בחילוץ, הוטחה ביקורת קשה בשלטונות בסיאול. בתחילה, הממשלה הודיעה כי רוב הנוסעים חולצו בחיים, ורק למחרת התברר גודל האסון. סגן מנהל בית הספר, שלא הצליח לשאת את מות תלמידיו, שם קץ לחייו בתלייה. ראש הממשלה ג'ונג הונג-וון הגיש את התפטרותו לנשיאת המדינה, פארק גון-הייה.

בסרטון שצולם בטלפון הסלולרי של אחד התלמידים שהיו במעבורת, סו-היון בן ה-17, תועדה טביעת הספינה, ושברקע נשמעו הודעות החירום ברמקולים. "זה כיף", התלוצץ אחד הנוכחים בחדר בו צולם הווידאו. נער אחר השיב לו: "נדפקנו, כדאי שאגיד את מילותיי האחרונות לפני שאמות. זה נראה כמו הסוף. אני אוהב אתכם, אמא ואבא".

עונש המוות יושם לאחרונה בקוריאה הדרומית ב-1997, כאשר 23 גברים ונשים נתלו בגין הרשעה ברצח. מאז לא בוצעו הוצאות להורג במדינה. עם זאת, כמה עשרות אסירים שנידונו למוות ממתינים עדיין לביצוע העונש. הפרלמנט בסיאול דן בשנים האחרונות בכמה הצעות לביטול המוחלט של עונש המוות במדינה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש ממשלת קוריאה הדרומית, ג'ונג הונג-וון, מודיע על התפטרותו עקב אסון המעבורת. 27 באפריל 2014. AP
ראש הממשלה ג'ונג משתחווה למצלמות עם התפטרותו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully