וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפער זעום: נשיאת ברזיל רוסף נבחרה לכהונה נוספת

דילמה רוסף נבחרה לכהונה שנייה בתום הבחירות הצמודות ביותר במדינה זה עשרות שנים. בשנה שעברה הפגינו המונים נגד השחיתות השלטונית ובמחאה על בזבוז הכספים במסגרת אירוח המונדיאל

נשיאת ברזיל דילמה רוסף חוגגת את זכייתה בכהונה נוספת – ברזיליה, 26 באוקטובר 2014. רויטרס
רוסף חוגגת עם תומכיה, לפנות בוקר בברזיליה/רויטרס

נשיאת ברזיל דילמה רוסף נבחרה לפנות בוקר (שני) לכהונה שניה בתום מערכת בחירות צמודה ביותר. בנאום הניצחון שלה בברזיליה, אמרה רוסף כי תפעל לביעור השחיתות ולשיפור המצב הכלכלי של המדינה.

לאחר ספירת 99.17% מקולות הבוחרים, ועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי רוסף זכתה ב-51.57% מהקולות הכשרים. יריבה, מועמד המרכז-ימין אאסיו נווס, זכה ב-48.43%. השניים התמודדו זו מול זה בסיבוב שני, לאחר שאיש מהם לא קיבל מספיק קולות בסיבוב הראשון של הבחירות.

רוסף, מנהיגת מפלגת הפועלים, תכהן עוד כהונה בראש המדינה החמישית בגודלה בעולם. מפלגת השמאל של רוסף נמצאת בשלטון ברציפות מאז שנת 2003, אולם מערכת הבחירות הנוכחית הייתה הדרמטית והסוערת ביותר מאז חזרת הדמוקרטיה למדינה בשנת 1985.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
הביון הגרמני: "לדאעש יש טילי נ"מ מתקדמים"
הבחירות באוקראינה: מסתמן ניצחון גורף לפרו-מערבים
20 שנות מאסר לאיש דת אפגני שאנס בת עשר במסגד

תומכי הנשיאה דילמה רוסף חוגגים את תוצאות הבחירות. רויטרס
תומכי מפלגת הפועלים לאחר פרסום התוצאות/רויטרס

נווס הודיע רשמית על הפסדו במסיבת עיתונאים שכינס במטה הבחירות שלו בסאו פאולו. אחת השרות בממשלתה של רוסף, אידלי סלבאטי, הבהירה כי על רקע הסוגיות הכלכליות עמן מתמודדת ברזיל, הממשלה תנסה להוביל "תהליך פיוס לאומי, בהינתן התוצאות הצמודות. אנחנו חייבים להירגע קודם כל, ולחזור לעבודה מחר".

בשנה שעברה הפגינו המונים נגד השחיתות השלטונית ובמחאה על בזבוז הכספים במסגרת אירוח המונדיאל. "המדינה חצויה לשתיים", הסביר אתמול קרלוס פריירה, פרשן פוליטי בכיר במדינה, אך כנראה שאף הוא לא חזה כמה צמודות יהיו התוצאות. לדבריו, "חצי מהתושבים מרגישים כי רשת הגנה סוציאלית וסובסידיות הן הדבר החשוב ביותר, כשהחלק השני מאמין כי היציבות המקרו-כלכלית משמעותית יותר". לדבריו, המועמד שיצליח לשכנע את הבוחר בצורה הטובה ביותר שהוא מסוגל לשלב בין שתי האידיאולוגיות יזכה בבחירות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"תודה רבה":

המרוץ הפך לדרמטי עוד לפני תחילת הסיבוב הראשון שנערך לפני שלושה שבועות, כשאדוראדו קמפוס, מועמדה של המפלגה הסוציאליסטית נהרג בחודש אוגוסט בהתרסקות המטוס ששימש לקמפיין הבחירות שלו. מחליפתו, אשת איכות הסביבה מרינה סילבה, הצליחה לגרוף קולות רבים בסקרים שנערכו לקראת הסיבוב הראשון ואף הובילה בחלקם ביתרון דו-ספרתי על יתר המועמדים. עם זאת, מהר מאוד התנדפו התומכים וסילבה הפסידה לרוסף ולנווס, כבר בסיבוב הראשון.

המועמד בבחירות לנשיאות ברזיל אאסיו נווס לאחר שהצביע. רויטרס
מועמד הימין-מרכז אאסיו נווס לאחר שהצביע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully