וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר חדש: האם צמחים מרגישים?

חוקרים מאוניברסיטת מיזורי שבארצות הברית החליטו לבחון אם צמחים אכן מסוגלים לחוש ולהתוודע למה שקורה סביבם. בהתבסס על ניסוי שבו הושמעו לצמח נגיסות זחל, נקבע כי הם בהחלט מודעים לסכנות ואף מגיבים בהתאם

"תודרנית לבנה". Creative Commons
צמח תודרנית לבנה. מקור: מתוך ויקיפדיה/Creative Commons

השאלה בדבר יכולתם של צמחים לחוש כאב, נחשבת לשנויה במחלוקת ומטרידה מדענים במשך שנים רבות. לאחרונה הציגו חוקרים מאוניברסיטת מיזורי שבארצות הברית ממצאים חדשים, לפיהם קיימים איתותים ברורים של צמח במצבי מצוקה.

החוקרים רקס קוקרופט והיידי אפל, בחרו כמושא המחקר שלהם את התודרנית הלבנה - צמח פרחוני ממשפחת המצליבים, ממשפחתם של הכרוב והחרדל. אמנם הצמנח לא טעים כמוהם, אך בשל פיצוח המידע התורשתי שלו, הפך פופולרי בקרב מדעני הביולוגיה ההתפתחותית. זאת, משום שפיצוח הגנום שלו מקל על עבודת המחקר.

השניים בחנו את הצמח כאשר ברקע הם השמיעו הקלטה של זחל אשר מכרסם את עליו. בתוצאות המחקר עלה כי ברגע שבו זיהתה התודרנית את הנגיסות, היא שחררה שמני חרדל המהווים סוג של רעלן קל נגד חרקים. הפרשת שמני החרדל לא נצפתה ביחס למגוון צלילים נוספים. אמנם עדין אין ביכולת המדענים לקבוע בוודאות אם צמחים אכן יכולים לשמוע או לחוש, אך המחקר העלה כי חלקם בהחלט מודעים לכך שהם חשופים לסכנה מסוימת ופועלים בהתאם.


עוד בוואלה! אסור לפספס:
צפו: שיא עולם חדש בקפיצה מהחלל - צנח 41 ק"מ
צפו: כך משליכים זבל בתחנת החלל הבינלאומית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully