וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריסת הרצות בטרקטורון: בית המשפט זיכה את הנאשם

כשנתיים לאחר הדריסה, זיכה בית המשפט מחמת הספק את יניב פיירובוסקין, שהואשם בכך שדרס והפקיר את בלטה רדיס וביטאו נגיסט. בכתב האישום נטען כי הודה ושיחזר את המעשים שיוחסו לו

צילום: קובי אליהו, אבי כהן; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט המחוזי בלוד זיכה היום (רביעי) מחמת הספק את יניב פיירובוסקין, שהואשם בדריסת הרצות בגבעת ברנר בספטמבר 2012. פיירובוסקין הואשם בעבירות של חבלה חמורה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש, שיבוש מהלכי משפט והפקרה לאחר פגיעה. עם זאת, כאמור, הוא זוכה היום מסעיפי האישום. השופטת רות לורך אמרה כי "הפגמים הרבים והחשש שההודאה מעוררת, פוגעים משמעותית במהימנותה ובמשקלה".

לורך קבעה כי הודאתו של הנאשם נלקחה באמצעי חקירה פסולים, וציינה כי פגמים נפלו בחקירה, בין היתר בכך שנמנע מהנאשם להיפגש עם סניגורו בעיתוי משמעותי עבורו, עד כדי כך שיכולתו לבחור אם להודות או לא נפגעה פגיעה של ממש. עוד הוסיפה הנאשמת כי בהודאתו הנאשם לא זכר פרטים, טעה בכיוונים, נזקק להכוונת החוקרים – כל אלה גרמו לכך שמהימנותה של ההודאה לא הוגדרה כגבוהה. היא הוסיפה כי על הטרקטורון לא נמצא כל סימן מעיד לכך שהיה מעורב בתאונה, כי תיאור הדורס על-ידי הרצים שונה בחלקו מתיאור הנאשם. כל אלה, טענה מעלים ספק סביר באשמתו.

עוד בנושא
הדריסה בגבעת ברנר: נעצר חשוד בנהיגה בטרקטורון
דריסת הרצות בגבעת ברנר: החשוד הודה ושחזר מעשיו
הוארך מעצר החשוד בדריסת הרצות: "אדם בלי ערכים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית המשפט זיכה אותו. פיירובוסקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופטת מתחה ביקורת על התנהלות המשטרה בתיק. "התנהלות החוקרים בתיק מעוררת תמיהות רבות. קשה מאחר והיו משוכנעים שהוא הדורס, ולא השקיעו מאמצים באיתור חשודים אחרים". את הכרעתה סיכמה במילים: "ליבי עם הרצות שנפגעו בתאונה אשר בסופו של משפט לא קצר אין ממצא פוזיטיבי הקובע מיהו הדורס ששינה לאין היכר את חייהן".

בכתב האישום נגד פיירובוסקין נטען כי הוא נהג במהירות בטרקטורון בשטח חקלאי באזור גבעת ברנר. באותו זמן רצו במקום מספר רצים, ובראשן ארבע רצות. לטענת הפרקליטות, הוא נהג במהירות גבוהה לעברם והם סימנו לו להאט. עוד נטען, כי פיירובוסקין חלף על פניהם, ביצע פניית פרסה והחל לנסוע לכיוונם במהירות כשרגלו מונפת באוויר. האצנים ניסו לרדת לשולי הדרך כדי להימנע מפגיעה, אולם הנהג פגע בשתי רצות, בלטה רדיס וביטאו נגיסט, העיף אותן באוויר וגרם לפציעתן. לפי כתב האישום, פיירובוסקין לא נשאר להגיש לפצועות עזרה, נמלט מהמקום והפקיר את השתיים. לאחר מכן, נטען, שטף את הטרקטורון כדי להעלים ראיות, ונעצר רק ארבעה ימים לאחר התאונה. היום, כאמור, קבע בית המשפט כי לא הוכח שהוא אכן הדורס.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
דראיט בלטה, הרצה שנפגעה מטרקטורון שנמלט מהזירה. דרור עינב
נדרסה, נפצעה והופקרה. רידס/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully