וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפט רצח שלי דדון: "ההודאה נגבתה באלימות"

26.10.2014 / 10:41

בטרם החל הדיון בבית המשפט המחוזי בנצרת, בעניינו של חוסיין חליפה הנאשם ברציחתה של הצעירה במגדל העמק בחודש מאי, טענו סנגוריו: "כבלו את ידיו במשך 15 שעות לכיסא ומנעו ממנו שעות שינה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

בבית המשפט המחוזי בנצרת נפתח היום (ראשון) משפטו של חוסיין חליפה, בן 34 מהיישוב אעבלין שבגליל, הנאשם ברציחתה של שלי דדון, בת 20, במגדל העמק בתחילת חודש מאי האחרון. במהלך הדיון כפר חליפה, באמצעות עורכי הדין עלא סולימן וואסים שחאדה מהסנגוריה הציבורית, בהודאתו כי רצח את דדון. בטרם החל הדיון, התייחסו מחוץ לאולם בית המשפט סנגוריו של חליפה להודאתו, ותקפו את האופן שבו גבתה אותה ממנו המשטרה. "אנחנו סבורים שההודאות נגבו ממנו בדרכים לא חוקיות, תוך הפעלת לחץ אדיר עליו - כולל אלימות פיזית", האשים עו"ד עלא סולימן, שמייצג את חליפה יחד עם עו"ד ואסים שחאדה מטעם הסנגוריה הציבורית.

האלימות, לטענת הסנגור, כללה "כבילת ידיו במשך 15 או 16 שעות מאחור על כיסא, תוך התקרבות של החוקרים לעבר פניו, צעקות כלפיו תוך הפניית אצבע מאשימה לעברו ואיומים שהוא יישאר בבית סוהר לשנים רבות, ואף לכל חייו". נוסף על כך, ציין סולימן, "נמנעו ממנו שעות שינה רבות מאוד. במשך שבוע הוא לא ישן יותר משמונה שעות. אנחנו סבורים שבנסיבות אלו אי אפשר להסתמך על ההודאות האלה בבית המשפט. יש בהן סתירות רבות ודברים לא מדויקים". זמן קצר לאחר תחילת הדיון, טען גם אביו של חליפה, יוסף, בפני השופט: "הבן שלי לא מסוגל לעשות דבר כזה. גבו ממנו את ההודאה בכוח. שיחפשו את הרוצח האמיתי". בשבוע הבא יתחדש המשפט והתביעה תגיב לטענות שהועלו.

רצח שלי דדון - כותרות נוספות:
אישום ברצח דדון: דקר אותה בכל גופה והותירה למות
הותר לפרסום: 6 חשודים ברצח שלי דדון נעצרו ושוחררו
המפכ"ל ביקר את משפחת דדון ועדכן על ההתפתחויות

מענה לכתב אישום בפרשת שלי דדון בנוכחות הנאשם חסין יוסף חסין חליפה, מחוזי נצרת.. ערן גילווארג
חליפה בבית המשפט, בספטמבר האחרון/ערן גילווארג

על פי כתב האישום נגד חליפה, ב-2 במאי יצאה שלי דדון בשעות הבוקר מביתה שבעפולה בדרכה לריאיון עבודה. חליפה, שעבד כנהג מונית, אסף אותה במונית שלו במגדל העמק. במהלך הנסיעה התפתחה בין השניים שיחה שתוכנה לא ידוע, ואחריו סטה הנהג מסיבה לא ברורה ממסלול הנסיעה והסיע את שלי למגרש חנייה נטוש בפאתי אזור התעשייה בעיר. דדון, שהחלה לחשוש בשלב זה, התקשרה לבת דודתה ופתחה עמה בשיחה, שבמהלכה לחשה לבת דודתה כי היא נמצאת "במונית - אחת המפחידות" וכי היא "לא נושמת". לאחר מכן השיחה נותקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

כתב האישום לא מייחס לחליפה מניע ברור למעשה

בשלב זה, כך על פי כתב האישום, החליט חליפה לרצוח את דדון. כתב האיום מתאר כיצד בהגיעם למגרש החנייה עצר חליפה את המונית ויצא ממנה. הוא נטל סכין ארוכה וחדה ודקר את דדון שוב ושוב, בעת שהיא מנסה להימלט מפניו, ללא הצלחה. "במשך דקות איומות, גם כשהיא נגררת על ידו ממקום למקום, דקר הנאשם את שלי דקירות עמוקות; במותניה, בגבה, בגרונה, באמתה, בירכה, בחזה ובאחוריה - ללא רחם", נכתב בכתב האישום. "שלי נאבקה בנאשם, ניסתה להגן על עצמה מפניו באמצעות ידיה ואף שרטה אותו, אך לא היה בכך די. לבסוף, השאיר אותה הנאשם, במגרש, מתבוססת בדמה ונסע מהמקום. שלי נותרה במגרש, שכובה על גבה, פצועה ודקורה, עד למותה".

לאחר המעשה, כך עולה מכתב האישום, נמלט חליפה מהמקום, ובדרך השליך את הטלפון הנייד של דדון מחלון המונית. בהמשך הוא השליך את ארנקה בכפר חג'אג'רה, ושב לביתו. כתב האישום מייחס לחליפה גם ניסיון לטשטש את הראיות על ידי כך שניקה את המונית. "במעשיו גרם הנאשם למותה של שלי בכוונה תחילה וזאת לאחר שהחליט להמיתה והמיתה בדם קר בלא שקדמה התגרות בתכוף למעשה", נכתב בכתב האישום. על אף הערכת השב"כ שלפיה המניע לרצח היה לאומני, כתב האישום אינו מייחס לחליפה מניע ברור למעשה.

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully