וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: המערב נגוע ב"בורות" ביחסו לערבים

בראיון לעיתון וושינגטון פוסט אמר שר הביטחון יעלון שוב כי נפתר המשבר בינו לבין ארה"ב. לדבריו, "המערב", תמים כשהוא מאמין שניתן ליצור דמוקרטיה על ידי בחירות

שר הביטחון משה יעלון ושר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
יעלון ושר ההגנה הייגל/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

למרות הדיווחים על "חרם" של הממשל האמריקני נגד שר הביטחון משה יעלון לממשל האמריקני בעת ביקורו בארצות הברית השבוע, הוא מתעקש כי נפתר המשבר שנוצר בינו לבין שר החוץ ג'ון קרי בשל התבטאויותיו נגד האחרון. בריאיון שהעניק ל"וושינגטון פוסט" במהלך הביקור, הוא נזהר שלא לבקר את השר האמריקני בשמו, אולם כשנשאל בנוגע להתבטאויות של קרי בדבר הקשר שבין הסכסוך הישראלי-פלסטיני לגיוס לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), הוא השיב כי נושא הסכסוך נגוע ב"תפיסות מוטעות" רבות.

עוד בנושא
"משבר אמון": ביידן החרים את יעלון - אך נפגש עם ברק
יעלון מתנצל בפני קרי: "לא התכוונתי לפגוע"

כמו כן, כשנשאל בנוגע להתבטאות הקשה שלו שבה אמר כי מוטב שקרי "יקבל פרס נובל ויניח לנו", הוא המשיך ומתח ביקורת בדבר התפיסה המוטעית, לטענתו, הרווחת במערב. "ייתכן שמדובר בתמימות או במשאלת לב, שלפיה 'אנחנו המערב יודעים מה טוב לערבים'. להאמין שאתם יכולים ליצור דמוקרטיה על ידי בחירות", אמר יעלון. "זה מתמוטט לנגד עינינו. חלק מזה זה בורות".

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בוועידה לשיקום עזה בקהיר, אוקטובר 2014. רויטרס
האמריקנים לא שכחו את ההערות נגדו? קרי/רויטרס

דבריו של יעלון על כך שהמשבר בין המדינות חלף מגיעים על רקע הדיווחים לפיהם הממשל האמריקני מנע מבכירי הבית הלבן להיפגש עמו, במהלך ביקורו הממלכתי בארצות הברית בשבוע שעבר. בלשכתו של יעלון אמנם ביקשו לפגוש את סגן הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן, ואת היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, אבל הניחו מראש כי התשובה תהיה שלילית, עקב הערותיו המעליבות של יעלון כלפי הממשל האמריקני.

ההסבר הרשמי שנמסר מהאמריקנים היה שלוחות הזמנים של בכירי הבית הלבן אינם מאפשרים פגישה, אבל לשני הצדדים ברור שזו לא הסיבה האמיתית. לוואלה! חדשות נודע כי לפני ארבעה חודשים, סגן הנשיא ביידן דווקא הצליח למצוא זמן לפגישה עם האזרח אהוד ברק, קודמו של יעלון בתפקיד, כאשר האחרון הגיע לוושינגטון במסגרת נסיעת עסקים. השניים שוחחו ארוכות על ההתפתחויות הביטחוניות באזור ועל יחסי ישראל-ארצות הברית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"כאשר סגן הנשיא רוצה להיפגש עם מישהו, הוא מוצא לכך את הזמן", אמר לוואלה! חדשות גורם אמריקני בכיר, שהוסיף: "בכירי הממשל, כולל הנשיא אובמה, תמיד שמחו לפגוש את אהוד ברק במהלך ביקוריו כשר ביטחון, ומתברר שזה נכון גם היום". לדבריו, "העובדה ששר הביטחון לשעבר, שהוא אזרח פרטי ללא כל תפקיד, מתקבל על ידי סגן הנשיא, ואילו שר הביטחון המכהן נדחה על הסף, מצביעה על משבר אמון רציני בין הצדדים".

  • עוד באותו נושא:
  • משה יעלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully