וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמישה דברים שאתם צריכים לדעת היום

רגע לפני שהיום מתחיל ואתם צוללים לעומס בעבודה או בלימודים, קבלו חמישה דברים שאתם ממש צריכים לדעת על היום

חורף חם

טקס הצהרת האמונים של נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין, מליאת הכנסת. יולי 2014. נועם מושקוביץ
צילום: נועם מושקוביץ/נועם מושקוביץ

שבוע אחרי ש"אחרי החגים" הגיע לכולנו, הוא מגיע גם לבית הנבחרים. אתם צריכים לדעת שהיום ייפתח מושב החורף בכנסת, שיהיה המושב השלישי של הכנסת ה-19. מושב הפתיחה החגיגי הרשמי יתקיים רק מחר, אבל כבר עכשיו אפשר להגיד כי עם פתיחת כנס החורף יחלו הדיונים הבלתי נגמרים על תקציב המדינה, שאמור לעבור בתחילת 2015. הכנסת תדון גם בחוק מע"מ 0 של שר האוצר יאיר לפיד, והשאלה הגדולה היא האם השר שהבטיח עם היבחרו ש"עוד שנתיים יהיה כאן טוב יותר", יצליח לעשות משהו בנוגע ליוקר המחייה, ששוב עלה לכותרות לאחרונה.

ביקור טעון

נשיא המדינה ורעייתו אירחו את חברי הפורום הבינלאומי של הספרייה הלאומית, במשכן הנשיא. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: מרק ניימן, לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

אתם צריכים לדעת שהיום צפוי נשיא המדינה ראובן ריבלין לבקר בכפר קאסם בלוויית ראשי רשויות יהודיות שכנות, במטרה לחזק את השותפות בין תושבי האזור ולעמוד מקרוב על צורכי הכפר. הביקור יתקיים שלושה ימים לפני יום השנה לטבח כפר קאסם, שאירע ב-29 באוקטובר 1956. יחידה של משמר הגבול ירתה בתושבי הכפר ביום הראשון של מבצע קדש, כתוצאה מכך נהרגו 43 מתושבי הכפר, בהם נשים וילדים. באירוע נפרד באותו הערב נהרגו ארבעה תושבים נוספים. לפני שבע שנים ביקר בכפר נשיא המדינה הקודם, שמעון פרס – שהתנצל על הטבח. חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי כבר תקף את החלטת ריבלין לבקר בכפר וכינה זאת חנפנות: "הנשיא להשפלת עם ישראל; חנפן זה רע נשיא חנפן זה אסון", כתב בעמוד הפייסבוק שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

20 שנות שלום

יצחק רבין יחד עם המלך חוסיין במלון רויאל בעמאן. סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית
צילום: לע"מ/לשכת העיתונות הממשלתית, סער יעקב

אתם צריכים לדעת שהיום מלאו 20 שנים להסכם השלום עם ירדן, שנחתם ב-26 באוקטובר 1994, שבמסגרתו הוסדרו הגבולות בין המדינות, הוסכם על נורמליזציה מלאה, הוחלט על אופן חלוקת המים, הוסדרו סוגיות ביטחוניות וכן נקבעו סעיפים בנוגע לירושלים ובנוגע לעקורים. טקס חתימת ההסכם נערך במעבר הגבול החדש בין המדינות מצפון לאילת, בנוכחות אורח הכבוד נשיא ארה"ב דאז – ביל קלינטון. הערב יתקיים אירוע לציון שני עשורים לחתימת ההסכם, שבו צפויים להתשתתף שר הביטחון משה יעלון, דליה רבין – בתו של ראש הממשלה דאז יצחק רבין, וכן ראש האגף המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון עמוס גלעד ושגריר ירדן.

צ'לסי vs מנצ'סטר יונייטד

שחקני צ'לסי חוגגים, לואיק רמי. GettyImages
צילום: GettyImages/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהמשחק המרכזי של הליגה האנגלית מפגיש הערב שתי אימפריות, במצב שונה לחלוטין. צ'לסי מגיעה למשחק עם הרבה ביטחון, כשהיא מוליכה את הטבלה בבטחה, מרשימה וקולחת ונראית בלתי מנוצחת, בעוד מנצ'סטר יונייטד פתחה את העונה בצורה מאוד לא יציבה עם הגנה מעורערת, למרות השקעה של מאות מיליוני ליש"ט. הפער ביניהן עומד כרגע על עשר נקודות, והמשמעות של המשחק ברורה: אם צ'לסי מנצחת, היא פותחת פער בפסגה וממשיכה לברוח ליריבותיה. מנגד, אם יונייטד מנצחת, היא לא רק מצמקת את הפער, היא גם מספקת הצהרה.

הנשיאה הראשונה?

הילרי קלינטון בכנס בלאס וגאס, נוואדה – 13 באוקטובר 2014. GettyImages
הילרי קלינטון בכנס בלאס וגאס, נוואדה – 13 באוקטובר 2014/GettyImages

אתם צריכים לדעת שהיום הילרי קלינטון חוגגת את יום הולדתה ה-67. את קלינטון, שמאחוריה קריירה פוליטית ענפה כסנטורית של מדינת ניו יורק ושרת החוץ של ארצות הברית, הכרנו כ"גברת הראשונה" של ארצות הברית כשבעלה ביל קלינטון כיהן כנשיא, אחד הפופולאריים ואהובים ביותר על הישראלים. כבר הזכרנו שהיום מציינים 20 שנות שלום עם ירדן, הסכם שממנו תיזכר התמונה שבה תהינו אם הנשיא הזיל דמעה או שנכנס לו אבק מדברי לעין. ובחזרה להילרי – השנה פרסמה את ספרה "בחירות קשות", המתאר את מדיניות החוץ האמריקנית בזמן שהייתה שרת החוץ, ויש הרואים בה מועמדת להוביל את המפלגה הדמוקרטית בבחירות הבאות שיתקיימו ב-2016. מזל טוב!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully