וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש מהתפרצות אבולה במאלי: "עשרות ייבדקו"

ארגון הבריאות העולמי מבצע בדיקות ל-43 בני אדם, בהם גם 10 עובדי בריאות, שבאו במגע עם פעוטה שמתה מן המחלה, במקרה הראשון של הנגיף במדינה. מספר המתים מאבולה עלה ל-4,922

צוותים רפואיים קוברים אישה שעל פי החשד מתה מאבולה, מונרוביה, ליבריה, 18 באוקטובר 2014. AP
אם הפעוטה מתה לפני כמה שבועות. צוותים רפואיים קוברים אישה שעל פי החשד מתה מאבולה, ליבריה/AP

חשש מהתפרצות האבולה במדינה נוספת באפריקה: ארגון הבריאות העולמי (WHO) מבצע בדיקות ל-43 בני אדם במאלי לגביהם קיים חשד כי נדבקו בנגיף, לאחר שבאו במגע עם פעוטה בת שנתיים שמתה אתמול (שישי) כתוצאה מן המחלה. בין הנבדקים עשרה עובדי בריאות. מדובר במקרה הראשון של הנגיף שהתגלה במדינה.

הפעוטה הובאה למאלי באוטובוס מגינאה, בנסיעה של יותר מ-1,000 קילומטרים, לאחר שאמה מתה לפני כמה שבועות. "אנו מודאגים במיוחד משלב המחלה בזמן המסע באוטובוס, מפני ששם האפשרות להידבק גבוהה ביותר", אמר גורם בארגון הבריאות העולמי לרשת BBC. "אנשים רבים היו בחשיפה גבוהה לנגיף והם בסיכון גבוה להידבקות". תחילה הודיע שר הבריאות המקומי, עוסמאן קונה, כי מצבה של הפעוטה השתפר, אך כעבור כמה שעות חלה הדרדרות במצבה והיא מתה בבית החולים שבו טופלה.

מאלי היא המדינה השישית במערב אפריקה שבה התגלה נגיף האבולה, לאחר גינאה, ניגריה, ליבריה, קונגו וסיירה לאון. עד כה מתו מהנגיף 4,922 בני אדם מתוך 10,141 מקרים מדווחים בשמונה מדינות.

התפשטות מגיפת האבולה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
האבולה כבר בניו יורק: רופא ששב מאפריקה לקה בנגיף
בהלת האבולה: עובדים בנתב"ג סירבו לבדוק נוסעים מאפריקה
"מספר הקורבנות מאבולה - גבוה הרבה יותר ממה שדווח"

מרפאה לטיפול לחולי אבולה – מונרוביה, ליברליה – אוגוסט 2014. AP
חוששים שנוסעים באוטובוס נדבקו. מרפאה לטיפול בחולי אבולה בליבריה/AP

ארגון הבריאות העולמי הודיע אתמול כי מיליון מנות של חיסון ניסיוני לנגיף יהיו מוכנות עד סוף השנה הבאה. "כמה מאות אלפים" ייוצרו כבר במהלך המחצית הראשונה של 2015, נמסר. עם זאת, עבור עובדי רפואה המוצבים במערב אפריקה, החיסונים יהיו זמינים כבר בדצמבר הקרוב. מהארגון נמסר כי לא מדובר ב"פתרון קסם", אלא באחד מהכלים למאבק במגיפה.

בתוך כך, הודיעה השבוע ארצות הברית כי בכוונתה להגביל את כניסת הנוסעים מסיירה לאון, גינאה וליבריה – המדינות שבהן התגלו המקרים הרבים ביותר של הנגיף. בהודעה רשמית של המשרד לביטחון פנים נמסר כי הנוסעים יופנו לחמישה שדות תעופה במדינה, שם יעברו שיקוף לגילוי הנגיף. זאת למרות שלא קיימות טיסות ישירות ממערב אפריקה לארצות הברית. בניו יורק ובניו ג'רזי התקבלה החלטה להכניס ל-21 ימי בידוד את כל הרופאים או הנוסעים שבאו במגע עם קורבנות האבולה במערב אפריקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"היה ניתן למנוע את התפרצות המגפה"

ביום רביעי הגיעו לליבריה 51 רופאים ואחיות קובנים, במטרה לסייע במאמצים למיגור המגפה במערב אפריקה. למרות היחסים הדיפלומטיים המתוחים בין קובה לארצות הברית, הצוות צפוי לעבוד בשיתוף עם מקביליו האמריקנים שכבר פועלים במדינה. המשלחת הרפואית מקובה היא הגדולה ביותר שנשלחה מכל מדינות העולם, עם 165 רופאים ואחיות שכבר הגיעו בתחילת החודש לסיירה לאון ו-40 נוספים שצפויים להגיע בהמשך לגינאה.

מסמך פנימי של ארגון הבריאות העולמי שנחשף השבוע הודה כי נכשל במניעת הפצת הנגיף הקטלני. במסמך, שבו נכתב על העיכוב שחל בהחלתן של הנחיות יעילות לעצירת המגיפה, נטען בין היתר כי ניתן היה למנוע את ההתפרצות שלה כבר באביב האחרון.

רופאים קובנים בליבריה. רויטרס
רופאים קובנים מגיעים לליבריה, השבוע/רויטרס
היגיינה בבתי הספר בניגריה נגד אבולה. רויטרס
חברי משלחת מלמדים על חשיבות ההיגיינה נגד אבולה בבית ספר בניגריה/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully