וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הרג הנער: הפרות סדר בכמה מוקדים באזור רמאללה

25.10.2014 / 15:26

עשרות משליכים בקבוקי תבערה ומיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל בסילוואד, שם נורה אתמול למוות עבד חמאד בן ה-16 בידי כוחות צה"ל. במקביל, נערים מיידים אבנים לעבר בית אל. ארה"ב: "לחקור במהרה" את ההרג

פלסטיני מחזיק בקבוק תבערה במהלך עימותים עם שוטרי משמר הגבול במזרח ירושלים, יולי 2014. AP
צה"ל יתגבר כוחות בבירה. פלסטיני במהלך עימות עם כוחות מג"ב/AP

כ-20 מתפרעים פלסטינים החלו בשעות הצהריים (שבת) ליידות אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון בכפר סילוואד שמצפון-מזרח לרמאללה. זאת, יממה לאחר הרג הנער הפלסטיני ערווה עבד אל-והאב חמאד בן ה-16, מירי של חיילי צה"ל. כוחות הביטחון מפעילים אמצעים לפיזור הפגנות כדי למנוע הפרות סדר ומהומות.

במקביל, כמה נערים פלסטינים מיידים אבנים מכיוון מחנה הפליטים ג'ילזון לעבר בית אל, שמצפון לרמאללה. כוחות צבאיים בדרכם למקום האירוע.

בצה"ל נערכו מבעוד מועד לתגבר את הכוחות בשטח לאחר התקרית אתמול, מחשש להתפרעויות במהלך היום, כמו גם מחר לקראת הלווייתו של הנער. הצעיר נורה על ידי כוח צה"ל שהיה במארב בכפר סמוך לרמאללה. על פי כוחות הביטחון, הם זיהו כי הוא משליך בקבוק תבערה לעבר ציר 60. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, הנער נפצע באורח אנוש מירי בראשו ופונה לבית החולים ברמאללה, שם מת מפצעיו. ככל הנראה, כמה מפגינים הגיעו למקום יחד עם חמאד לאחר תפילות יום השישי. מפגין נוסף נפצע באורח קשה. על פי הנוהל, המקרה יתוחקר על ידי הצבא.

עוד על המצב הביטחוני בירושלים:
לאחר התפילות: רעולי פנים יידו אבנים במזרח ירושלים
ההתפרעויות בירושלים נמשכות: אבנים נזרקו על גן ילדים
מת המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים; "היה איש חמאס"

ערווה עבד אל-והאב חמאד שנהרג מאש צה"ל בכפר סילוואד. אתר "פאל אינפו", צילום מסך
ההרוג ערווה עבד אל-והאב חמאד/צילום מסך, אתר "פאל אינפו"

דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'ן סאקי, קראה הלילה "לחקור במהירות" את הרג הנער – כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. חמאד מחזיק גם באזרחות אמריקנית. סאקי הוסיפה כי ארצות הברית משתתפת בצער המשפחה. "ארצות הברית משתתפת בצער המשפחה על קטין, אזרח ארצות הברית, שנהרג בידי צה"ל במהלך עימותים בסילוואד", אמרה. לדבריה, פקידים בקונסוליה האמריקנית בירושלים כבר יצרו קשר עם משפחתו של הנער.

עימותים בין צעירים פלסטינים לכוחות הביטחון במזרח ירושלים התפתחו אתמול בכמה מוקדים. במקרה אחד רעולי פנים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוח של המשטרה ושל מג"ב בשכונת עיסאוויה, והכוח השתמש באמצעים לפיזור הפגנות. במקרה נוסף, מפגינים יידו אבנים וירו זיקוקי די נור לעבר כוחות משטרה בשכונת ואדי ג'וז. הכוחות פיזרו את המתפרעים ועצרו שלושה חשודים בהפרות סדר. לא דווח על נפגעים בתקריות אלה.

המתיחות בירושלים הורגשה אתמול כבר משעות הבוקר, כשכוחות של משטרת מחוז ירושלים נפרשו בכוננות גבוהה סביב העיר העתיקה, הר הבית ובמזרח ירושלים. זאת, בהוראתו של מפקד המחוז החדש, ניצב משה אדרי. ההוראה ניתנה בתום הערכת מצב שנערכה שלשום על רקע פיגוע הדריסה ביום רביעי סמוך למטה הארצי של המשטרה, ובשל מידע מודיעיני על כוונות של צעירים להפר את הסדר בעיר לאחר התפילות.

(עדכון ראשון: 19:15)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
עימותים של ערבים עם משטרת ישראל בשועפאט, יולי 2014. רויטרס
עימותים במזרח ירושלים/רויטרס
כוחות משטרה בעיר העתיקה בירושלים בתפילות יום שישי 24.10.14. לשכת העיתונות הממשלתית
כוחות משטרה בעיר העתיקה בירושלים, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית
תפילת יום שישי בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים 24.10.2014. נועם מושקוביץ
תפילות יום השישי במזרח ירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully