וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שירה נהרגה בנפאל: "הייתה כל עולמה של אמה"

אחת הישראליות שנהרגו בהתהפכות האוטובוס בדרך לשמורת לנגטנג שבהרי ההימאליה היא שירה דבוש, בת 30 מרמת גן. רק לפני כחודש סיימה סטאז' ברפואה. ההרוגה השנייה: עומר שמש, בת 22 מהוד השרון

צלמים זמניים מורשים

שירה דבוש, בת 30, היא אחת משתי הישראליות שנהרגו בהתהפכות האוטובוס בנפאל - כך הותר לפרסום אמש (שישי). דבוש חילקה את זמנה בין מושב ניר יפה ליד עפולה שבו התגוררה לאחרונה, לבין רמת גן, שם מתגוררת אמה. ארונה של דבוש יגיע לישראל ביום ראשון בערב או ביום שני בבוקר, ובהתאם לכך ייקבע מועד ההלוויה. עיריית רמת גן מטפלת בסידורי ההלוויה והבאת הגופה ארצה. ההרוגה השנייה היא עומר שמש, בת 22 מהוד השרון.

התהפכות האוטובוס בנפאל - כותרות נוספות:
נפאל: שתי ישראליות נהרגו ו-4 נפצעו בהתהפכות אוטובוס
התאונה בנפאל: "מיכל אמרה לי 'אמא, יכולתי למות'"

שירה דבוש, נהרגה בהתהפכות האוטובוס בנפאל. באדיבות המשפחה
שירה דבוש/באדיבות המשפחה

דבוש הייתה בשנה האחרונה סטאג'רית במחלקות הפנימיות במרכז רפואי "העמק" בעפולה. מבית החולים נמסר כי לפני כחודש היא סיימה את הסטאז' בהצטיינות והייתה אמורה להגיע לבית החולים בימים הקרובים למסיבת סיום הסטאז' וקבלת תעודת ההצטיינות. בקרוב, היא הייתה אמורה להתחיל לעבוד כמתמחה במרפאה בעמק האלה בירושלים.

בני משפחתה של דבוש סיפרו כי גם את לימודי הרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב סיימה בהצטיינות. "היא התכוננה להתחיל את ההתמחות שלה ברפואת המשפחה במסגרת קופת החולים 'כללית'", הוסיפו. "שירה הייתה גם מוזיקאית מוכשרת שניגנה בפסנתר ובאקורדיון ובעלת קול נפלא. שירה אהבה את הארץ וטיילה הרבה. את מותה מצאה במהלך טיול עם בן זוגה האהוב בנפאל. שירה הייתה אהובה על כל מכריה וחבריה הרבים. בחורה צנועה ואוהבת אדם והפיצה סביבה אור ושמחת חיים וטוב אין קץ. היא הייתה ביתה היחידה של אסתר, אמה, והייתה כל עולמה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תאונת האוטובוס בנפאל, אוקטובר 2014. sajhasabal.com, צילום מסך
האוטובוס שהתהפך בנפאל, אתמול/צילום מסך, sajhasabal.com

אחיו של בן זוגה של דבוש, שנפצע בתאונה, סיפר: "אחי נפצע אבל הוא בסדר, נשברה לו היד. הוא התקשר להודיע שהכול בסדר איתו. הוא רק מעכל את מה שעבר עליו, הוא זיהה את בת זוגו שירה שנהרגה בתאונה. היא רק סיימה את ההתמחות בבית החולים 'העמק' שבעפולה לא מזמן. ממה שהבנו בימים הקרובים הולכים להטיס אותם חזרה לארץ".

אוטובוס התיירים התהפך הבוקר לאחר שיצא מבירת נפאל, קטמנדו, ונפל מגובה 50 מטרים בדרך לשמורת לנגטנג שבהרי ההימאליה. על פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, בנוסף לישראליות נהרגו בתאונה 12 בני אדם ועשרות נפצעו. בין עשרות הפצועים גם ארבעה מטיילים ישראלים.

מקום התהפכות האוטובוס:

אמה של מיכל אלרואי, אחת מהפצועים הישראלים בתאונה, סיפרה מוקדם יותר לוואלה! חדשות: "קרה לנו נס, ללא ספק. מיכל אמרה לי: 'אימא, יכולתי למות'". לדבריה, "מיכל סיפרה שהאוטובוס היה עמוס באנשים ושאפילו על גג האוטובוס ישבו אנשים. בשלב מסוים היא הרגישה שהאוטובוס נוטה ומושך הצידה. היא אחזה בזרוע של חברתה והבחינה כי אנשים נופלים מהגג. אז האוטובוס החל להידרדר לתהום. הייתה המולה רבה ונשמעו צרחות. כשהאוטובוס סיים להידרדר היא זחלה החוצה וצעקה לחברתה שתבוא בעקבותיה".

מיכל אלרועי ועינב אטיאס שנפצעו בהתהפכות האוטובוס בנפאל מאושפזות בבית חולים. בית חב"ד, מערכת וואלה! NEWS
מיכל אלרואי ועינב אטיאס, שנפצעו בתאונה, עם שליחת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד

אביה של הפצועה הוסיף: "מיכל וחברה שלה, עינב, נפצעו ביחד, והן שרדו. הן בסדר, ברוך השם. היא סיפרה שהיא החזיקה את הישראלי שהוגדר נעדר ביד, והוא נשמט לה מהיד ונפל לתהום, אבל בסופו של דבר שמענו שהוא בריא ושלם ושלא קרה לו כלום. אחרי שהאוטובוס כבר נחת והיה מרוסק, הם התחילו לצאת ממנו. זאת הייתה שפת תהום והוא כנראה נפל".

כבישי נוואקוט שבנפאל ביום התאונה שבה נפגעו ישראלים, אוקטובר 2014. טוויטר, צילום מסך
אזור התאונה/צילום מסך, טוויטר

שליחת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, סיפרה כי בעלה, הרב חזקי ליפשיץ, הוזעק יחד עם אנשי השגרירות לחפש את הנעדר, עד שנמצא באחד מבתי החולים באזור. "הוא עלה על המסוק שהעביר את הפצועים לבתי החולים, וכעת אנחנו נמצאים לידם ומסייעים להם", אמרה.

חזקי ליפשיץ, שהיה בזירת האירוע, סיפר: "הגענו למקום, האוטובוס היה הפוך. ניסינו להרים אותו עם כבלים, ולפנות רווח כדי לחלץ אנשים משם. שני פצועים טופלו בבית חולים שדה ולאחר מכן הועברו לבית חולים בקטמנדו".

תאונת האוטובוס בנפאל, אוקטובר 2014. sajhasabal.com, צילום מסך
תאונת האוטובוס בנפאל, אוקטובר 2014/צילום מסך, sajhasabal.com

שגריר ישראל בנפאל, ירון מאיר, ביקר את מיכל ואת יתר הפצועים בבית החולים בקטמנדו שבו הם מאושפזים. צוות השגרירות נמצא מתחילת האירוע בקשר הדוק עם הרשויות על מנת לסייע לישראלים שנפגעו, יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ וחברות הביטוח. כמו כן, החל הטיפול להעברת הארונות של שתי ההרוגות לישראל.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

(עדכון ראשון: 24.10.14, 19:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully