וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחית הודו אושפזה בנתניה לאחר שחלתה בכלבת

24.10.2014 / 19:03

עובדת זרה שהגיעה לישראל מהודו מוקדם יותר החודש נדבקה במחלה ככל הנראה מנשיכת בעל חיים במדינת מוצאה. כל האנשים שהיו עמה במגע מאז שהגיעה לארץ אותרו ונמצאים בימים אלה תחת מעקב רפואי

כלבת זאב צ'כית וגור. ShutterStock
20 אלף מקרים של מוות מכלבת בהודו בכל שנה/ShutterStock

עובדת זרה שהגיעה לישראל החודש מהודו אושפזה השבוע בבית החולים לניאדו שבנתניה לאחר שחלתה בכלבת. לדבריה, היא ננשכה על ידי בעל חיים בהודו ולא בישראל. כל האנשים שהיו עמה במגע מאז שהגיעה לארץ אותרו ונמצאים בימים אלה תחת מעקב רפואי.

בחודש שעבר, תן שנורה על ידי ציידים סמוך לקיבוץ מרום גולן שבצפון רמת הגולן התגלה כנגוע בכלבת. כמה ימים קודם לכן, גירית שנמצאה בכניסה לקיבוץ שמיר בגליל העליון התגלתה אף היא כחולת כלבת. בחודש מרץ, זאבה חולת כלבת תקפה 11 אנשים בטבריה ובסביבתה, עד שנורתה למוות על ידי חבר מועצת העיר טבריה. עם זאת, לא דווח על מקרי הידבקות בעקבות כך.

עוד בוואלה! חדשות:
התאונה בנפאל: "מיכל אמרה לי 'אמא, יכולתי למות'"
בהלת האבולה: עובדים בנתב"ג סירבו לבדוק נוסעים מאפריקה
הפרופ' שהפך את ההפריה החוץ-גופית ממדע בדיוני למציאות

בית חולים לניאדו. אפריל 2014. יותם רונן
בית החולים לניאדו בנתניה/יותם רונן

יותר מ-55 אלף בני אדם מתים מכלבת בכל שנה, כ-20 אלף מתוכם בהודו בלבד. לפי ארגון הבריאות העולמי, המחלה ניתנת למניעה באמצעות חיסון, אולם הרשויות בהודו מתקשות להפיץ את החיסון בקרב האוכלוסייה שאינה מתגוררת בערים, בשל תשתיות רפואה לקויות ובשל העלות הגבוהה של החיסון.

להערכת הרשויות, 17.5 מיליון מקרים של נשיכות בעלי חיים מתרחשים בהודו בכל שנה. עם זאת, על פי סקר של ארגון הבריאות העולמי, 30% מאזרחי המדינה מעולם לא שמעו על המחלה, אשר ניתן למנוע את התפרצותה גם לאחר הנשיכה באמצעות טיפול פשוט. רק 60% מההודים קיבלו חיסון נגד כלבת.

ד"ר סמיר גולאוור, פרופסור לרפואה קהילתית וראש היחידה נגד כלבת בבית החולים של המכללה הממשלתית לרפואה בהודו, סיפר לאתר "טיימס אוף אינדיה": "אנחנו מקבלים בין מאה ל-150 מקרים חדשים של נשיכות בעלי חיים בכל חודש, ובין חמש לעשר מטופלים מגיעים בכל יום. חלקם ננשכו על ידי חזירי בר או ינשופים, אך נשיכות כלבים הן הנפוצות ביותר. ילדים בבתים עם חיות מחמד עלולים להידבק גם הם בכלבת אם החיה שורטת או מלקקת אותם, מאחר שהנגיף מועבר ברוק".

  • עוד באותו נושא:
  • כלבת
  • הודו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully