וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בנפאל: "מיכל אמרה לי 'אמא, יכולתי למות'"

אמה של אחת הפצועות בהתהפכות האוטובוס סיפרה: "היא הרגישה שהאוטובוס נוטה. היא אחזה בזרוע של חברתה. אנשים נפלו מהגג". אביה הוסיף: "הן עוד לא החליטו אם הן ממשיכות בטיול או חוזרות"

צלמים זמניים מורשים

"קרה לנו נס, ללא ספק. מיכל אמרה לי: 'אמא, יכולתי למות'" – כך שחזרה היום (שישי) בשיחה עם וואלה! חדשות אמה של מיכל אלרואי, אחת מארבעת הישראלים שנפצעו בהתהפכות האוטובוס שיצא מבירת נפאל, קטמנדו, ונפל מגובה 50 מטרים בדרך לשמורת לנגטנג שבהרי ההימאליה, את שיחת הטלפון שערכה עם בתה לאחר התאונה. משרד החוץ אישר כי שתי ישראליות נהרגו בתאונה, והודעה נמסרה למשפחותיהן.

"מיכל סיפרה שהאוטובוס היה עמוס באנשים ושאפילו על גג האוטובוס ישבו אנשים", הוסיפה האם. "בשלב מסוים היא הרגישה שהאוטובוס נוטה ומושך הצידה. היא אחזה בזרוע של חברתה והבחינה כי אנשים נופלים מהגג. אז האוטובוס החל להידרדר לתהום. הייתה המולה רבה ונשמעו צרחות. כשהאוטובוס סיים להידרדר היא זחלה החוצה וצעקה לחברתה שתבוא בעקבותיה".

עוד בוואלה! חדשות:
לאחר התפילות: רעולי פנים יידו אבנים במזרח ירושלים
כך גרמה המסת הקרחונים לפלישת דובי הקוטב לקנדה
דיווח: דאעש השתמש לראשונה בנשק כימי בעיראק

מיכל אלרואי שנפצעה בהתהפכות האוטובוס בנפאל, בבית החולים בקטמנדו. דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל, מערכת וואלה! NEWS
חבר ישראלי ששהה בנפאל הגיע לבקר את מיכל בבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל

אביה של הפצועה הוסיף: "מיכל וחברה שלה, עינב, נפצעו ביחד, והן שרדו. הן בסדר, ברוך השם. היא סיפרה שהיא החזיקה את הישראלי שהוגדר נעדר ביד, והוא נשמט לה מהיד ונפל לתהום, אבל בסופו של דבר שמענו שהוא בריא ושלם ושלא קרה לו כלום. אחרי שהאוטובוס כבר נחת והיה מרוסק, הם התחילו לצאת ממנו. זאת הייתה שפת תהום והוא כנראה נפל".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מיכל אלרועי ועינב אטיאס שנפצעו בהתהפכות האוטובוס בנפאל מאושפזות בבית חולים. בית חב"ד, מערכת וואלה! NEWS
מיכל אלרואי/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד

האב סיפר כי מיכל, אשר הגיעה יחד עם חברתה לנפאל רק לפני יומיים וחצי, יצרה קשר עם משפחתה, "ואמרה שהיא בסדר". הוא הוסיף: "אני יודע שהטיסו אותם במסוק מבית החולים בעיירה ליד המקום שבו האוטובוס התהפך, לבית חולים בקטמנדו". לדבריו, השתיים "לא קיבלו מכות חזקות, אבל מתקשות בהליכה. הן עוד לא החליטו אם הן ממשיכות את הטיול או קוטעות אותו ובאות לארץ".

מקום התהפכות האוטובוס:

שליחת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, סיפרה כי בעלה, הרב חזקי ליפשיץ, הוזעק יחד עם אנשי השגרירות לחפש את הנעדר, עד שנמצא באחד מבתי החולים באזור. "הוא עלה על המסוק שהעביר את הפצועים לבתי החולים, וכעת אנחנו נמצאים לידם ומסייעים להם", אמרה.

שליח חב"ד, חזקי ליפשיץ, היה בזירת האירוע וסיפר: "הגענו למקום, האוטובוס היה הפוך. ניסינו להרים אותו עם כבלים, ולפנות רווח כדי לחלץ אנשים משם. שני פצועים טופלו בבית חולים שדה ולאחר מכן הועברו לבית חולים בקטמנדו".

תאונת האוטובוס בנפאל, אוקטובר 2014. sajhasabal.com, צילום מסך
שתי ישראליות ועשרה נוספים נהרגו. זירת התאונה, היום/צילום מסך, sajhasabal.com

שגריר ישראל בנפאל, ירון מאיר, ביקר את מיכל ואת יתר הפצועים בבית החולים בקטמנדו שבו הם מאושפזים. צוות השגרירות נמצא מתחילת האירוע בקשר הדוק עם הרשויות על מנת לסייע לישראלים שנפגעו, יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל של משרד החוץ וחברות הביטוח. כמו כן, החל הטיפול להעברת הארונות של שתי ההרוגות לישראל.

מלבד שתי הישראליות, 12 בני אדם נוספים נהרגו בתאונה ועשרות נפצעו. יריב פישר, מנכ"ל סוכנות הנסיעות "פליי איסט", הסביר כי "האוטובוס יצא עם עומס יתר בשעה 7:30 מקטמנדו לעבר האגמים הקפואים, דרך של שבע שעות, כשברכב נמצאים כ-60 אנשים, בעוד שהכמות המותרת לא עולה על 40. העובדה הזאת תרמה כנראה לכמות הנפגעים הרבה באירוע, כאשר בקילומטר ה-35 האוטובוס התהפך, ככל הנראה בשל רכב שהגיע מולו".

תאונת האוטובוס בנפאל, אוקטובר 2014. sajhasabal.com, צילום מסך
האוטובוס שהתהפך, היום/צילום מסך, sajhasabal.com

מדובר בקו אוטובוס שמסיע מטיילים למסלולים באזור האגמים הקפואים בלנגטנג, אותו נוהגים לפקוד ישראלים רבים. ההערכה היא כי בשל סופת השלגים בשבוע שעבר, ישראלים ששקלו לנסוע לאנאפורנה הסיטו את מסלול הטיול שלהם דווקא לאגמים הקפואים, וייתכן שכמה מהם עלו על האוטובוס שעשה דרכו לאזור והתהפך.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully