וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במח"ש ביקשו לחקור את ברכה - היועמ"ש התנגד

25.10.2014 / 0:08

לוואלה! חדשות נודע שיום לפני הדיון בעתירה לחקור את ראש יאח"ה, אנשי המחלקה לחקירות שוטרים ביקשו לבדוק את הטענות כלפיו. וינשטיין התלבט עד הרגע האחרון, אך לבסוף החליט לסרב

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
תנ"צ אפרים ברכה/נועם מושקוביץ

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, התלבט עד הרגע האחרון לפני הדיון בבג"ץ בעתירת תנועת אומ"ץ, אם לבדוק את הטענות של הרב יאשיהו פינטו ומקורביו נגד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפרים ברכה - כך נודע אתמול (שישי) לוואלה! חדשות. עם זאת, וינשטיין החליט לבסוף שלא להיכנע ללחצי המחלקה לחקירות שוטרים ולא לחקור את תנ"צ ברכה. טענותיו של פינטו, כפי שהועלו בתגובתו המשלימה לעתירה שהוגשה מוקדם יותר היום, מתמקדות בדיווחים שהעביר לדבריו על הכספים שנתן לברכה - עוד לפני מקרה השוחד שבסופו של דבר עליו יועמד לדין.

אומ"ץ ביקשה מבית המשפט העליון שיורה למח"ש לחקור את תנ"צ ברכה. בשבוע שעבר בית המשפט העליון החליט לדחות את הצגת הסדר הטיעון בין פינטו לפרקליטות ואת מועד פתיחת משפטו של פינטו באשמת שוחד לתנ"צ ברכה, עד למיצוי בירור הטענות בעתירות נגד ההסדר. אחת הסיבות הייתה טענת פרקליטי הרב, כי בידם חומר המעיד על צורך בחקירה מעמיקה יותר של טענות פינטו, לפיהן נתן כספים במקרים נוספים לברכה כטובות הנאה - כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות.

עוד בפרשת השוחד:
פינטו נגד ברכה: "דיווחתי ל-FBI על הכסף שהעברתי לו"
הרב פינטו אושפז בניו יורק לאחר שאובחן כחולה סרטן
השופטת תקפה את הפרקליטות: "פינטו מחזיק אתכם בגרון"

ביום ראשון, יום לפני הדיון בבית המשפט העליון בעתירות שנוגעות להסדר הטיעון שחתמה הפרקליטות עם הרב פינטו, התקיים דיון במשרד המשפטים. בדיון, שהפך להיות טעון, ביקשו אנשי מח"ש לבדוק את ראש יאח"ה. זאת, כיוון שעד כה הטענות שהופנו כלפיו נבדקו במשטרה - גוף עליו הוא נמנה - ולא במחלקה לחקירות שוטרים, כמתבקש מחקירה נגד שוטר - ועוד בכיר כמו ברכה.

כשל כפול בניהול החקירה

מח"ש רצו כבר בעבר לחקור את ברכה בשלבים שונים של המשא ומתן להסדר טיעון, על מנת שבין היתר ניתן יהיה לנקותו מכל חשד - ואף לשלוח אותו לפוליגרף. עם זאת, רוב הגורמים במשרד המשפטים התנגדו לכך. כך גם במקרה זה, ולמרות הלחץ מצד מח"ש - היועץ המשפטי החליט שלא לפתוח בחקירה נגד ברכה. השאלה היא אם לאחר התצהיר שהגישו היום עורכי דינו של פינטו, שמעלה לפחות צורך בבדיקה יסודית יותר, יחייב ביהמ"ש את המדינה לבצע חקירה יסודית.

בית המשפט דן בשתי עתירות: האחת שהוגשה על ידי התנועה לאיכות השלטון בבקשה לבטל את הסדר הטיעון והשנייה שהוגשה על ידי תנועת אומ"ץ ובה נכתב כי על בג"ץ להורות לפרקליט המדינה וליועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה פלילית נגד תנ"צ ברכה. בעתירה של אומ"ץ נטען כי קיים כשל מובנה בניהול חקירת פרשת השוחד נגד הרב פינטו ביאח"ה, היחידה שעליה מופקד תנ"צ ברכה. למעשה מדובר בכשל כפול, נטען, הן באי-העברת העניין לידיה האמונות של מח"ש - שהיא גוף החקירה האמון על חקירת חשדות כנגד אנשי משטרת ישראל - והן בהפקדת החקירה בדבר חשדות למתן שוחד לקצין משטרה, בידי יחידה שאותו קצין עצמו מופקד עליה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מדובר בטענות חסרות שחר כנגד תנ"צ אפרים ברכה, המוכחשות מיסודן ויש בהן כדי הוצאת דיבה. תנ?צ ברכה חשף את החשדות כנגד הרב פינטו ובשום שלב לא עלו כנגדו חשדות בתיק, כפי שהבהיר גם היועץ המשפטי לממשלה. אין לנו אלא להצר על כך שהאתר משמש במה לטענות שקריות שיש בהן הטלת דופי ביושרו של קצין מקצועי וערכי. תנ?צ ברכה הינו קצין ישר דרך ועתיר זכויות אשר מילא בהצלחה שורת תפקידים ארוכה בליבת העשייה של משטרת ישראל וכל הטענות הנוגעות אליו נבחנו ונשללו על ידי הגורמים הבכירים ביותר במערכת האכיפה והמשפט.

"תנ"צ ברכה עדכן בשעתו את מפקדיו בזמן אמת על הצעת השוחד שקיבל ובהנחייתם פעל מול הרב פינטו לצורך איסוף ראיות בחקירה זו".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 24.10.14, 17:08)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully