וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: שתי ישראליות נהרגו ו-4 נפצעו בהתהפכות אוטובוס

24.10.2014 / 15:06

השישה נפגעו כאשר אוטובוס תיירים התהפך ונפל לנהר מגובה 50 מטרים במהלך נסיעה מקטמנדו ללנגטנג שבהרי ההימאליה, לאזור שמורת האגמים הקפואים. בשל סופת השלגים, ישראלים רבים הסיטו את מסלולם לזה שבו אירעה התאונה

תאונת האוטובוס בנפאל, אוקטובר 2014. sajhasabal.com, צילום מסך
זירת התאונה/צילום מסך, sajhasabal.com

שתי ישראליות נהרגו, וארבעה נוספים נפצעו הבוקר (שישי) בהתהפכות אוטובוס תיירים שיצא מבירת נפאל, קטמנדו, ונפל מגובה 50 מטרים בדרך לשמורת לנגטנג שבהרי ההימאליה. יחד עם הישראליות, נהרגו בתאונה עשרה בני אדם ועשרות נפצעו.

מיכל אלרועי ועינב אטיאס שנפצעו בהתהפכות האוטובוס בנפאל מאושפזות בבית חולים. בית חב"ד, מערכת וואלה! NEWS
מיכל אלרואי ועינב אטיאס, שתיים מהפצועות הישראליות, עם שליחת חב"ד חני ליפשיץ, בבית החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, בית חב"ד

משרד החוץ אישר את הפרטים וציין כי הודעה הועברה לכל המשפחות. שגריר ישראל בקטמנדו, ירון מאיר, ביקר את הפצועים בבית החולים בבירה. מתחילת האירוע השגריר נמצא בקשר הדוק עם הרשויות הרלוונטיות על מנת לסייע לישראלים. במקביל, החל הטיפול בהעברת הארונות של ההרוגות לישראל.

שליח חב"ד לקטמנדו, הרב חזקי ליפשיץ, היה בזירת האירוע וסיפר: "הגענו למקום, האוטובוס היה הפוך. ניסינו להרים אותו עם כבלים, ולפנות רווח כדי לחלץ אנשים משם. שני פצועים טופלו בבית חולים שדה ולאחר מכן הועברו לבית חולים בקטמנדו".

רעייתו של חזקי, חני, סיפרה כי הוא הוזעק יחד עם אנשי השגרירות לחפש את אחד הישראלים שהוגר כנעדר, עד שנמצא באחד מבתי החולים באזור. "הוא עלה על המסוק שהעביר את הפצועים לבתי החולים, וכעת אנחנו נמצאים לידם ומסייעים להם", אמרה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

זירת התהפכות האוטובוס:

יריב פישר, מנכ"ל חברת "פליי איסט", ציין כי באוטובוס נסעו שבעה ישראלים. "האוטובוס יצא עם עומס יתר בשעה 7:30 מקטמנדו לעבר האגמים הקפואים, דרך של שבע שעות, כשברכב נמצאים כ-60 אנשים, בעוד שהכמות המותרת לא עולה על 40. העובדה הזאת תרמה כנראה לכמות הנפגעים הרבה באירוע, כאשר בקילומטר ה-35 האוטובוס התהפך, ככל הנראה בשל רכב שהגיע מולו".

תאונת האוטובוס בנפאל, אוקטובר 2014. sajhasabal.com, צילום מסך
זירת התאונה/צילום מסך, sajhasabal.com

מדובר בקו אוטובוס שמסיע מטיילים למסלולים באזור האגמים הקפואים בלנגטנג, שאותו נוהגים לפקוד ישראלים רבים. ההערכה היא כי בשל סופת השלגים בשבוע שעבר, ישראלים ששקלו לנסוע לאנאפורנה - הסיטו את מסלול הטיול שלהם דווקא לאגמים הקפואים, ומכאן שייתכן שכמה מהם עלו על האוטובוס שעשה דרכו לאזור, ואשר התהפך לתהום.

כבישי נוואקוט שבנפאל ביום התאונה שבה נפגעו ישראלים, אוקטובר 2014. טוויטר, צילום מסך
מצב ה"כבישים" באזור, כפי שתועד היום/צילום מסך, טוויטר

באסון בשבוע שעבר נהרגו בנפאל ארבעה ישראלים במפולת שלגים בהרי האנאפורנה: אגם לוריא, בן 23 מקיבוץ יפעת שבעמק יזרעאל; נדב שהם, בן 30 מהיישוב מצפה הושעיה שבגליל התחתון; תמר אריאל, קצינת צה"ל בת 24 מהמושב משואות יצחק ומיכל צ'רקסקי, בת 36 מגבעתיים.

גופתה של האחרונה נמצאה לאחר שלושה ימים, בגובה של כ-5,000 מטרים. "היא אותרה באחד האזורים המסוכנים שבהם פגעה הסופה", סיפר נדב קליפה, מצוות החילוץ של חברת "הראל", שמצא את גופתה. בשעה 10:00 בבוקר שעון נפאל מיכל נמצאה במקום שבו הערכנו ששם היא קפאה למוות ונקברה בשלג".

זוהתה גופתה של מיכל צ'רקסקי שנהרגה בסופת השלגים בנפאל. באדיבות המשפחה
"אותרה באחד האזורים המסוכנים שבהם פגעה הסופה". מיכל צ'רקסקי/באדיבות המשפחה

הקורבנות הישראלים מצטרפים לעוד כ-40 הרוגים זרים ונפאלים, ול-175 פצועים באחד מאסונות ההרים החמורים ביותר שידעה נפאל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אגם לוריא, נדב שהם ותמר אריאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחת ההרוגות, סרן תמר אריאל, נודעה בכך שהייתה לנווטת הדתייה הראשונה בצה"ל. מאות בני משפחה, חברים ואנשי צבא ליוו אותה בדרכה האחרונה בבית העלמין במשואות יצחק. "בסיום קורס הטיס ניגש אלי אחד מהמפקדים ושאל – תגיד, איך עושים ילדה כזאת, מה המתכון לדבר הזה?", ספד לה אביה, חנן. "הייתי נבוך ואמרתי שזה המשפחה, הקהילה, בית הספר, והכי הרבה זו תמר".

מי שניסה להציל את תמר אך קפא גם הוא למוות, הוא נדב שהם, שהובא ביום ראשון למנוחת עולמים ביישוב מצפה הושעיה שבגליל העליון. בין ההמונים שפקדו את המקום היו גם הפצועים מנפאל, שהגיעו חבושים בידיהם וברגליהם. "בימים האחרונים, עת חיכינו לשובך מנפאל, נוכחתי לדעת שאינך רק שלי", אמרה טובה שהם, אמו של נדב, מעל הקבר הטרי, "מעגלים מעגלים הגיעו החברים ואיתם הסיפורים. נדבי יקירי, לא כאן המקום לתאר עד כמה אתה בן אהוב ואוהב. גם בבית תמיד עמדת לצדי, דאגת לכולנו והיית קשוב לכל קול וקול. את עצמך שמת בסוף הרשימה".

  • עוד באותו נושא:
  • נפאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully