וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבולה כבר בניו יורק: רופא ששב מאפריקה לקה בנגיף

24.10.2014 / 9:10

ד"ר קרייג ספנסר פעל 10 ימים בגיניאה, ולפני 3 ימים חש תשישות קיצונית. ארוסתו ושני מחבריו הועברו לבידוד. ספנסר עבר בדיקות בשדה התעופה קנדי עם כניסתו למדינה לפני שבוע, טרם הופעת התסמינים

ראש עיריית ניו יורק ביל דה בלאזיו והמושל אנדרו קואומו מודיעים על חולה אבולה ראשון בניו יורק, אוקטובר 2014. רויטרס
"נערכנו לזה". ראש העיר והמושל מדיעים על חולה ראשון בניו יורק/רויטרס

אבולה בעיר הגדולה בארצות הברית: ד"ר קרייג ספנסר, רופא אמריקני ששב לארצו ממערב אפריקה, פיתח תסמינים של המחלה והועבר לבית חולים בניו יורק, לאחר שנדבק בנגיף הקטלני - כך הודיע הלילה (שישי) ראש העירייה, ביל דה בלאזיו. "לתושבי ניו יורק אין סיבה להיבהל", הרגיע דה בלאזיו במסיבת עיתונאים לצד המושל אנדרו קואומו וגורמים רפואיים מארגון "רופאים ללא גבולות", אליו ספנסר משתייך, ובמסגרתו פעל בגיניאה במשך עשרה ימים.

"זה חודשים שאנו נערכים לאיום האבולה, לרבות נהלים ברורים ליישום במקרים כגון אלה", הוסיף דה בלאזיו. לפי קואומו, "אנחנו מציאותיים. זו ניו יורק, אנשים רבים באים אליה ואל שדות התעופה שלה".

ארגון הבריאות העולמי מודה: "נכשלנו בטיפול באבולה"
ארה"ב בכוננות: תוגבל כניסת נוסעים ממערב אפריקה
האם זו הטעות הקריטית של המלחמה באבולה?
ניגריה "נקייה מאבולה": מה יש לעולם ללמוד ממנה?

שוטרים מחוץ לביתו של ד"ר קרייג ספנסר, החולה הראשון באבולה בניו יורק, אוקטובר 2014. רויטרס
שוטרים מחוץ לביתו של ספנסר בניו יורק. ארוסתו ושני חבריו הועברו לבידוד/רויטרס

קואומו סיפר במסיבת העיתונאים כי ספנסר, שנחת לפני שבוע בנמל התעופה קנדי, בא במגע עם ארבעה בני אדם אשר שלושה מהם - ארוסתו ושני חברים קרובים - הוכנסו לבידוד, אולם הם אינם מראים תסמינים של המחלה. הרביעי, לדברי המושל, הוא נהג מונית שלא נמצא בסיכון. נציג הארגון "רופאים ללא גבולות" הוסיף כי ספנסר בן ה-33 פיתח תסמינים שמזוהים עם המחלה, ובהם חום גבוה. הרשויות קראו לציבור שבא במגע עם ספנסר להיבדק.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שוטרים מחוץ לביתו של ד"ר קרייג ספנסר, החולה הראשון באבולה בניו יורק, אוקטובר 2014. רויטרס
"כרופא, הוא היה ער לתסמינים". ביתו של ספנסר/רויטרס

נושא שמדאיג את הרשויות בארצות הברית היא הקלות שבה עבר ספנסר את הבדיקות בשדה התעופה, עם כניסתו למדינה, מבלי שהן יאבחנו שנדבק בנגיף. ספנסר נחת בשישי שעבר בנמל התעופה קנדי, אולם חש עייפות רק בשלישי האחרון ואילו תסמיני המחלה בפועל הופיעו אתמול. נציבת הבריאות בעיר, מרי טרוויס באסט, אמרה כי "כרופא, ספנסר היה עירני מאוד לתסמיני האבולה ולאפשרות שלקה בנגיף. הוא בילה את מרבית זמנו בדירה, לא הרבה לפגוש אנשים ובדק את חום גופו פעמיים ביום", וסיפרה כי חש לראשונה תשישות קיצונית במהלך משחק באולינג.

שני החולים האחרונים באבולה בארצות הברית, האחיות אמבר ווינסון ונינה פאם, מתאוששות ביחידות מיוחדות שהוקמו לטיפול באבולה - ווינסון באטלנטה ופאם במרילנד. השתיים נדבקו בנגיף מתומס אריק דאנקן, אזרח ליברלי שהיה לראשון שמת ממנו על אדמת ארצות הברית, לפני כשבועיים בבית חולים בדאלאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully