וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש למהומות בהר הבית: כוננות שיא בבירה

24.10.2014 / 6:00

בתום הערכת מצב הוחלט להגביל את גיל המתפללים בהר הבית. זאת בעקבות פיגוע הדריסה ובשל מידע מודיעיני על כוונת צעירים להפר את הסדר בתום התפילות. היום תתקיים הלוויית המחבל הדורס

צילום: רויטרס, עומר מירון; עריכה: מתן חדד

כוננות שיא סביב הר הבית והעיר העתיקה בירושלים: במשטרת מחוז ירושלים נערכים לתפילות יום השישי בבירה והכוננות הועלתה. מפקד המחוז החדש, ניצב משה (צ?יקו) אדרי החליט בתום הערכת מצב שנערכה אמש (חמישי) להגביל את גיל המתפללים שיורשו להיכנס להר הבית לגברים מעל גיל 40. זאת לאחר פיגוע הדריסה ביום רביעי סמוך למטה הארצי, ובשל מידע מודיעיני על כוונות של צעירים ערבים להפר את הסדר עם סיום התפילות.

מאות שוטרים ולוחמי מג"ב יתפרסו החל משעות הבוקר המוקדמות במזרח ירושלים ובעיר העתיקה, במטרה למנוע הפרות סדר. במשטרה מבהירים כי זו תפעל בנחישות ותגלה אפס סבלנות כלפי כל גורם שהוא אשר ינסה להפר את הסדר.

לצד החשש ממהומות, הנהגת חמאס במחוז חברון פרסמה הודעה שבה היא קוראת להמונים להשתתף היום בצעדת תמיכה במסגד אל-אקצא. הצעדה צפויה לצאת בתום התפילות בהר הבית ממסגד עבד אל-חי שאהין בחברון לכיוון ראס אל-ג'ורה שבעיר. בנוסף, היום צפויה להתקיים הלווייתו של עבד אל-רחמן א-שלודי, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה.

עוד בוואלה! חדשות:
לילה קטלני בכבישים: 3 הרוגים ו-2 פצועים בתאונות דרכים
אבי ההרוגה מנפאל: "איתן קיבל החלטה אמיצה לעזוב אותה"
באיזו עיר בארץ חופי הרחצה המזוהמים ביותר?

השר יצחק אהרונוביץ' בסיור בעיר העתיקה וברחבת הר הבית בירושלים  24 בספטמבר 2014. דוברות המשרד לביטחון פנים, משרד הביטחון
קראו לו להתפטר. השר יצחק אהרונוביץ' בסיור בעיר העתיקה בירושלים בעקבות המהומות, לפני חודש/משרד הביטחון, דוברות המשרד לביטחון פנים

כמאה תושבי ירושלים ואנשי ימין, בהם פעילי ארגון להב"ה ו"עוצמה יהודית", הפגינו אמש במקום שבו נהרגה התינוקת חיה זיסל ברון ושבעה נוספים נפצעו בפיגוע הדריסה בצפון ירושלים שלשום. המפגינים קראו למגר את האלימות הלאומנית נגד יהודים בבירה, שהלכה וגברה בחודשים האחרונים. המשטרה נערכה בהתאם ומנעה מהמפגינים לחסום את ציר התנועה של הרכבת הקלה. 12 בני אדם נעצרו במהלכה בשל הפרות סדר.

המפגינים קראו לשר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', להתפטר מתפקידו. בשלטים שנשאו נכתב "אהרונוביץ' הביתה" ו-"מוות לאויבים". בנוסף, הניפו המפגינים כרזות עם תמונתו של הרב מאיר כהנא. פעיל הימין איתמר בן גביר אמר בהפגנה: "שיפסיקו לעבוד עלינו. עם ישראל דורש נקמה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הפגה של פעילי ימין סמוך למקום הפיגוע בירושלים, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
12 בני אדם נעצרו במהלך ההפגנה. ירושלים, אמש/נועם מושקוביץ

אתמול נמשכו הפרות הסדר במזרח העיר כאשר בשעות הבוקר המוקדמות יודו אבנים לעבר הרכבת הקלה בשכונת שועפאט. זמן קצר לאחר מכן נזרקו אבנים לעבר גן ילדים בשכונת מעלה הזיתים. לא היו נפגעים, לא נגרם נזק והחשודים נמלטו. כוחות משטרה ומשמר הגבול ערכו סריקות בניסיון לאתר את מיידי האבנים.

בצהריים יידו רעולי פנים מג'בל מוכבר אבנים לעבר בתים ברחוב מאיר נקר שבשכונת ארמון הנציב. כוח משטרה פיזר את המיידים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. גם במקרה זה לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. אחר הצהריים, בתום פעילות סמויה, נעצר נער בן 13 בחשד שיידה אבנים לעבר הרכבת הקלה.

בתום התייעצות שנערכה בעקבות הפיגוע בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו וראש השב"כ יורם כהן הוחלט לזרז את עיבוי הכוחות הביטחוניים בבירה. בנוסף, החליטה המשטרה על תגבור של אלפי שוטרים נוספים לפעילות שוטפת בעיר, על הקמת מפקדה זמנית לטיפול בהתפרעויות, על שימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים ועל הקמת גוף תביעות וחקירות למעצר מהיר של מתפרעים. תכנית זו גובשה לאחרונה בעקבות ריבוי הפרות הסדר בעיר.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

יידוי אבנים בכפר עיסאוויה בזמן ביקור ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
ידויי אבנים במזרח ירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ
ביקור ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בכפר עיסאוויה, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בסיור בעיסאוויה שבמזרח ירושלים, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully